Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: احتمال شیوع موج آنفلوآنزا در کشور حتمی نیست، اما تزریق واکسن آنفلوآنزا بر‌ای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، ایرج حریرچی، در نشست خبری هفتگی خود، درخصوص نظارت بر کار عطاری‌ها گفت: نظارت بر عطاري‌هاي قانوني و پروانه‌دار، برعهده صنف است، اما بعضي از مراكزی که به طور غيرقانوني و به عنوان مركز داروهاي گياهي در حال فعاليت هستند، مشكل ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حریرچی افزود: مراکز غیر قانونی داروهای گیاهی توانايي فنی لازم براي توزيع مواد گياهي ندارند و همچنين مواد تقلبي أعم از گياهي و مواد مخدر به محصولات اضافه مي كنند كه تحت كنترل نيستند و كشف عطاري‌هاي غيرمجاز نيز براساس شكايات بيماراني است كه آسيب ديده‌اند.
وی ادامه داد: در تمام دنيا بنا به درخواست مردم طب‌هاي تكميلي درحال گسترش است و مهم اين است كه اين طب‌ها ضرر نرساند لذا بايد در چارچوب و ضابطه‌مند ارائه شود.
سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص واکسن آنفلوآنزا و ضرورت تزریق آن برای افراد مختلف، گفت: احتمال شیوع موج آنفلوآنزا در کشور حتمی نیست، اما تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود.
حریرچی افزود: تزریق واكسن براي سالمندان بالاي ٦٥ سال، افرادي كه داروهاي سركوب‌كننده سيستم ايمني بدن مصرف مي‌كنند، زنان باردار، بيماراني كه بيماري‌هاي مفصلي دارند، ديابتي‌ها، افرادی که نارسایی‌های قلبي دارند، بیماران سرطاني و افرادی كه نارسايي كليه و كبد دارند، توصیه می‌شود.
وی با بیان اینکه اولویت وزیر بهداشت پایداری منابع، اجتماعی‌سازی سلامت، استقرار نظام ارجاع و پرونده سلامت الکترونیک در راستای طرح تحول است، افزود: کشوری مانند امارات، مالیات تنباکو و نوشابه‌های انرژی زا را تا 100 درصد افزایش داده است، اما ایران دارای پایین‌ترین قیمت سیگار از بین 192 کشور جهان است. لذا راه اصلی مقابله با دخانیات، مالیات بر خرده‌فروشی است که سالیانه می‌‌تواند 11 هزار میلیارد تومان منبع برای حوزه سلامت ایجاد کند.
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که اقدامات وزارت بهداشت درخصوص وضعیت نابسامان تبلیغات و فعالیت برخی موسسات طب اسلامی در کشور، گفت: مهم‌ترین اقدام ما در این زمینه روشنگری مردم است. مردم آگاهی کافی دارند که وقتی فردی ادعا می‌کند در عرض یک ساعت، یک بیماری صعب‌العلاج را درمان می‌کند، ادعای نادرستی دارد و در سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و فرمایشات برخی از مراجع عظام تقلید، می‌بینیم که به صراحت در مورد طب سنتی مورد تایید وزارت بهداشت، سخن گفته شده است.حریرچی تاکید کرد: به هیچ‌وجه در موارد خلاف قانون کوتاه نخواهیم آمد و با قاطعیت با مواردی که با سلامت مردم بازی می‌کند و به آن آسیب می‌زند، برخورد خواهیم کرد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند

 چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت هستند که باید تحت مراقبت و توجه ویژه‌ای باشند تا آسیب احیانا جبران ناپذیری به آن‌ها وارد نشود.

از همین رو دکتر ناصر کریمی، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» با اشاره به این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد، که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، بیان کرد: رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او به عنوان مثال مطرح کرد: افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

ناصر کریمی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست‌وشوی چشم  با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند، وی تاکید کرد: شست‌وشو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا، برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد؟، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست‌وشو با قطره اشک مصنوعی، به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد