Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي هارد ديسک)
--> چه ميزان فضاي خالي هارد را بايد براي ويندوز باقي بگذاريم؟

پر کردن يک درايو که ويندوز در آن نصب است کار درستي نيست و انجام اين کار ممکن است باعث بروز مشکلاتي شود. اما چه مقدار فضاي خالي براي درايوي که ويندوز در آن نصب است مناسب است؟
چرا به مقداري فضاي خالي نياز داريد؟
به دلايلي بايد ميزاني از هارد ديسک خالي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر درايو شما پر شود، ديگر نميتوانيد فايل جديد در ويندوز بسازيد و همچنين امکان دانلود چيزي نيز وجود ندارد. همچنين آپديت هاي ويندوز نيز ديگر دانلود نخواهند شد. نرم افزار هايي که از آنها استفاده ميکنيد نيز معهمولا نياز به ساخت فايل هايي اعم از فايل هاي کش (Cache) دارند. بنابراين اگر درايو پر باشد نرم افزار ها يا کرش و بسته ميشوند و يا ارور ميدهند.
اگر تعداد زيادي نرم افزار را همزمان اجرا کنيد و ميزان زيادي از حافظه رم (RAM) کامپيوتر پر شود بايد فايل “Windows Paging File” بزرگ و حجيم تر شود. اين فايل براي زماني است که رم در حال پر شدن است تا نرم افزار ها اطلاعاتي که در رم دارند را به اين فايل بفرستند تا رم پر نشود و براي کامپيوتر مشکلي پيش نيايد. اگر فايل Page File نتواند بزرگ تر شود برنامه ها کرش و بسته خواهند شد.
Pageing File ويندوز چيست؟
براي مثال، ما هارد يک کامپيوتر داراي ويندوز 10 را پر کرديم و سپس خواستيم که “Troubleshooter” هاي ويندوز 10 را که در کنترل پنل هستند را اجرا کنيم که پس از اجراي هر کدام با ارور “A Problem is Preventing the Troubleshooter From Starting” مواجه شديم و Troubleshooter کار نکرد. در اينجا ويندوز ذکر نکرد کع مشکل از کجاست اما با باز کردن مقداري از فضا مشکل حل شد و Troubleshooter ها اجرا شدند.
اين ابزار ها (Troubleshooter ها) در يک هارد ديسک پر کار نخواهند کرد. نرم افزار ها نيز همينطور.

کمپاني مايکروسافت نگفته که چه ميزان از فضاي خالي براي درايوي که ويندوز در آن نصب است مناسب است و دقيقا نميتوان گفت چند گيگابايت کافي است. البته ميتوان يک مقدار تقريبي گفت که با نرفتن به زير آن مقدار مشکلي براي ويندوز شما پيش نيايد. در ادامه اين مقادير تقريبي را ذکر ميکنيم.
15 درصد فضاي خالي براي هارد ديسک ها
زياد به کاربران گفته ميشود که 15 الي 20 درصد از فضاي هارد درايوشان را خالي نگه دارند. اين به آن دليل است که حداقل به 15 درصد از فضاي خالي هارد ديسک براي اينکه ويندوز بتواند آن هارد را ديفرگ (Defrag) کند و يا همان فايل هاي آن را مرتب کند نياز درايد.

اگر 15 درصد فضاي خالي در هارد نداشته باشيد ويندوز نميتواند به درستي آن هارد را ديفرگ کند و تنها ميتواند بخشي از آن را ديفرگ کند. البته عمل ديفرگ کردن فايل ها تنها مختص به هارد ديسک ها است و درايو هاي SSD که بيشتر در کامپيوتر هاي جديد هستند نيازي به انجام اين کار ندارند.
آموزش ديفرگ کردن هارد ديسک
25 فضاي خالي براي SSD ها
SSD ها به مقدار زيادي از فضاي خالي نياز دارند و 25 درصد فضاي خالي براي آنها مناسب و عاقلانه است. اين حافظه ها به مرور زمان که پر ميشوند کند تر ميشوند. طي آزمايشاتي که صورت گرفته مشخص شده که براي کند نشدن يک حافظه SSD بايد 25 درصد از فضاي آن را خالي نگه داشت.
آموزش افزايش سرعت هارد هاي SSD
البته اين موضوع را نيز در نظر بگيريد که حافظه هاي SSD جديد با مدل هاي قديمي تر فرق دارند و آنها تمامي حافظه اي که دارند را در اختيار کابر قرار نميدهند. با اين کار حتي اگر زماني کاربر SSD را پر کند نيز باز هم مقداري فضاي خالي در SSD موجود است تا پر و کند نشود. البته کاربر نميتواند از اين مقدار اضافي استفاده کند. بنابراين در SSD هاي جديد ميتوانيد مقداري کمتر از 25 درصد از حافظه براي آن ها خالي بگذاريد.
پاسخ نهايي: بستگي دارد
هيچ درصد معيني نيست که براي هر کامپيوتر داراي سيستم عامل ويندوز مناسب باشد. تمامي چيزي که کمپاني مايکروسافت در اين زمينه ميگويد اين است که براي نصب نسخه 64 بيتي ويندوز 10 در يک کامپيوتر به حداقت 20 گيگابايت فضاي خالي نياز است.
براي اينکه براي ويندوز شما که در يک هارد ديسک است مشکلي پيش نيايد 15 درصد از فضاي آن را خالي بگذاريد. با اين کار ويندوز ميتوانيد درايو را ديفرگ کند تا سريع تر به فايل هاي موجود در آن دسترسي پيدا کند و در کل فايل ها را مرتب کند. عمل ديفرگ در ويندوز هاي جديد به صورت پيشفرض در پس زمينه بدون اطلاع کاربر انجام ميشود. اگر 15 درصد فضاي خالي نباشد ويندوز قادر به ديفرگ و مرتب کردن فايل ها نخواهد بود و بنابراين فايل ها به هم ريخته خواهند شد و در نتيجه هارد ديسک کند تر ميشود. البته مشکل به هم ريختگي فايل ها براي SSD ها پيش نميايد.
اگر يک SSD داريد با نگه داشتن 25 درصد از حافظه خالي در آن هيچ گاه SSD شما کند نخواهد شد و مشکلي پيش نخواهد آمد. البته در SSD هاي جديد و مدرن که تمامي حافظه را در دسترس کاربر قرار نميدهند و آن را خالي نگه ميدارند شايد 10 درصد فضاي خالي نيز کافي باشد تا SSD کند نشود.
اگر نياز به پر کردن موقت درايو خود داريد و براي مثال تنها 5 درصد از فضاي آن را خالي ميگذاريد مشکلي پيش نميايد اما هعمه چير کند ميشود. اما اگر درايو را کاملا پر کنيد به مشکل برميخوريد.
موفق باشيد.

ساير مقالات مربوط به هارد ديسک ها
-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)
-->


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی

حمید سمندریان که با شوق فراوان نظاره‌گر کار دانشجویان خود بود، استعداد و توانمندی این دانشجو را کشف کرد و اول بار در نمایش «نگاهی از پل» با او همکاری کرد. اکبر زنجان‌پور در این نمایش به عنوان استعدادی درخشان ظاهر شد و این اولین گام‌های او در جاده موفقیت بود.

به گزارش ایسنا، این خاطره به دهه ۵۰ بازمی‌گردد و حالا دانشجوی سابق قرار است همزمان با زادروز استاد خود و در مراسمی که کانون کارگردانان خانه تئاتر برگزار می‌کند، تقدیر شود.

دانشجوی سابق اما سال‌هاست که خانه‌نشین است و شرایط را برای به صحنه بردن اثری تازه، مناسب نمی‌داند.

هرچند نسل جدید تماشاگران تئاتر نتوانسته‌اند هنرنمایی زنجان‎پور را روی صحنه ببینند، اما قدیمی‌های تئاتر نمی‌توانند حضور تاثیرگذار و استعداد شگرف او را در نمایش‌های «نگاهی از پل» و «ملاقات بانوی سالخورده» فراموش کنند

شاید اولین بازی حرفه‌ای او در تئاتر در نمایش «نگاهی از پل» بود که در کنار سوسن‌فرخ نیا به عنوان یکی دیگری از دانشجویان مستعد دانشکده هنرهای زیبا درخشید و بار دوم بود که خود را به عنوان استعدادی غیرقابل انکار اثبات کرد؛ در نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات و کار حمید سمندریان. او در آن نمایش نقش آالفرد ایل را بازی کرد که یکی از کارکترهای مهم نمایشی است و تفاوت سنی زیادی با آن داشت.

به انگیزه این تجلیل و به یاد حمید سمندریان، بخشی از صحبت‌های او را درباره زنجان‌پور مرور می‌کنیم:

«زنجان‌پور بسیار قابل قبول و باورپذیر بازی کرد. هرچند که آالفرد ایل از سن او دور بود ولی او نقش را به خوبی درک کرد. من استعداد زنجان ‌پور را در کلاس‌های دانشگاه شناختم. زمانی که شاگرد من بود، او را در اجراهای دانشگاهی دیده بودم و هیجان‌ها و انرژی‌های او را می‌شناختم. همان طور که در «نگاهی از پل» قدرت و انرژی خود را به نمایش گذاشت، در «ملاقات بانوی سالخورده» نیز به درونیات و عمق آلفرد ایل پی برد. دو نقش متفاوت و با بازی فراموش‌نشدنی زنجان‌پور. من برای رسیدن او به آلفرد ایل هیچ گونه درگیری نداشتم. زنجان‌پور به شدت خودش را متمرکز کرده بود تا به نقش برسد و آن طوری که من می‌خواهم بازی کند. او هم در بیرون و هم در درون به نقش رسید و خودش را هماهنگ کرد و به روح لحظه به لحظه نقش مسلط شد.

اما بخت با تماشاگران دهه هشتاد هم همراه بود تا یک بازی به یادماندنی دیگر از زنجان‌پور ببینند؛ در نمایش «شب هزار و یکم» به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی. نمایشی که در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و در سه اپیزود گوناگون، نگاهی تازه به هزار و یک شب داشت. زنجان‌پور با همراهی مژده شمسایی و ستاره اسکندری در اپیزود دوم این نمایش بازی کرد تا برای تماشاگران نسل‌های بعدی تئاتر نیز خاطره زیبای دیگری از بازی‌های خود بسازد.

حالا این بزرگداشت همزمان با زادروز استاد او در خانه هنرمندان ایران، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برپا می‌شود. حمید سمندریان، استاد او سال‌هاست که از دنیا رفته و بهرام بیضایی نیز به دلیل دوری از وطن، نخواهد توانست در این برنامه شرکت کند و این بزرگداشت با دو جای خالی همراه می‌شود.

بزرگداشت زنجان‌پور به کوشش کانون کارگردانان خانه تئاتر ایران، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

    

دیگر خبرها

  • قلک پورشه خالی شد
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • 8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)