Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پس از شکست گروه‌هاي تروريستي در منطقه، آمريکا و همپيمانان آن براي جبران شکست‌هاي خود و با هدف تجزيه کشورهاي منطقه از همه ابزارهاي خود استفاده مي‌کنند و همه پرسي استقلال کردستان هم در اين راستا صورت گرفته است.
به گزارش روزنامه الوطن سوريه، پس از سپري شدن دو سال از دخالت نظامي روسيه در سوريه و موفقيت اين کشور در هدف قراردادن زيرساخت هاي لجستيکي گروه هاي تروريستي مورد حمايت آمريکا و کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس، اوضاع نظامي و سياسي در سوريه و منطقه تغيير پيدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ويژه اين در شرايطي است که ارتش عربي سوريه و همپيمانان آن زمام امور را در ميدان هاي نبرد به دست گرفته اند. اين موضوع سبب شده است جايگاه دولت سوريه تقويت شود و در هرگونه معادلات منطقه اي و جهاني به وزنه بزرگي تبديل شود.
ترديدي نيست که پشتيباني روسيه از سوريه نقش مهمي در هدف قرار دادن تروريسم داشت. اين موضوع سبب شد آمريکا و رژيم صهيونيستي مهمترين ابزارهاي خود را از دست بدهند. آمريکا و رژيم صهيونيستي از تروريست ها براي رسيدن به هدف هاي خود در ويران سازي جوامع عربي و تجزيه کشورهاي عربي استفاده مي‌کردند.
پس از پيروزي بر تروريست ها و ورود منطقه به معادله جديد، برخي مدعي بودند آمريکا و همپيمانان آن از منطقه چشم پوشي مي کنند و رژيم صهيونيستي براي تغيير معادلات تلاش نخواهد کرد. اين در حالي است که آمريکا و رژيم صهيونيستي با حمايت برخي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس اعلام کردند هنوز هم ابزارهاي لازم براي اجراي طرح هاي خود با هدف تجزيه کشورهاي عربي را دارا هستند. اين طرح از عراق آغاز مي شود.
پافشاري مسعود بارزاني در برگزاري همه پرسي براي جدايي کردستان از عراق از روي اتفاق و با هدف بهبود اوضاع کردها و در پاسخ به درخواست کردها نبود. اين همه پرسي در شرايط حساس کنوني بر پايه درخواست و حمايت تل آويو و تاييد مطلق رژيم صهيونيستي، آمريکا و کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس صورت گرفت. اين اقدام تلاشي براي جبران شکست هاي سهمگين آمريکا و ابزارهاي آن در منطقه صورت گرفته است. آنها پس از شکست پروژه هاي تروريستي خود که با هدف آواره سازي، فروپاشي جوامع و تجزيه کشورهاي عربي صورت مي گرفت از همه پرسي استقلال کردستان عراق حمايت کردند. هدف اين کشورها آن بود که کشورهاي عربي در معادلات نظام جهاني نقشي نداشته باشند و رژيم صهيونيستي دست برتر نظامي را در منطقه داشته باشد و آمريکا هم بتواند به چپاولگري خود در منطقه ادامه دهد.
چه کردستان از عراق جدا شود و چه جدا نشود موضوع آشکار اين است که تا زماني کشورهاي واپسگراي منطقه با آمريکا و رژيم صهيونيستي همکاري مي کنند منطقه ما هدف قرار خواهد گرفت. تا زماني که اين کشورهاي واپسگرا با آمريکا و رژيم صهيونيستي براي نابودسازي مساله فلسطين و پايمال کردن حقوق مردم فلسطين قرار داد تاريخي منعقد مي کنند منطقه ما مورد هدف قرار خواهد گرفت. برخي از نظام هاي واپسگراي منطقه با دولت آمريکا عليه فلسطين و منافع مردم جهان عرب عمل مي کنند و ايران و محور مقاومت را دشمن اصلي خود مي دانند. از اين رو، ديده مي شود برخي از کشورهاي واپسگرا با آمريکا قراردادهاي مشکوکي را امضا مي کنند. اين کشورها براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي و برقراري روابط دوستانه با اين رژيم زمينه سازي مي کنند. همه اين اقدام هاي براي از بين بردن مساله فلسطين صورت مي گيرد.
رژيم صهيونيستي در پاسخ به وعده هاي انگليس شکل گرفت. اما رژيم کردي که براي تاسيس آن در شمال عراق تلاش مي شود برپايه درخواست هاي رژيم صهيونيستي است تا اين رژيم بتواند در مرکز کشورهاي عربي جاي پايي داشته باشد و گرهي را در ميان محور مقاومت که از ايران تا عراق، سوريه، لبنان و فلسطين کشيده شده است به وجود آورد.
وزارت دفاع روسيه اعلام کرده است دلايل آشکاري با تکيه بر تصاوير ماهواره اي در دست دارد که نشان مي دهد نيروهاي آمريکا، رهبران تروريسم را از عراق به سوريه منتقل مي کنند. اين نشان مي دهد آمريکا و همپيمانان آن براي هدف قرار دادن سوريه و کشورهاي عربي از همه ابزارهاي خود استفاده مي کنند.
درست است پيروزي هاي ميدان نبرد در مبارزه با تروريسم دستاورد بزرگي به شمار مي رود، اما دستاورد مهمتر تدوين شيوه هايي براي تقويت راه هاي مبارزه با طرح هاي آمريکايي صهيونيستي است که همه منطقه و مردم آن را هدف قرار داده است.
تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست