Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:37:22 GMT

برگزاری نهضت روشنگری در سیروان با موضوع حجاب و عفاف

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۲۰۰۹

نشست نهضت روشنگری با موضوع حجاب و عفاف در روستای گوراب شهرستان سیروان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیروان نوین؛ نشست نهضت روشنگری با موضوع حجاب و عفاف با همت سپاه ناحیه سیروان برای بانوان روستای گوراب از توابع شهرستان سیروان برگزار شد.

مهدی آفتابی کارشانس مسائل اجتماعی در این نشست اظهار کرد: علل بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر اختلافات زوج ها که منجر به طلاق و از هم پاشیدن کانون خانواده ها می شود، فضای مجازی و برنامه های مخرب ماهواره هاست که اینک دین ما و کانون خانواده را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی اساس خانواده از بین رفت بنیان یک جامعه و اجتماع هم در خطر قرار می گیرد؛ لذا توجه به آموزه های دینی، تمسک به قرآن و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) تضمین کننده سلامت افراد و خانواده هاست.

آفتابی با برشمردن مراحل و انواع حجاب از دیدگاه اسلام بر ضرورت تلاش و اهتمام هر چه بیشتر همه افراد برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی حجاب برتر به خانوادها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: حکمت حجاب حفظ شخصیت انسانی زن است و فایده آن بهره مند شدن خود او و دیگران از سلامت روانی و اجتماعی می باشد

کارشناس مسائل اجتماعی عنوان کرد: حجاب و عفاف در جامعه مختص به زنان نیست بلکه این مقوله وظیفه مردان نیز هست و می توان گفت که 60 درصد امر حجاب به آقایان مرتبط است زیرا هرجایی که زن عفیفی را می بینیم نشان از وجود یک مرد باغیرت در آن خانواده است.
وی اضافه کرد: حیا و عفت ضامن حریم خانواده هاست و برای اینکه بتوانیم با جنگ نرم دشمنان مقابله کنیم، می بایست خانواده و چگونگی حفظ حریم آن، آسیب های اجتماعی و چگونگی مقابله و پیشگیری از آنها را به افراد خانواده مخصوصا مادران آموزش دهیم.

مهدی آفتابی خاطر نشان کرد: دشمنان ما امروز با استفاده از ابزار مختلف به ویژه شبکه‌های ماهواره و رسانه‌ها افکار و ارزش‌های دینی و اسلامی مسلمانان را هدف قرار داده‌اند و باید برای مقابله با آن برنامه داشته باشیم.

وی همچنین در این جلسه به تبیین و تشریح تبعات منفی و آثار مخرب فضاهای مجازی، برنامه شبکه های ماهواره ای، پیامدهای پرخطر استفاده از ماهواره در ایجاد معضلات خانواده ها بویژه طلاق، بدحجابی و پوشش نامناسب و پیامدهای اجتماعی، عواقب و خطرات آن بویژه برای نوجوانان و جوانان پرداخت.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش

دریافت 39 MB کد خبر 6096687

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش