Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک استاد ریاضیات آمریکایی در موسه "ورکتر ماساچوست" آمریکا به بررسی اولین مقاله بین‌المللی معروف منتشر شده از مرحوم پروفسور میرزاخانی پرداخته است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،"ویلیام جی استاد موسسه علمی "ورکستر" آمریکامارتین" (William J.Martin) در مقاله خود اولین مقاله ویژه و معروف علمی پروفسور مریم میرزاخانی را که در سال ۱۹۹۶ میلادی و در زمان تحصیل وی در دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی منتشر شده بود، بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ابتدای مقاله خود آورده است: مریم میرزاخانی ریاضیدان برجسته و تنها زن و تنها ایرانی برنده مدال "فیلدز" در جهان در تاریخ ۳ مه ۱۹۷۷ به دنیا آمد و در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷ در ۴۰ سالگی چشم از جهان فرو بست.

وی در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار بر دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضا‌های پیمانه‌ای آن‌ها این جایزه را دریافت کرد.

اولین مقاله خارق‌العاده میرزاخانی که در واقع دومین مقاله بین‌المللی وی محسوب می‌شود، در زمینه گراف‌ها و روابط حاکم بر رنگ‌آمیزی لیستی آن‌ها بوده است. وی در این مقاله به بررسی گراف‌های "۳ و ۴-لیست رنگ‌پذیر" پرداخته است.

وی در این مقاله موفق شده بود با روشی بسیار ساده‌تر از اثبات اصلی این قضیه را ثابت کند که گراف‌های ساده ۳-لیست رنگ‌پذیری وجود دارند که می‌توانند ۴-لیست رنگ‌پذیر نباشند.

در اثبات اصلی از گرافی با ۲۳۸ یال استفاده شده بود، اما میرزاخانی در روش خود موفق شده بود این تعداد را به ۶۹ یال کاهش دهد و گام بسیار موثری در ساده‌سازی اثبات این قضیه بردارد.

وی در پایان این مقاله از هم‌تیمی‌های المپیادی و سعید اکبری استاد المپیاد خود تشکر کرده بود.

ویلیامز در پایان مقاله خود آورده است که دکتر اکبری با توجه به روش ارزشمند میرزاخانی یک جایزه ۱۰ هزار دلاری به وی اعطا کرد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. منبع:ایسنا

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

پیشخوان روزنامه بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پایگاه تحلیلی خبری بازارنیوز امروز، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

برچسب ها: پیشخوان مطبوعات اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز ، تیتر روزنامه های اقتصادی ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9w

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان