Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، همایش «یادمان شهداء دفاع مقدس» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری کنگره سرداران شهید استان و انجمن نویسندگان و مؤلفان استان در سالن کتابخانه عمومی آل محمد میناب برگزار و از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شاغل در کتابخانه های عمومی استان تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این مراسم، ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با کتابخوانی اشاره کرد و گفت: شهداء، ایثارگران و همه کسانی که شهادت و دفاع از اسلام را انتخاب می‌کنند بصیرت بالایی دارند و این بصیرت نشأت گرفته از مطالعه و کتابخوانی آنان است.

محسن زینلی تختی در ادامه سخنان خود به نقش کتاب و کتابخوانی در شخصیت شهید محسن حججی اشاره کرد و افزود: محسن حججی یکی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی بود و تلاش‌های فراوانی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشت و افتخار شهادت ایشان نشأت گرفته از بصیرت وی به واسطه کتاب و کتابخوانی است.

در ادامه «حجت الاسلام بهزاد پودات» نویسنده کتاب «خاطرات شنی»، به فواید کتاب در مقایسه با فضای مجازی اشاره کرد و خواستار مساعدت سازمان‌های ذیربط برای چاپ و انتشار کتاب های حوزه دفاع مقدس شد.

پودات در ادامه به معرفی کتاب «خاطرات شنی» پرداخت و افزود: کتاب خاطرات شنی خاطرات آزادگان هرمزگانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس در اسارت بودند.

دکتر علی بهرامشاهی رئیس انجمن نویسندگان و مؤلفان استان نیز رمز ماندگاری افکار و اندیشه‌های شهداء را خلوص آنان عنوان و به اهمیت ثبت خاطرات و رشادت های شهداء و جانبازان در قالب آثار دفاع مقدس اشاره کرد و خواستار حمایت از نویسندگان حوزه دفاع مقدس شد.

گفتنی است در پایان مراسم از کتاب های «خاطرات شنی» نوشته بهزاد پودات و «ستاره‌های آبی دریا» نوشته پروانه قبادی کیا رونمایی و خانواده‌های ایثارگران تجلیل شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده