Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-03@03:33:53 GMT

اصرار روی بازیکنان خاص

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۰۸۱۴

اصرار روی بازیکنان خاص

گروه ورزشی: دقیقا همان لحظه‌ای که داور کره‌ای سوتش را زد و بازیکنان الهلال در حال شادی در میانه میدان بودند تا برد 4 گله‌شان را جشن بگیرند بخش وسیعی از هواداران پرسپولیس از خود می‌پرسیدند؛ اگر سرمربی تیم‌مان امشب کارلوس کی‌روش بود باز هم اینچنین مفتضحانه، در بدترین زمان ممکن به مهم‌ترین رقیب‌مان در منطقه می‌باختیم؟

به گزارش بولتن نیوز به نقل از روزنامه وطن امروز، پاسخ سوال را نمی‌شود براحتی حدس زد اما کنار هم قرار دادن نتایج تیم‌ملی در جام‌جهانی 2014 و دیگر تورنمنت‌ها می‌گوید بعید است سازمان دفاعی تیم کی‌روش اینگونه عجیب فرو بریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دست کی‌روش همیشه باز بوده و توانسته از بهترین‌‌های ایران بهره ببرد چیزی که برای برانکو در یک تیم باشگاهی مقدور نیست.

اما بازی با الهلال نشان‌دهنده همان حفره بزرگی است که همیشه در افکار برانکو وجود داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اگرچه 12 سال قبل ما با او براحتی به جام‌جهانی 2006 آلمان صعود کردیم اما دیگر ماموریت بزرگ او قهرمان کردن تیم‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌‌های 2004 چین بود که متاسفانه درست در همین مرحله که الهلال تانک‌وار از روی قرمزها رد شد، آنجا هم چین میزبان توانست در ضربات پنالتی از آن تیم خوب ما عبور کند. تیمی که آماده‌‌‌‌‌ترین علی کریمی و مهدوی‌کیا را در اختیار داشت و علی دایی را به عنوان لیدر در خط حمله.

وقتی با 4 گل از سد کره‌جنوبی گذشتیم همه متفق‌القول گفتند، دیگر طلسم ناکامی ما در جام ملت‌ها شکسته و این تیم می‌تواند براحتی قهرمان قاره شود. اگرچه چین با مربیگری آری هان، از امتیاز میزبانی بهره می‌برد اما تیم ما به وضوح یک سر و گردن از آنها بالاتر بود. چرا بازی مساوی شد؟ اخراج زودهنگام ستار زارع مهم‌ترین دلیلش بود. مدافع چپی که برانکو شیفته‌‌‌‌اش بود و به‌رغم حجم وسیع انتقادات، می‌گفت او بهترین است. اما در واقع هرگز اینچنین نبود و با اخراج زارع در آن بازی ما یک قهرمانی مسلم را از دست دادیم. حسرتی به امتداد چند دهه.

سال‌ها گذشت و با وجود آنکه پرسپولیس طی 2 سال اخیر بهترین بازی‌‌های لیگ برتر را انجام داده و توانسته به 2 عنوان نایب‌قهرمانی و قهرمانی به ترتیب در ادوار پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر برسد و با وجود آنکه برای نخستین‌بار در فرمت جدید لیگ قهرمانان موفق شد به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کند ولی ستار زارع دیگری بود که برانکو آن را در ابتدای لیگ قبل رو کرد. محسن ربیع‌خواه که پست اصلی‌‌‌‌اش هافبک تدافعی است فصل قبل به عنوان دفاع چپ بازی کرد و با آمار قابل تامل صفر پاس گل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، صفر گل زده و صفر ایجاد موقعیت گل، صفر نفوذ، صفر سانتر، آنقدر در آن پست به رویش اصرار شد که کم‌کم نمایش او از رتبه بد به جایگاه معمولی رسید.

پرسپولیس آنقدر مهره خوب و تاثیرگذار دارد که در بسیاری از بازی‌ها، معمولی بودن ربیع‌خواه چندان به چشم نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. اما درخشان‌‌‌‌‌ترین نمایش این بازیکن از قضا در آسیا و در مرحله قبل بود. در بازی برگشت مقابل الاهلی سعودی، پس از اخراج زودهنگام کامیابی‌نیا او به پست هافبک دفاعی آمد و از قضا بهترین نمایشش را ارائه داد. برانکو که مدت‌ها منتظر این عملکرد از ستار زارع جدیدیش بود، در اولین جمله‌‌‌‌اش در سالن کنفرانس خبری از بازی درخشان ربیع‌خواه گفت. آنقدر ذوق‌زده شده بود که گویی با همین یک بازی همه منتقدان را یکجا شکست داده و به همه گفته شما در اشتباهید نه من. ولی برخلاف همه اصرارها و تاکیدات برانکو، ربیع‌خواه مهره‌ای نبود که بتواند در مهم‌ترین بازی تاریخ باشگاه قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد حتی متوسطی را ارائه دهد. همین الهلال که در مرحله گروهی 2 بازی با پرسپولیس انجام داد، هرگز نتوانست فشار نیمه اول بازی در ابوظبی را تکرار کند، چرا که در بازی‌‌های قبل کمال کامیابی‌نیا به عنوان هافبک دفاعی اجازه پرس هافبک‌‌های حریف را نداد و با قطع کردن‌‌های متوالی پاس‌ها، پرسپولیس را از موقعیت دفاع به ضدحمله منتقل می‌کرد. اینکه امروز از هافبک دفاعی به عنوان مهم‌ترین پست فوتبال یاد می‌کنند، دلیلش دقیقا همین موضوع است.

در مهم‌ترین بازی، بازیکن مورد علاقه برانکو در نمایشی به غایت ضعیف میانه میدان را تمام و کمال در غیاب کامیابی‌نیای محروم به الهلالی‌ها داد تا آنها با آن فشار عجیب اوایل بازی با 2 گل زودهنگام، کمر پرسپولیس را تاب دهند. وقتی در نیمه دوم احمد نوراللهی وارد زمین شد تازه برانکو فهمید در ترکیب اولیه دچار چه اشتباه بزرگی شده است. با این وجود نه‌تنها 2 گل خورده را جبران نکرد که 2 گل دیگر هم خورد تا تقریبا با توجه به برگزاری بازی برگشت در مسقط، حذف تیم برانکو قطعی و مسجل شود. آن روز در چین اشتباه تاریخی ستار زارع و یک خطای بی‌مورد قهرمانی را از برانکو گرفت و 13 سال بعد اعتماد عجیب او به بازیکنی که یک سطح از دیگر بازیکنان پرسپولیس پایین‌‌‌‌‌‌تر است. اگرچه در گل‌‌های دریافتی نمی‌شود از اشتباه دیگر پدیده رو کرده برانکو یعنی صادق محرمی که حسرت از دست دادن رامین رضاییان را بر دل قرمزها گذاشته است، براحتی عبور کرد و حتی بازی ضعیف و سر در گم شجاع خلیل‌زاده را ندید اما واقعیت 2 بازی قبل می‌گوید اگر در همان 25 دقیقه ابتدایی، ربیع‌خواه همانند کامیابی‌نیا در نبرد نخست 2 تیم، بازی می‌کرد قطعا پرسپولیس آنگونه وا نمی‌داد. تفاوت بزرگ کی‌روش و برانکو دقیقا همینجاست. در تیم کی‌روش هرگز خبری از این دست از بازیکنان نیست. کی‌روش برخلاف برانکو روی هیچ بازیکنی بی‌جهت مانور نمی‌دهد و نمی‌خواهد به زور از کسی که توانش را ندارد یک ستاره بسازد.

در تیم کی‌روش حتی اگر ستاره هم باشی ولی افت کنی براحتی نیمکت‌نشین می‌شوی یا دیگر رنگ اردو را نمی‌بینی. چه کسی تصور می‌کرد آندو که تقریبا فرمانده میانه میدان تیم‌ملی بود ناگهان اینگونه از تیم‌ملی برود؟ عملکرد یک سال اخیر آندو در تیم‌‌های پر تعداد باشگاهی‌‌‌‌اش نشان می‌دهد کی‌روش چگونه بدرستی ترکیب اصلی‌‌‌‌اش را با تغییر نفرات تقویت می‌کند. اگر احسان حاج صفی افت کند براحتی بازیکن دیگری جایش را می‌گیرد و اینگونه نیست که بسان فرشاد احمدزاده در هر حالتی مورد حمایت سرمربی باشد. در تیم کی‌روش هیچکس از حضورش در ترکیب اولیه مطمئن نیست. از کارنامه تا رقم قرارداد و بسیاری دیگر از شاخص‌ها می‌شود تفاوت بنیادین برانکو و کی‌روش را فهمید.

برانکو انقلابی عظیم در پرسپولیس به‌وجود آورد و امروز مهدی طارمی و احمد نوراللهی تنها بازیکنانی هستند که از تیمی که او تحویل گرفت مانده‌‌‌اند. او بهترین نمایش‌ها را به هواداران تیمش هدیه داد و مهم تر از آن بعد از 10 سال آنها را قهرمان لیگ برتر کرد. از این رو نباید به واسطه یک شکست پرگل و تقریبا حذف از لیگ قهرمانان آسیا، همه کارنامه‌‌‌‌اش را زیر سوال برد اما این مربی خوب، اکثرا چوب بعضی از انتخاب‌های عجیبش را می‌خورد. چه کسی می‌داند اگر فرد دیگری به جای ستار زارع مورد حمایت برانکو بود یا اینکه او اینچنین بی‌رحمانه قید رامین رضاییان را نمی‌زد و سراغ محرمی بی‌تجربه و متاسفانه افت کرده نمی‌رفت یا از همه مهم‌تر روی حضور ثابت بعضی از بازیکنان مثل ربیع‌خواه و احمدزاده در هر حالتی، اصرار نمی‌ورزید شاید 2 قهرمانی تاریخی در کارنامه‌‌‌‌اش دیده می‌شد اولی با تیم‌ملی ایران بعد از سال‌ها در آسیا و سپس کسب نخستین عنوان قهرمانی قرمزها در لیگ قهرمانان. فوتبال را نمی‌شود حدس زد اما اگر برانکو با بعضی تصمیمات اینگونه علیه خودش قیام نمی‌کرد شاید نتیجه چیز اعجاب‌آوری می‌شد. او همیشه چوب ستارهای زمانه‌‌‌‌اش را خورد برعکس کی‌روش که استاد عبور از آنهاست.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار قبل از بازی با سپاهان چه گفت؟

 اوسمار لوس ویرا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر اظهار داشت: هر چقدر به پایان فصل نزدیک می‌شویم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شوند و همه تلاش می‌کنند به هدف‌شان برسند. همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و شاید فقط جزئیات کوچک نتیجه بازی را تغییر می‌دهد، بنابراین امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم و از این جزئیاتی که گفتم به خوبی استفاده کنیم.

امیدوارم فردا هواداران مثل همیشه کنارمان باشند
وی ادامه داد: امیدوارم حمایت خوبی هم از سمت هواداران وجود داشته باشد. درست است ما یک جام از دست دادیم، ولی انرژی هواداران خیلی می‌تواند به ما کمک کند و امیدوارم فردا مثل همیشه کنارمان باشد.

شکست ما مقابل آلومینیوم به خاطر تعویض‌ها نبود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه خیلی‌ها معتقدند تعویض‌ها در بازی با اراک باعث شد فشار زیادی به سمت چپ خط دفاع پرسپولیس وارد شود و در پاسخ به این پرسش که چه درسی از بازی مقابل آلومینیوم گرفته است، گفت: فرقی نمی‌کند چه بازی را ببریم و چه ببازیم، آدم باید از همه بازی‌ها درس بگیرد. خوب است که آدم همیشه از بردهایش درس بگیرد، چون شیرین است. شکست همیشه تلخ است، اما ما یک لیگ دیگر را پیش رو داریم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم. به نظرم اینطور که شما می‌گویید نیست و شکست به خاطر تعویض‌ها نبود. من به همه بازیکنانم اعتماد دارم. بعد از تعویض‌ها ما دو گل هم زدیم و بازیکنان به ما کمک کردند. همانطور که گفتم دفاع تیمی از مهاجم شروع می‌شود تا نفر آخر که در دروازه است؛ به همین خاطر من هیچ وقت نظر انفرادی ندارم که بگویم یک نفر ضعیف است یا تیم مقابل قوی است. همیشه اعضای یک تیم با هم هستند.

یک بازیکن باید خودش را در زمین نشان دهد
اوسمار درباره اینکه ظاهراً جنگ روانی از سوی تیم سپاهان شروع شده است و بازیکنان این تیم خصوصاً امید نورافکن اقدام به انتشار استوری‌هایی در فضای مجازی کرده‌اند، خاطر نشان کرد: من نمی‌دانم آن‌ها چه گفتند و نمی‌توانم نظر بدهم، ولی به نظرم یک بازیکن باید خودش را در زمین نشان دهد؛ از زمانی که داور سوت شروع بازی را می‌زند تا پایان بازی کارش را به نحوی شایسته انجام دهد.

هیچ ضمانتی نیست که بیرانوند فردا بتواند بازی کند یا نه
وی راجع به آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند توضیح داد: هیچ ضمانتی نیست که او بتواند فردا بازی کند یا نه. ما روزانه بیرانوند را تحت‌نظر داریم. یکسری تمرینات داریم و امروز هم تمرینی خواهیم کرد و در آخر باید بررسی کنیم که او می‌توند خودش را به بازی فردا برساند یا خیر.

بازیکنانم بر احساس خود غلبه کردند و آماده بازی فردا هستند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دو بار کامبک خوردن تیمش در دیدار با آلومینیوم عنوان کرد: بازی‌های به این نحو از نظر احساسی روی بازیکنان تأثیر می‌گذارد، اما ما در طول هفته روی بچه‌ها کار کردیم و در تمرین روز گذشته مشخص بود که بچه‌ها بر احساس خود غلبه کردند و آماده بازی فردا هستند.

خیلی مهم است پرسپولیس رو به جلو برود و به هدفش برسد
«آیا ممکن است در دیدار فردا مصلحت‌اندیشی کنید و به فکر پیروزی حداقلی باشید یا همچنان دنبال بازی هجومی خواهید بود؟»، اوسمار در پاسخ به طرح این سؤال تأکید کرد: روز اولی که به‌عنوان مربی آمدم نظرم را درباره فوتبال گفتم. بین واقعیت فوتبال و بازی قشنگ فاصله زیادی است. ما همیشه در تمرینات هم تمرکزمان روی توپ گرفتن و رو به جلو رفتن و گل زدن است، چه حالا یک بر صفر جلو باشیم، چه دو بر صفر جلو باشیم و چه حتی در حالت باخت باشیم. برای تیمی مثل پرسپولیس که دوست دارد مالکیت توپ را داشته باشد، خیلی مهم است که رو به جلو برود و به هدفش برسد.

حاضرم همیشه در ورزشگاه آزادی و با ۵۰ هزار تماشاگر بازی کنیم
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش توقع هواداران از پرسپولیس ممکن است روی بازیکنان این تیم فشار بیاورد، گفت: سؤال خوبی است، اگر تصمیم‌گیری با من باشد و به من بگویند همه بازی‌های لیگ را در ورزشگاه آزادی و با ۵۰ هزار هوادار برگزار کنید، من حتماً این را قبول می‌کنم.

جایگزین اسماعیلی‌فر خوب است و جواب اعتماد تماشاگران را خواهد داد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به وضعیت امید عالیشاه و مصدومیت او و همچنین غیبت دانیال اسماعیلی‌فر در دیدار فردا تصریح کرد: بازیکنان بزرگی مثل عالیشاه، امیری، رفیعی و بیرانوند نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم‌های دیگر هم بازی کنند غیبت‌شان در بازی احساس می‌شود. خیلی بد است که دانیال را در این بازی نداریم، ولی مطمئن باشید جایگزین او خوب است و جواب اعتماد تماشاگران را خواهد داد.

رفیعی با کارش در زمین جواب اعتماد ما را داد
اوسمار در مورد عملکرد امیررضا رفیعی در دیدار با آلومینیوم اراک نیز یادآور شد: فکر می‌کنم امیررضا با کارش جواب اعتماد ما را در زمین داد. روی چهار گلی که مقابل آلومینیوم هم خوردیم شانسی برای گرفتن آن‌ها نداشت. خدا را شکر در تیم ما این حمایت وجود دارد، چون بچه‌ها با هم دوست هستند و همین هم روی کار ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود همه بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس شش سال است سپاهان را در آزادی شکست نداده و آیا برنامه ویژه‌ای برای این مسابقه دارد، گفت: یک مثالی ما در برزیل داریم که می‌گوید، «هر چقدر شما یک نفر را نمی‌برید، به بردنش نزدیک می‌شوید و هر چقدر هم که شما یک نفر را ببرید، به باخت به او نزدیک‌تر می‌شوید»!

دیگر خبرها

  • اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
  • مورایس: به سود استقلال بازی کردیم!
  • اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان
  • مورایس: تساوی با پرسپولیس فقط به نفع استقلال بود
  • پوستر پرسپولیس با حضور ۳ سپاهانی سابق
  • پوستر سپاهان برای بازی پرسپولیس بدون کری و جنجال
  • از بیرانوند اصرار، از پزشکان پرسپولیس انکار؛ مقابل سپاهان هم رفیعی فیکس است
  • اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس
  • اصرار بارسا به فروش ۲بازیکن مازادش به سعودی
  • اوسمار قبل از بازی با سپاهان چه گفت؟