Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو- ایرنا- وزیر امور خارجه بنگلاش با اشاره به دیدار با نماینده ویژه'آنگ سان سوچی' اعلام کرد میانمار خواستار بازگشت پناهجویان مسلمان روهینگیایی از بنگلادش به این کشور شده است.

به گزارش ایرنا،'ای اچ محمود علی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد دو طرف در این دیدار برای تشکیل یک گروه کاری مشترک برای نظارت بر روند بازگشت پناهجویان روهیگیا موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دیدار با نماینده رهبر میانمار بر سیاست بنگلادش در خصوص تحمل نکردن اقدامات گروههای تروریستی تاکید شده است .
سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده است از زمان آغاز خشونت های میانمار در 25 ماه آگوست(سوم شهریور) تعداد افرادی که به بنگلادش گریخته اند به 501 هزار و 800 نفر رسیده است.
هجوم گسترده پناهجویان روهینگیا به شهر مرزی کاگس بازار، بنگلادش را با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه کرده است.
پیش از آغاز موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا درمیانمار حدود 300 هزار پناهجوی روهینگیا در بنگلادش حضور داشتند.
حمله ماه گذشته ارتش رستگاری روهینگیا آرکان (راخین) به مراکز پلیس میانمار باعث حمله گسترده نیروهای امنیتی میانمار به روستاهای مختلف این استان شد که بر اثر این حملات بیش از 400 نفر کشته و بیش از 500 هزار نفر مجبور به ترک خانه خود شدند.
مسلمانان روهینگیا در سال 2012 و همچنین در اکتبر سال گذشته، هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند که بر اثر این حملات صدها نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون در برابر خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.
این اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا باعث انتقاد گسترده جهانی از این کشور شده است.
شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته رفتار دولت میانمار نسبت به پناهجویان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
دولت میانمار پیش از این با رد گزارش بازرسان سازمان ملل در خصوص اتهامات تجاوز گروهی ،شکنجه ، آتش سوزی و کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا،مانع ورود بازرسان سازمان ملل و انجام گروه حقیقت یاب سازمان ملل شده بود.
آساق **267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد

معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد.

ارگ در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت حنفی خواستار بازگرداندن عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شده است.

ریشه کنی فلج اطفال (پولیو) با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تأمین واکسن و فعال سازی آزمایشگاه‌های تشخیص فلج اطفال از دیگر موارد گفتگوی حنفی و حنان حسن بلخی بوده است.

معاون اداری نخست وزیر طالبان همچنین خواستار ایجاد مرکز درمان سرطان، کلینیک‌های بهداشتی درمانی در مناطق دوردست، همکاری برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، تامین آب آشامیدنی سالم، تجهیز کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها به تجهیزات پزشکی پیشرفته و آموزش متخصصان شدند.

وزیر بهداشت طالبان: افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه استطالبان: جامعه جهانی با بخش بهداشت افغانستان برخورد سیاسی نکنددیدبان حقوق بشر: کاهش کمک‌های خارجی نظام بهداشت افغانستان را با بحران مواجه کرده است

عبدالسلام حنفی در این دیدار با اشاره به جاری شدن سیلاب شدید در ولایت‌های مختلف افغانستان بر حمایت و همکاری سازمان‌های بین‌المللی از فراهم‌آوری کشت و معیشت جایگزین برای کشاورزان تأکید کرد.

حنان حسن بلخی با تاکید بر این که موضوع سلامت، غیرسیاسی است، اظهار داشت امیدواریم در زمینه بهتر بهداشت و درمان شرایط آموزشی بهتری برای مردم افغانستان فراهم شود زیرا مردم افغانستان شایستۀ دسترسی به خدمات بهتر در عرصۀ مختلف از جمله بهداشت و درمان می‌باشند.

بلخی همچنین اذعان داشت با همکاری نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا پروژه سه ساله ایجاد مراکز بهداشت و درمان در ولایات مختلف افغانستان در دست اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت