Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: اطلاعی از جلسه محرمانه با حضور اصلاح‌طلبان در خصوص ادامه رابطه با حسن روحانی ندارم و برگزاری آن را بعید می‌دانم.
خبرگزاری‌ تازه اصولگرا شده آنا در خبری مدعی شد، جمعی از بزرگان اصلاحات که از آنان به‌عنوان تئوریسین این جریان یاد می‌شود اخیراً جلسه محرمانه برگزار کرده‌اند در آن جلسه اکثر حاضران انتقادات تندی به روحانی داشته و ضمن ابراز ناامیدی مطرح کردند که با چینش کابینه خطش را از اصلاحات جدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس ادعای این خبرگزاری یکی از حاضران جلسه که از او به‌عنوان لیدر جریان اصلاحات هم نام‌برده می‌شود در این جلسه می‌گوید که باید نقشه راه خودمان را از دولت جدا کنیم و برای انتخابات مجلس آماده شویم. نیازاست که جریان اصلاحات مستقل در انتخابات آتی شرکت کند و دیگر نباید اجازه دهیم از اصلاح‌طلبان برای روحانی هزینه شود.
این ادعا در حالی مطرح شد که پیش از این بارها نیروهای اصلاح‌طلب مطرح کرده‌اند که خواستار هیچ سهمی از حسن روحانی در زمان تشکیل کابینه نیستند و بحثی در رابطه با گله از رئیس‌جمهوری نیز مطرح نیست.
در این رابطه مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴ به این موضوع پرداخت.
یکی از خبرگزاری‎ها مدعی برگزاری جلسه محرمانه‌ای با حضور اصلاح‌طلبان در خصوص ادامه رابطه اصلاح‌طلبان با حسن روحانی و گله از آن شده است این ادعا صحت دارد؟مطلقاً اطلاعی در رابطه با این جلسه ندارم و برگزاری آن را بعید می‌دانم.
انتقادات اصلاح‌طلبان از آقای روحانی چه به لحاظ اقتصادی و چه چینش کابینه زمینه عبور آنان از رئیس‌جمهور را فراهم خواهد کرد؟حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی تاکتیکی محسوب نمی‌شود و از راهبرد و اهدافی روشن برخوردار بوده است، بنابراین چنین نیست که با یک فراز ونشیب جزئی این راهبرد تغییریابد. البته انتقاد یک امر ضروری به‌حساب می‌آید و نباید حذف شود همواره وجود داشته، در چهار سال قبل انجام‌شده و در چهار سال آینده هم ادامه خواهد یافت زیرا موجب بهبود وضعیت و کاهش خطاها می‌شود. راهبرد اصلاح‌طلبان هم همواره دفاع و کمک و پشتیبانی دولت بوده و چنین خواهد بود در کنار آن دائم به دولت در خصوص مطالباتی که بر خواسته از خواسته‌های واقعی مردم و وعده‌هایی که روحانی صریح و قطعی به مردم داده است، متذکر می‌شود تا برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و وعده‌ها آن‌ها به فراموشی نسپرد و غفلت صورت نگیرد. این راهبردی است که همواره وجود داشته و ادامه خواهد یافت.
از زمان اخذ رأی اعتماد اعضای هیئت دولت نزدیک بودن حسن روحانی و علی لاریجانی به‌وضوح نشان داده شد، این مسئله زنگ خطری برای اصلاح‌طلبان قلمداد نمی‌شود؟اکثر این مسائل گمانه‌زنی است. اصلاح‌طلبان بارها اعلام کردند که به دلیل سیاست عدم سهم خواهی که در دو دولت روحانی پیش گرفتند، هرگز بحثی در این زمینه به میان کشیده نخواهد شد و دست دولت را باز گذاشتند مسئله مهم انجام وظایف و تعهدات از سوی آقای روحانی است. طبیعی به نظر می‌رسد که کابینه رئیس‌جمهور توسط او چیده می‌شود و پیش می‌رود. البته اصلاح‌طلبان دارای پیشنهاد‌ها و نظرات مختلفی در این رابطه بودند در کل هم‌بارها گفته‌شده که انتظار بیشتری از رئیس‌جمهور در چیدن کابینه داشتند بدین معنا که نیروهایی در سطح بالاتر در کشور وجود داشت ولی این‌ها مسائل جزئی به‌حساب می‌آیند و موضوع اصلی این است که آقای روحانی و اعضای دولت به تعهدات، وعده‌ها و وظایف خود عمل کنند و این مسئله‌ای است که همواره دنبال خواهد شد. البته در بین اصلاح‌طلبان کسانی هستند که به دفاع از برخی وزرا می‌پردازند و گروهی هم مخالفت می‌کنند که این‌ها نسبت به راهبرد اصلی اصلاح‌طلبی مسائل فرعی به‌حساب می‌آید.
برای توفیق در انتخابات آتی مجلس اگر انتقادات از دولت تداوم داشته باشد، اصلاح‌طلبان به فاصله گرفتن از حسن روحانی سوق داده نمی‌شوند؟این سؤال‌ها انحرافی است زیرا با اگر و مگر نمی‌توان پیش رفت خبرنگارها هم انواع این اگرها را در دست دارند. بارها مطرح‌شده که راهبرد اصلاح‌طلب‌ها مشخص است و پشتیبانی‌شان از افراد به خاطر شخص خاص و دوست داشتن و نداشتن نیست به دلیل منافع ملی و مصالح عمومی است و این را هم دنبال می‌کنند و خدای‌نکرده اگر کسی از مسیر خارج شد، اصلاح‌طلبان راه خود را ادامه خواهند داد و این امر روشنی است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت

به گزارش قدس آنلاین، درآمد خالص ملی سرانه در یک تعریف ساده، سرانه کل عایدی مردم در طول یک سال پس از کسر هزینه استهلاک است. در حالی که در سال پایانی عملکرد دولت دهم (سال ۱۳۹۱) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۷.۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) رسیده بود، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درآمد ملی روند کاهشی به خود گرفت.

حتی در اوج سال‌های سرخوشی سیاسی برجام هم درآمد خالص ملی سرانه به سطح پایان دولت دهم نرسید و روند نزولی داشت.

بر اساس این گزارش، در سال پایانی عملکرد دولت دوازدهم (سال ۱۳۹۹) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) سقوط کرد. به عبارتی درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت روحانی به ازای هر نفر ۵.۲ میلیون تومان آب رفت و دولت گذشته از جیب هر ایرانی ۵.۲ میلیون تومان برداشت و آنها را فقیرتر کرد.

رشد منفی یا نزدیک به صفر اقتصادی از یک سو و افزایش مستمر نرخ تورم از سوی دیگر، عامل اصلی آب رفتن درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت گذشته بود.

اما از سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت رئیسی، وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی به تدریج بهبود پیدا کرد به طوری که در سال ۱۴۰۰ درآمد خالص ملی سرانه با ۱۱.۳ درصد افزایش به ۱۳.۳ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۱ هم مجددا روند افزایشی خود را حفظ کرد و به ۱۳.۷ میلیون تومان بهبود یافت.

بدین ترتیب در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم درآمد خالص ملی سرانه در کشور نزدیک به ۱۴ درصد بهبود پیدا کرد و درآمد خالص ملی سرانه هر ایرانی نسبت به پایان دولت روحانی ۱.۷ میلیون تومان بالا رفت، اما این رقم همچنان نسبت به اوایل دهه ۹۰ و قبل از شروع به کار حسن روحانی کمتر است.

طبیعی است که سقوط درآمد خالص ملی سرانه در کشور در ۸ سال دولت روحانی طی ۲ سال قابل جبران نیست؛ بنابراین با وجود رشد متوسط سالانه بالای ۴ درصدی اقتصادی کشور در دولت رئیسی، اما چون در ۸ سال دولت روحانی رشد اقتصادی به شدت نزولی بود و درآمد خالص ملی سرانه افت کرده بود، بهبود رشد اقتصادی در دولت سیزدهم، موجب افزایش سطح رفاه مردم شده، اما به سطح اوایل دهه ۹۰ بازنگشته و انتظار می‌رود با تداوم همین روند در دولت سیزدهم، سطح رفاه مردم به تدریج به روال پیش از دولت روحانی ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ستاره نامدار جهان فوتبال در صفحه سرمربی پرسپولیس | ادعای خبرساز تایید شد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت