Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در جریان سفر اودا ناوان رییس مجلس سنای ایرلند به تهران وی صبح امروز با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری های پارلمانی و مسائل منطقه ای دیدار و گفت وگو کردند.

بنا به این گزارش طرفین پس از گفتگوی و تبادل نظر در کنفرانس خبری خود بر تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن خرسندی از این دیدار روابط میان این دو کشور را پایدار خواند و گفت: این سفر زمینه های تقویت روابط و تعاملات بسیار خوبی را در آینده فراهم خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح دیدارش با رییس مجلس سنای ایرلند، گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد مذاکرات خوبی در چند زمینه به عمل آمد. بخشی مربوط به همکاری‌های پارلمانی بود که این موضوع با تشکیل و فعال شدن گروه‌های دوستی در حال انجام است و در آن توسعه همکاری‌های دو کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به بالا بردن سطح روابط تجاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف است.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطابق قانون برنامه ششم برای ما این موضوع اولویت دارد که از جمله آن می‌توان سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های نو، انرژی‌های پاک، دارو و تجهیزات پزشکی و انرژی به معنای نفت و گاز را مطرح کرد. امیدواریم تجار ایرانی نیز از این ظرفیت استفاده کرده و دوستان نیز در زمینه تسهیل روابط بانکی تلاش کنند.

لاریجانی درباره مطالب مطرح شده در خصوص برجام، گفت: در حوزه همکاری‌های بین‌المللی بخصوص توافق هسته‌ای هم‌نظر بودیم که این توافق بین‌المللی باید ادامه پیدا کند و همه به آن پایبند باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش دیگری از این مذاکرات مربوط به مسائل منطقه‌ای بخصوص بحران تروریستی در منطقه بود. حساسیت دو کشور در این مساله کاملا احساس می‌شود. ما نیز در این جلسه تاکید کردیم که هرج و مرج‌طلبی و تجزیه‌طلبی در مسائل منطقه‌ای را محکوم می‌کنیم.

وی در پایان، سفر رییس مجلس ایرلند را بسیار مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که با این سفر سطح روابط تجاری بین دو کشور، همکاری‌ها و رایزنی‌ها در زمینه مسائل سیاسی و امنیتی افزایش پیدا کند.

*اودا ناوان:توافق هسته ای یک تعهد بین المللی و به نفع ایران، اروپا و صلح جهانی است

در ادامه این کنفرانس خبری دنیس اودا ناوان رییس مجلس سنای ایرلند نیز با بیان اینکه این نشست اولین گام سیاسی و فرهنگی برای گسترش روابط دوجانبه است، گفت: معتقدیم که برجام باید بر اساس تصمیم طرفین ادامه پیدا کند، ما عضو اتحادیه اروپا هستیم و به انسجام اروپای متعهد پایبندیم.

رئیس مجلس سنای ایرلند با بیان اینکه توافق هسته ای یک تعهد بین المللی و به نفع ایران، اروپا و صلح جهانی است، تصریح کرد: ایرلند از ظرفیت های سیاسی و دیپلماتیک خود برای ادامه یافتن برجام استفاده خواهد کرد.

وی با تشکر از نقش رئیس جمهوری ایران در مبارزه با تروریسم در سطح بین المللی گفت: تروریسم مرز و منطقه نشناخته و به لندن و پاریس و دیگر کشورهای اروپایی نیز کشیده شده است و ما می خواهیم در این زمینه با ایران همکاری کنیم.

اودا ناوان با اشاره به علاقمندی این کشور به تقویت مناسبات خود با ایران به خصوص در حوزه محصولات کشاورزی و دارو، توضیح داد: ماه آینده یک هیات اقتصادی از ایرلند به ایران آمده و این سفر ما نیز اولین گام همکاری اقتصادی بین دو کشور است.

301

مجلس شورای اسلامی مجلس سنای ایرلند

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس به روند جاری مربوط به مذاکرات توافق آتش بس غزه واکنش نشان داد.

وی افزود: هرگونه توافقی باید دربرگیرنده برقراری آتش بس، خروج نظامیان صهیونیست و شروع بازسازی غزه باشد.

النونو بیان کرد: افزوده شدن کشورهای ترکیه و روسیه به کشورهای ضامن توافق نکته بسیار مهمی است.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مدعی شدند: نمی خواهیم که قبل از هرگونه نرمش حماس هیاتی بفرستیم.

گفتنی است که دقایقی قبل برخی منابع از پیشرفته های حاصل شده در روند مذاکرات مربوط به آتش بس خبر داده بودند.

کد خبر 6096498

دیگر خبرها

  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!