Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران میعادگاه و پناهگاه تجارب متعدد در عرصه مدیریت شهری گشته که هریک از آنها فضاهای متفاوتی را بر این شهر تحمیل ساخته است.

به گزارش ایرنا زهرا نژاد بهرام روز سه شنبه در نطق پیش از دستور خود در دهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: شهر تهران با سابقه ای حدود دویست سال مرکزیت کشور را برعهده گرفته است و بستری از وقایع تلخ و شیرین را از سر گذرانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این شهر که خاطرات سیاسی اش در دوره معاصر که از انقلاب مشروطیت، به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی، اشغال و کنفرانس تهران و کودتای 28 مرداد و انقلاب اسلامی را تجربه کرده است اکنون در میانه چالشی دیگر از جنسی متفاوت است .
نژاد بهرام عنوان کرد: مدیریتی که حداقل پس از انقلاب اسلامی درچهار دهه گذشته بر این شهروجود داشته کارکردی از جنس کالبد محوری را با اندیشه مدیریت هایی متمسک به نام های جهادی یا مدرن و غیره را با خود یدک کشیده که همه آنها به یکباره ظرفیت زیست انسانی را در شهر با چالش های اساسی روبه رو ساخته است.
وی گفت: تهران شهری که با جمعیتی که آن را کلان شهر کرده و در رتبه شهرهای بزرگ تعریف کرده است ، شهری که گستره آن حدود 700 هکتار بوده و نزدیک به 25 درصد تولید ناخالص ملی را در کشور درخود جای داده است .
وی گفت: همچنین اکنون حدود ده میلیون نفر در آن سکنی گزیده اند بستری برای بروز نگرانی ها و دغدغه ها شده و به رغم وجود معابری به نام بزرگراه و اتوبان و ..... و ساختمانهایی بلند و برج هایی از جنس فولاد تصویری خشن و متفاوت از شهر را که قرار است مامن زندگی انسان باشد را به نمایش گذاشته است .
نژاد بهرام با بیان اینکه دراین میان وجود برخی چالشهای جدی ایجاد شده در شهر وضعیت را به سوی نگرانی های گسترده و عمیق سوق داده است گفت: ما آمده ایم که رویه گذشته بر مدیریت شهری را با تغییری از جنس تدبیر و اصلاح عوض کنیم و دراین راه سهم مردم را برای مدیریت شهری در نظر بگیریم .
وی افزود: امر به معروف ما و مردم نظارت همیشگی است، مدیریت شهر ی که ما نمایندگانش هستیم بر این باوریمکه مردم ناظران همیشگی ما و پشتیبانان همراه ما هستند .عینیت شهرداری و مدیریت شهری شفاف دراین است که مردم در برنامه ریزی و نظارت همیشه حضور داشته باشند .
وی افزود: از این رو دوبخشنامه اخیر مدیریت شهری در خصوص هولوگرام ها و کمیسیون های معماری مناطق که با عنایت به ایجاد گشایش بستری برای پیشگیری از تخلف در آینه شفاف سازی و پاسخگویی طراحی شده نخستین گام اثر گذار بر این رویکرد است .
وی گفت :شهرداری تهران اصلی ترین چالش ایجاد نگرانی برای شهروندان را با مسدود کردن رفتارهای غیر شفاف و عمل به قانون با این دو بخشنامه مورد تاکید قرار داده و این مهم است که میثاق ما با مردم را تضمین می کند .
نژاد بهرام افزود: آنچه مدیریت شهری جدید در پی آن است پاس داشتن اخلاق است چیزی که پیامبر بزرگوارمان آن را به عنوان مبنای بعثتش بیان کرد .جامعه شهری می تواند اخلاق مدار و مسوولیت پذیر باشد تا با اتکا به این دو بازو فضای زیست شهری را متناسب با انتظارات و نیازها و ظرفیت های بزرگ شکل دهد.
وی گفت: باور کنیم که شهر در چالش جدی از نظر ایمنی ، محیط زیستی ، کیفیت پایین زندگی ، پایین بودن کیفیت محیطی و ...در حدود 5 درصد از وسعتش است .
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت :بافت های آسیب دیده شهری امروز دغدغه ای است که باید برای آن تدارک لازم دیده شود .این بافتها که در صورت کم توجهی بستری از رشد را در خود دارد نیاز مند توجهی از جنس الزام است .
نژاد بهرام اظهار کرد: دراین میان با نگاهی به رویکرد نوسازی در شهر تهران و کشور به نظر می رسد کارکرد مطلوبی از آنها بر این شهر حادث نشده و این اقدامات نه تنها مشکلات را مرتفع نکرده بلکه ضربه های خاصی را نیز بر این پیکر آسیب دیده وارد ساخته است که نمونه های عینی آن در قاب شهر قابل مشاهده است .آنگونه که با بررسی روشهای بکار گرفته شده از سوی مدیران شهری برای نوسازی این بافتها مفاهیمی مثل زیست انسانی ، باز گشت هویت و سرمایه های اجتماعی و .... با چالشهای جدی روبه روشده است .
ادامه دارد...
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهران/7244/1735 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پای تختی هستیم»

«پای تختی هستیم»، عنوان پویشی است که همزمان با ۷ اردیبهشت، روز فرهنگ پهلوانی در پایتخت به اجرا درآمده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پویشی تحت عنوان "پای تختی هستیم" به یاد جهان پهلوان غلامرضا تختی سوژه فضاسازی شهری شد.

این پویش توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر سازه‌های تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

در این پویش از اکران‌های فرهنگی با مضامین پهلوانی همچون: " کباده مرام و معرفت برای هم بکشیم"، "زنگ سر سلامتی به افتخار همدیگه بزنید" و " با کمال میل هوای همدیگه رو داشته باشیم" استفاده شده‌است.

دیگر خبرها

  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • «پای تختی هستیم»
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام