Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر رئیسی‌فرد رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص مخالفت دولت با افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: بنده تصور نمی‌کنم که دولت مخالفتی با افزایش قیمت بنزین داشته باشد، بیشتر مجلس شورای اسلامی در این زمینه پافشاری می‌کند اما به طور یقین اساس قضیه این است که احساس می‌کنند با افزایش قیمت یک جو روانی در جامعه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: وقتی صحبت از افزایش قیمت بنزین در کشور می‌شود این جو روانی سوءاستفاده گران را ترغیب می‌کند که با پول درآوردن، مردم را در مضیقه قرار دهند و این امر بخاطر نبود یک سیستم نظارتی منسجم در دولت است که هنوز نتوانسته جلوی سوءاستفاده گران را بگیرد.

رئیسی‌فرد تاکید کرد: قاچاق فرآورده‌های نفتی علاوه بر ایجاد ضرر و زیان به دولت و نسل‌های آینده، سرمایه ملی را نابود می‌کند. هم اکنون بنزین و گازوئیل در کشور به دلیل نبود نظارت کافی قاچاق می‌شود. اگر نظارت در کشور قوی باشد می‌توان جلوی آن‌ را گرفت.

او ادامه داد: به طور یقین افزایش قیمت تنها کمتر از یک درصد در سبد هزینه خانوار اثرگذار است باید عزمی در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور اظهار کرد: ترکیه یک شبه قیمت بنزین را واقعی کرد، بنابراین اگر دولت می‌خواهد از این وضعیت خلاص شود و جایگاه‌داران را به حدی برسانند که توجیه اقتصادی داشته باشد بایستی برای همیشه قیمت بنزین را در کشور واقعی کند.

رئیسی‌فرد افزود: ما نمی گوییم قیمت بنزین گران شود بلکه متناسب با قیمت نفت باشد، در حقیقت قیمت باید تابعی از متغیر نفت باشد.

او ادامه داد: اگر یک سیستم نظارتی در کشور باشد می‌توان جلوی سوءاستفاده گران را گرفت. باید برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در این زمینه اتخاذ شود.

رئیسی‌فرد در پاسخ به این سوال که چرا تا به امروز نظارت کافی در این زمینه وجود نداشته و کوتاهی از جانب چه کسی بوده است؟ گفت: کوتاهی از طرف تمام دولت و سازمان های مرتبط در این خصوص بوده است و این امر سبب شده که در حق آنها اجحاف صورت گیرد. طبق مصوبه دولت قرار بود که قیمت بنزین هرسال 20درصد افزایش پیدا کند اما این امر مهم در دولت‌های نهم و دهم اجرایی نشد و اینها بیانگر بی‌سیاستی در بخش‌های مختلف بوده است و الان هم نباید به دنبال مقصر باشیم باید به دنبال راهکار اصولی باشیم تا جلوی ضرر را بگیریم .

او تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه 4میلیون لیتر بنزین از طریق مرزهای کشور به دلیل نبود سیستم نظارتی قاچاق می‌شود و دلیل اصلی آن بیشتر بخاطر اختلاف قیمت این فرآورده است، بنابراین تنها راه گریز از این معضل باید قیمت بنزین در کشور واقعی شود.

402

بنزین تولید سیستم نظارتی افزایش قیمت سرمایه قاچاق سبدخانوار

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

استاندار کردستان گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی هنگه‌ژال بانه و سیف سقز یکی از مطالبات اصلی مردم ما از دولت عراق است، لذا در شورای امنیت ملی پیگیری شده و از این پس نیز با جدیت پیگیری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل‌ زارعی‌کوشا عصر امروز در اولین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال‌جاری که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: مسئله مبارزه با کالای قاچاق و ارز یکی از مسائل مهم در سطح کشور تلقی می‌شود و در کردستان نیز این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کردستان به واسطه وجود 227 کیلومتر مرز غیر مسدود، مشکلات فراوانی در حوزه قاچاق کالا دارد و نیازمند انجام اقدامات ویژه‌ای است.

استاندار کردستان تصریح کرد: سال گذشته جلسات متعددی در این راستا برگزار شد و طبق ارزیابی‌های انجام شده به واسطه همکاری دستگاه‌های متولی اقداماتی خوبی در حوزه‌های مختلف اعم از مبارزه عملیاتی، رصد و مبارزه با باندهای قاچاق صورت گرفت.

وی اجرای طرح باک‌ پُر در دی‌ماه سال گذشته را اقدامی خوب تلقی کرد و گفت: امروز پشنهاداتی همچون معافیت باک ارائه‌ شد، چنانچه پیشنهادات در چارچوب اختیارات استان باشد انجام و در غیر اینصورت از طریق ستاد مرکزی پیگیر اخذ مجوزها خواهیم شد.

ضرورت وجود رویه واحد برای مقابله با قاچاق سازمان‌یافته

زارعی‌کوشا با تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی‌ میان متولیان مرزهای همجوار جهت مقابله با قاچاق سازمان یافته، اذعان کرد: تضاد رویه‌ها موجب شدت و ضعف فعالیت‌ها در مرزها می‌شود بنابراین داشتن رویه واحد میان هر سه استان کردستان، کرمانشاه‌ و آذربایجان غربی ضروری‌ است.

وی از برگزاری جلسات متعدد در تهران جهت بازگشایی بازارچه‌های مرزی هنگه‌ژال بانه و سیف سقز خبر داد و عنوان کرد: این موضوع در شورای امنیت ملی پیگیری شده و یکی از مطالبات اصلی مردم ما از دولت عراق بازگشایی این بازارچه‌هاست که با جدیت پیگیری خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: قاچاق کالا نه تنها از لحاظ اقتصادی، بلکه در بعد امنیتی نیز تبعات منفی برای جامعه خواهد داشت، بنابراین همه ما در برابر مقابله با این موضوع مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

وی راه‌اندازی دستگاه ایکس ری(آشکارساز) در مرزها را ضروری دانست و افزود: همه مرزهای کشور در این زمینه با مشکل مواجه هستند، در مرزهای استان کردستان خصوصا مرز باشماق نبود دستگاه ایکس ری یک نقص بزرگ است، بنابراین باید استقرار آن با جدیدت پیگیری شود.

زارعی‌کوشا در بخش پایانی سخنان خود خواستار بررسی و تعیین تکلیف مسائلی همچون انبارهای عمومی و طرح توسعه و مرزهای استان شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند