Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@02:38:55 GMT

تلاش محور ضدسوری برای جبران شکست‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۱۷۵۹

تلاش محور ضدسوری برای جبران شکست‌ها

پس از شکست گروه‌های تروریستی، آمریکا و همپیمانان آن برای جبران شکست‌های خود و با هدف تجزیه کشورهای منطقه از همه ابزارهای خود استفاده می‌کنند و همه پرسی استقلال کردستان هم در این راستا صورت گرفته است. به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه الوطن سوریه، پس از سپری شدن دو سال از دخالت نظامی روسیه در سوریه و موفقیت این کشور در هدف قراردادن زیرساخت های لجستیکی گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اوضاع نظامی و سیاسی در سوریه و منطقه تغییر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه این در شرایطی است که ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن زمام امور را در میدان های نبرد به دست گرفته اند. این موضوع سبب شده است جایگاه دولت سوریه تقویت شود و در هرگونه معادلات منطقه ای و جهانی به وزنه بزرگی تبدیل شود.
تردیدی نیست که پشتیبانی روسیه از سوریه نقش مهمی در هدف قرار دادن تروریسم داشت. این موضوع سبب شد آمریکا و رژیم صهیونیستی مهمترین ابزارهای خود را از دست بدهند. آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریست ها برای رسیدن به هدف های خود در ویران سازی جوامع عربی و تجزیه کشورهای عربی استفاده می‌کردند.

پس از پیروزی بر تروریست ها و ورود منطقه به معادله جدید، برخی مدعی بودند آمریکا و همپیمانان آن از منطقه چشم پوشی می کنند و رژیم صهیونیستی برای تغییر معادلات تلاش نخواهد کرد. این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام کردند هنوز هم ابزارهای لازم برای اجرای طرح های خود با هدف تجزیه کشورهای عربی را دارا هستند. این طرح از عراق آغاز می شود.

پافشاری مسعود بارزانی در برگزاری همه پرسی برای جدایی کردستان از عراق از روی اتفاق و با هدف بهبود اوضاع کردها و در پاسخ به درخواست کردها نبود. این همه پرسی در شرایط حساس کنونی بر پایه درخواست و حمایت تل آویو و تایید مطلق رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت گرفت. این اقدام تلاشی برای جبران شکست های سهمگین آمریکا و ابزارهای آن در منطقه صورت گرفته است. آنها پس از شکست پروژه های تروریستی خود که با هدف آواره سازی، فروپاشی جوامع و تجزیه کشورهای عربی صورت می گرفت از همه پرسی استقلال کردستان عراق حمایت کردند. هدف این کشورها آن بود که کشورهای عربی در معادلات نظام جهانی نقشی نداشته باشند و رژیم صهیونیستی دست برتر نظامی را در منطقه داشته باشد و آمریکا هم بتواند به چپاولگری خود در منطقه ادامه دهد.

چه کردستان از عراق جدا شود و چه جدا نشود موضوع آشکار این است که تا زمانی کشورهای واپسگرای منطقه با آمریکا و رژیم صهیونیستی همکاری می کنند منطقه ما هدف قرار خواهد گرفت. تا زمانی که این کشورهای واپسگرا با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودسازی مساله فلسطین و پایمال کردن حقوق مردم فلسطین قرار داد تاریخی منعقد می کنند منطقه ما مورد هدف قرار خواهد گرفت. برخی از نظام های واپسگرای منطقه با دولت آمریکا علیه فلسطین و منافع مردم جهان عرب عمل می کنند و ایران و محور مقاومت را دشمن اصلی خود می دانند. از این رو، دیده می شود برخی از کشورهای واپسگرا با آمریکا قراردادهای مشکوکی را امضا می کنند. این کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط دوستانه با این رژیم زمینه سازی می کنند. همه این اقدام های برای از بین بردن مساله فلسطین صورت می گیرد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به وعده های انگلیس شکل گرفت. اما رژیم کردی که برای تاسیس آن در شمال عراق تلاش می شود برپایه درخواست های رژیم صهیونیستی است تا این رژیم بتواند در مرکز کشورهای عربی جای پایی داشته باشد و گرهی را در میان محور مقاومت که از ایران تا عراق، سوریه، لبنان و فلسطین کشیده شده است به وجود آورد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است دلایل آشکاری با تکیه بر تصاویر ماهواره ای در دست دارد که نشان می دهد نیروهای آمریکا، رهبران تروریسم را از عراق به سوریه منتقل می کنند. این نشان می دهد آمریکا و همپیمانان آن برای هدف قرار دادن سوریه و کشورهای عربی از همه ابزارهای خود استفاده می کنند.

درست است پیروزی های میدان نبرد در مبارزه با تروریسم دستاورد بزرگی به شمار می رود، اما دستاورد مهمتر تدوین شیوه هایی برای تقویت راه های مبارزه با طرح های آمریکایی صهیونیستی است که همه منطقه و مردم آن را هدف قرار داده است. منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • بالانسر ایران و اسرائیل