Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات هوایی شدید جنگنده های روسیه به مواضع تروریست ها طی دو روز اخیر در ساحل شرقی رود فرات در سوریه، 304 عنصر از گروه تروریستی داعش کشته شدند و 170 تروریست دیگر زخمی شدند.

ژنرال«ایگور کوناشینگوف» سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت که حملات هوایی روسیه به طور خاص منجر به کشته شدن 7 فرمانده میدانی از جمله «ابو اسلام الکازاخی» یکی از فرماندهان برجسته قزاقستانی داعش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکازاخی مسئول هماهنگی عملیات گروه داعش در «وادی فرات» بوده است.

کوناشینکوف تأکید کرد که حملات هوایی روسیه منجر به انهدام مرکز تجمع و آموزش مزدوران خارجی در گروه داعش و کشته شدن نزدیک به 40 تروریست از شمال قفقاز و نیز گروهی از تک تیراندازان متحرک تروریست شده است.

رسیدن کمک های ایران به حلب

ستاد تبلیغات جنگ نیز از رسیدن کاروان کمک های بشردوستانه ایران به میدان«سعدالله الجابری» در شهر«حلب» شد.

این کاروان شامل 200 تن کمک های بشردوستانه اهدایی ملت ایران به مردم مقاوم حلب با نظارت موسسه خیریه«جهاد البناء»می شود.

بمباران ادلب

در تحولی دیگر، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که جنگنده های روسی فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در استان «ادلب» را بمباران کردند.

کشته شدن 45 غیرنظامی در الرقه

در پی حملات هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهر الرقه سوریه 45 غیر نظامی کشته شدند. شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که جنگنده های ائتلاف در تازه ترین حملات هوایی به سوریه منطقه «التوسعیه» شهر الرقه را بمباران کردند که بر اثر آن 45 غیر نظامی کشته شدند.
شبنه گذشته نیز 12 غیر نظامی که بیشترشان زن و کودک بودند در حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به روستایی در منطقه «بقرص فوقانی» و شهر البوکمال سوریه واقع در ریف دیرالزور جان خود را از دست دادند.
ائتلاف بین المللی ماه ژوئن از بمب های فسفری که به لحاظ بین المللی ممنوع اعلام شده در حمله به غرب شهر الرقه و منطقه ای در حد فاصل مناطق المشلب، الصناعه و السباهی استفاده کرد که بر اثر آن 17 نفر کشته شدند.
ائتلاف بین المللی به تازگی اعتراف کرد که 50 غیر نظامی در عراق و سوریه بر اثر حملات هوایی این ائتلاف کشته و شمار قربانیان غیرنظامی ناشی از این حملات به 735 نفر رسیده است.

سفر المعلم به روسیه

وزیر خارجه سوریه اوایل هفته آتی جهت شرکت در نشست کمیته اقتصادی مشترک به شهر «سوچی» روسیه می‌رود.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت که «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه نهم تا یازدهم اکتبر جاری را در شهر سوچی روسیه خواهد گذراند.

به گفته منبع مذکور، برنامه سفر معلم شامل شرکت در نشست کمیته مشترک روسیه و سوریه برای همکاری‌های اقتصادی-تجاری خواهد بود که روزهای نهم و دهم اکتبر جاری در شهر سوچی برگزار خواهد شد.

این منبع درباره نشست دو روزه اقتصادی در سوچی گفت: روابط دو طرف گسترده و متنوع است و به همین دلیل در این نشست همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه