Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نیمه نخست سال جاری سازمان منطقه آزاد انزلی موفق به فعال سازی و در مدار تولید قرار گرفتن 8 شرکت راکد و غیر فعال شده و در عین حال 7 شرکت تولیدی دیگر نیز در حال طی کردن مراحل مربوط به عملیات اجرایی خود برای حضور در بازار تولید هستند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در راستای تحقق برنامه های این سازمان به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، طی شش ماه ابتدایی سالجاری با فعال شدن ۸ واحد صنعتی راکد تعداد واحدهایی که در طی سه سال و نیم گذشته از حالت رکود و غیرفعال خارج شده اند به 55 واحد صنعتی رسید و در همین راستا نیز 19 واحد تولیدی نیز برای اخذ 751 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند تا اقدامات لازم جهت رونق تولید و کسب و کار در این منطقه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش در نیمه نخست سال جاری سازمان منطقه آزاد انزلی موفق به فعال سازی و در مدار تولید قرار گرفتن 8 شرکت راکد و غیر فعال شده و در عین حال 7 شرکت تولیدی دیگر نیز در حال طی کردن مراحل مربوط به عملیات اجرایی خود برای حضور در بازار تولید هستند.

تولید انواع چوب پلاست از ضایعات کشاورزی به عنوان یک شرکت دانش بنیان؛ تولید مکمل خوراک دام که جذب سرمایه گذار مستقیم خارجی است؛ تولید ظروف اپال، چینی و بلور؛ تولید انواع شوینده های صنعتی؛ تولید انواع درب ضد سرقت و مصنوعات چوبی؛ تولید انواع نما و محصولات تزئینی ساختمانی؛ تولید دستگاه ازن و ماورای بنفش و در نهایت تولید انواع هیدروکربن سبک و سنگین حاصل از بلندینگ؛ مجموعه شرکت هایی است که طی این مدت نه تنها از رکود خارج شده بلکه در مدار تولید نیز قرار گرفته اند.

از سوی دیگر در حال حاضر چندین شرکت نیز در حال انجام امور مربوط به ساخت کارخانه و نصب خطوط تولید خود می باشند که در زمینه هایی همچون تولید انواع برس های صنعتی؛ انواع لوازم نظافت منزل و محل کار بر پایه نانو؛ تولید فیبر نوری و ساخت پی ای تی اوریجینال گرید اقدام به تولید به منظور صادرات خواهند نمود.

لازم به ذکر است واحدهای تولیدی که از رکود خارج شده و در حال تولید محصول هستند به صورت مستقیم برای 337 نفر شغل ایجاد کرده اند و شرکت هایی که مراحل ساخت خود را طی می کنند نیز موجبات اشتغال افزون بر 100 نفر را فرآهم خواهند نمود.

بنابراین گزارش یکی از سازوکارهای این سازمان به منظور خروج از رکود واحدهای تولیدی منطقه حول محور تأمین منابع مادی در گردش است که در شش ماه ابتدایی سال جاری 19 واحد تولیدی از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت معدن تجارت به بانک های عامل جهت دریافت 751 میلیارد ریال تسهیلات معرفی شده اند که در مرحله تصویب در کارگروه و معرفی به شبکه بانکی کشور قرار دارند.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی در طول سه سال و نیم گذشته 55 واحد صنعتی راکد را از طرقی همچون جایگزنی سرمایه گذار جدید، تغییر تکنولوژی خط تولید و یا محصول تولیدی بهمراه رفع مشکلات مالی از رکود خارج کرده که این شرکت ها با سرمایه گذاری 4771 میلیارد ریالی برای 1373 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده اند و از سوی دیگر این سازمان در سال 95، تعداد 41 شرکت تولیدی فعال در محدوده منطقه را جهت دریافت تسهیلات از طریق کارگروه استانی به بانکهای عامل برای اخذ 607 میلیارد ریال معرفی کرده است.

با عنایت به اینکه طبق ماده نخست قانون چگونگی اداره مناطق آزاد رشد و توسعه اقتصادی، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالا به عنوان مهمترین اهداف مهم این مناطق اعلام شده و این مهم در ماده یازده منشور اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نیز تصریح شده است، بر این اساس سازمان منطقه آزاد انزلی توجه به شاخص‌های اقتصادی به ویژه بخش‌های تولید با هدف صادرات را مورد توجه ویژه قرار داده که طی چهارسال گذشته عملکرد مثبت و قابل توجهی در شاخص‌های صادرات حاصل از تولیداین منطقه بدست آورده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان