Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای مجالس ایران و ایرلند بر تداوم توافق هسته‌ای (برجام) تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز پس از دیدار دنیز اودان وان رئیس مجلس سنای ایرلند در نشست خبری مشترک در سخنانی گفت: روابط ایران و ایرلند روابط پایداری است و سفر رئیس مجلس سنای ایرلند هم این پایداری را بیشتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جزئیاتی از نشست با رئیس مجلس سنای ایرلند اشاره کرد و افزود: ما در جلسه‌ای که داشتیم مذاکرات خیلی خوبی به عمل آوردیم، بخش مهم مذاکرات مربوط به همکاریهای پارلمانی بین دو کشور بود که گروههای دوستی تشکیل شده و همکاریهای خوبی با هم دارند.

لاریجانی اضافه کرد: این گروههای دوستی بین ایران و ایرلند توسعه همکاریهای دو کشور را پیگیری می‌کنند، بخش دیگر گفت‌وگوها درباره توسعه روابط تجاری بود.

رئیس مجلس تصریح کرد: در این جلسه اولویت‌های ما برای سرمایه‌گذاری در برنامه ششم توسعه برای رئیس مجلس سنای ایرلند توضیح داده شد که این اولویت‌ها نظیر سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های نو،‌ دارو و تجهیزات پزشکی و همینطور انرژی‌های نو نیز نفت و گاز بود که در این حوز‌‌ه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تجار ایرانی بتوانند از ظرفیت‌های مشترک بین ایران و ایرلند برای سرمایه‌گذاریها استفاده کنند اظهار داشت: دوستان ما هم در ایرلند در تسهیل روابط بانکی بین دو کشور تلاش می‌کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در زمینه تداوم توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 (برجام) با رئیس مجلس سنای ایرلند هم‌نظر بودیم گفت: دو طرف معتقد بودیم که این توافق باید ادامه یابد و همه نیز باید به آن پایبند باشند.

وی تصریح کرد: درباره مسائل منطقه‌ای و بحران‌های تروریستی بحث و تبادل نظر شد و نگرانی‌های دو کشور در این نشست کاملا احساس می‌شد.

رئیس مجلس با اشاره به همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: ما هرگونه هرج و مرج‌طلبی در مسائل منطقه‌ای به خصوص تجزیه‌طلبی را محکوم می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سفر رئیس مجلس سنای ایرلند به کشورمان بسیار مهم است و امیدواریم با این سفر سطح روابط دو کشور و رایزنی در مسائل سیاسی و امنیتی افزایش یابد.

انتهای پیام/

R1011202/P1360/S1,15/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور گفت: در پی اعلام قرمز هشدار سازمان هواشناسی کشور، هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند و تا صبح امروز ۲۹ فروردین ماه، در ۴۷ منطقه عملیاتی، هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک عملیات مهم افزود: در ساعت ۳:۳۰ دقیقه امروز، در مسیر کنارک به نیک شهر، دو دستگاه اتوبوس گرفتار سیل شده بودند که ۴۳ نفر توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این سازمان با به کارگیری شش هزار نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۲۰۰ تیم در پنج استان سیل زده مشغول به امدادرسانی و کمک رسانی هستند. در حال حاضر ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی نیز در استان‌های سیل زده برای ارائه خدمت، به کار گرفته شده‌اند و آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۱۰۵، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد. ۴۶تیم عملیاتی متشکل از ۲۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشته و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان عزیز خواست از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است