Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن مقیمی؛ استاندار جدید تهران در پایان جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز دوم کاری من است و اعضای شورای اداری در واقع مدیران ارشد استان هستند و در این جلسات مسائل اساسی استان را مطرح می‌کنند و این جلسات به مدیران ارشد در راستای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی نظام، برنامه‌های دولت دوازدهم و برنامه‌ها و دیدگاه‌هایی که جناب آقای رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در مورد استان تهران تصویب کردند و توصیه‌ها و تذکراتی که در مورد این استان دادند تلاش کردیم نظرات و دیدگاه‌های رئیس جمهور را با مدیران در میان بگذاریم تا تصمیماتی در راستای اجرای بهتر برنامه‌های دولت بگیریم تا بتوانیم به اهداف برنامه ششم توسعه نزدیک شده و هماهنگی‌های لازم در دستگاه‌های مختلف اجرایی برای رسیدن به این اهداف صورت گیرد تا راه برای ورود بخش خصوصی و مردم هموار شود.

وی ادامه داد: تمام گفته‌های ما در این جلسه یافتن راهکارهایی برای آن بود که مردم بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند، در هر حال صدور مجوز بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، توصیه ما به مدیران این بود که این مجوزها را در محدوده زمانی مشخص و تعیین شده ارائه دهند و همچنین از مدیران خواسته شد که در تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی دقت لازم به عمل آید و از مدیران خواستیم که با مردم جلسات ملاقات‌های عمومی را برگزار کنند و همچنین تذکر داده شد که شاید نتوانیم به همه اهداف و مسائلی که گفته می‌شود برسیم اما همین که سوال مردم و خواست مردم را بشنویم و پاسخ آنها را بدهیم کار را برای ایشان تسهیل خواهیم کرد.

مقیمی با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته با حضور فرمانداران استان تهران برگزار شده است، گفت: در این جلسه قرار شد جلسه‌های مشترکی شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان‌ها داشته باشند تا مسائل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌ها بررسی شود تا کمبودها و اولویت‌ها مشخص شود و بتوانیم استان را به صورت یکنواخت ببینیم.

استاندار جدید تهران در پاسخ به این سوال که آیا در اداره این استان بااهمیت دیدگاه و رویکرد خاصی د ارد، گفت: ما به عنوان مدیر تکلیف داریم برنامه‌های دولت و قانون را اجرا کنیم. وظیفه ما اجرای تکالیفی است که بر اساس قانون به عهده ما گذاشته شده است. برای مثال در برنامه ششم باید در سال 950 هزار شغل در کشور ایجاد شود و نزدیک به 17 درصد آن سهم استان تهران است. در همین راستا وظیفه ما برنامه‌ریزی در راستای رسیدن به این اعداد و ارقام است. برای رسیدن به این اهداف باید از تمام امکانات خود استفاده کنیم و شوراهای شهر، بخش، شهرستان و استان به واقع می‌توانند در این زمینه به ما یاری کنند چرا که با مردم ارتباط مستقیم داشته و مردم به آنها اعتماد دارند و می‌توانند اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری جلب کنند ما نیز به عنوان دولت وعده می‌دهیم که فرآیند صدور مجوزها را تسریع کنیم.

او ادامه داد: شوراها در هر امری که مستقیما با مردم در ارتباط است می‌توانند به ما کمک اساسی کنند در همین راستا باید راه تعامل و همکاری با شوراها مشخص شود اختیاراتی به آنها واگذار شده تا آنها را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم.

مقیمی در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال راهکارهای مناسب برای حل معضل متکدیان خواهند بود، افزود: نمی‌خواهیم در این زمینه کار مقطعی انجام دهیم بلکه قصد داریم کار اساسی برای حل این معضل صورت دهیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد نپرداختن به بحث مدیریت بحران و تمرکز روی مباحث اقتصادی در استانداری گفت: در جلسات عمرانی به مباحث مدیریت بحران خواهیم پرداخت در این راستا باید حتما در برنامه‌های عملکردهایمان تجدید نظر کنیم تا بتوانیم کمک رسانی و مدیریت بحران را به موقع انجام دهیم.

او همچنین درباره خروج واحدهای صنعتی در راستای حفظ محیط زیست افزود: سیاست های کلان توسط دولت تعیین می‌شود و ما به عنوان مدیران منطقه‌ای مجری تصمیمات دولت هستیم. در همین راستا وظیفه ما آن است که اجازه ندهیم صنایع آلاینده افزایش یابد همچنین صنایعی که دارای آلودگی هستند کنترل شوند اما خروج صنایع به خارج از شهر و تعیین محدوده آنها از اختیارات دولت است و ما در چارچوب سیاست‌های آنها عمل خواهیم کرد.

استاندار تهران به معضل آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: بحث معضل‌ها و آسیب‌های اجتماعی در تهران بسیار جدی است از نظر من شهر باید از معتادان متجاهر پاک شود و مسئولیت آن بر عهده معاونت امنیتی است وجود متکدیان زیبنده شهری همچون تهران نیست. نمی‌گویم آنها را سوار کامیون کرده و به خارج از شهر ببریم به نظر من باید علل شکل گیری آنها ریشه یابی شده و با ایجاد اشتغال و برخورد با کسانی که این متکدیان را سازماندهی می‌کنند این معضل را برطرف کنیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه مردم استانداری را نماینده جمهوری اسلامی و دولت می‌دانند افزود: درست کار کردن ما باعث رضایت مردم از دولت می‌شود. تکریم ارباب رجوع بخشی از حقوق شهروندی است در همین راستا باید همه مدیران بخصوص فرمانداران جلسات هفتگی یا ماهانه مداومی با مردم برگزار کنند. رفتار ما باید در چارچوب رفتار اداری باشد.

او در ادامه به ماموریت‌ معاونت‌های مختلف در استانداری اشاره کرد و افزود: معاونت استانداری وظیفه نظارت و آ‌موزش به شوراهای شهر را بر عهده دارد در همین راستا باید میدان برای شوراها باز شود تا بتوانیم تمام تلاش خود را در راستای اجرای اصل 100 قانون اساسی به کار ببندیم.

استاندار جدید تهران در انتهای سخنش با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها در راستای افزایش امید در مردم است افزود: اقتدار نظام در این است که علاقمندی مردم به نظام بیشتر شود و اگر مردم گله کردند بدانید یک جای کار ما ایراد دارد. خط قرمز من خلاف است و از هیچ خلافی حمایت نخواهم کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمد شهرکی در سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن محتبی (ع) و روز تکریم خیرین ضمن گرامیداشت و تبریک این ایام ابراز امیدواری کرد؛ سال جاری که آغازش با تقارن بهار قرآن (ماه رمضان) و بهار طبیعت (عید نوروز) همراه شده شاهد فعالیت های خیرخواهانه ی بیشتری در بخش های مختلف باشیم و فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در راستای به حداقل رساندن محرومیت ها و ارتقآء سطح کیفی زندگی مردم به ویژه خانواده های کم در آمد در طرح و برنامه های افراد حقیقی و حقوقی لحاظ گردد.
وی با تمجید از برنامه های دولت برای خانه دار شدن مردم و اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت؛ این مسأله در سر و سامان دادن به زندگی مستأجران زیادی مؤثر است اما کافی نیست چرا که بخشی از جامعه توان مشارکت و یا پرداخت اقساط وام را ندارند و در این حوزه باید از توان خیرین بیشتر استفاده شود و شاید نشست و همفکری مسئولان با جامعه خیرین و واگذاری بخشی از کارها حتی ساخت مسکن برای نیازمندان به این افراد شرایط ایده آل تری فراهم کند که البته بازهم تاکید می کنم نیاز به همفکری بیشتر و واگذاری یک سری اختیارت به خیرین است. ضمن اینکه مسئولان می توانند به موازات فعالیت ساخت مسکن توسط خیرین برای افراد بی خانمان زمین رایگان، انشعابات اب و برق و گاز فراهم نمایند و پیشنهاد هم می کنم آنهائیکه علاقمند به شرکت در این کار خداپسندانه هستند و توان مالی زیادی ندارند چند نفره و یا با تعداد بیشتری این کار رو انجام بدهند. 
خیر گلستانی اضافه کرد؛ دامنه ی صبر و تحمل مان بیشتر شود، انتقاد پذیر باشیم و در سال جدید حرف و عمل مان یکی باشد و عادت های خوب جایگزین عادات بد شود و برای مثال تاخیر در برگزاری مراسم ها که متاسفانه بیشتر به سبب دیر رسیدن مسئولان و یا مهمانان ویژه انجام می گیرد و خیلی وقت ها میزبان مسبب این تاخیر است را شاهد نباشیم تا همه چیز قانونمند و منظم و به موقع انجام شود و چنانچه شخص یا گروهی مسبب یک اشتباه و بروز اتفاقی ناکوار بودند شجاعت پذیرش اشتباه و عذرخواهی از مردم را داشته باشند و ناخواسته با فرافکنی آب به اسیاب دشمن نریزند. 
شهرکی با تمجید از حضور حماسی مردم انقلابی و ولایی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته و آرزوی موفقیت برای منتخبین مردم خاطرنشان کرد؛ قانون اساسی حدود اختیارات افراد را مشخص کرده و انتظار است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پایبند به ارزش ها در جهت عزت، عظمت و بزرگی ایران اسلامی قدم های مثبتی بردارند و خدای ناکرده قول و قرارهای غیر متعارف زمان تبلیغات و نگاه منطقه ای، قومی و حزبی منجر به حذف مسئولان کارآمد و باتجربه و متعهد نسبت به نظام و رهبری و جایگزین شدن افراد غیر متخصص و بی تجربه و ناکارآمد در پست های کلیدی مختلف نگردد، چرا که این مسأله به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه می زند و باعث خوشحالی دشمنان می شود.
رئیس هیئت مدیره ی مجمع خیرین گلستان اضافه کرد؛ مقام معظم رهبری سال جاری را با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده اند و دغدغه های معظم له نسبت به اشنغال و کارآفرینی، تولید بیشتر و شکوفایی اقتصادی در چندین سال پیاپی نشان از اهمیت این مسائل و تلاش بیشتر برای عبور از تحربم ها و پیروزی در جنگ اقتصادی دارد و امیدواریم مسئولان با مشارکت مردم به معنای واقعی برای تحقق هر چه با شکوه تر این شعار تلاش جهادی داشته باشند تا بخش خصوصی که قانونمند و اصولی به دنبال اجرای پروژه های مختلف و برای مثال سرمایه گذاری در حوزه ی گردشگری و یا تقویت صنایع وابسته به بخش کشاورزی هستند با دغدغه کمتر و آرامش و امنیت خاطر در این مسیر سرمایه گذاری کنند.
محمد شهرکی با گرامیداشت یاد و خاطره ی امام راحل (ره) و شهدا به ویژه مرزبان گلستانی محمد مهدی نجاتی نیا که اخیرا در درگیری اشرار در مرز میرجاوه به شهادت رسید ضمن تسلیت به خانواده ی این شهید والامقام تاکید کرد؛ تحت رهبری هوشمندانه ی مقام معظم رهبری و یا حضور به موقع نیروهای نظامی و انتظامی و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) کشوری آرام داریم و باید قدر این موهبت را بدانیم و دست در دست هم برای عاقبت بخیری کل جامعه تلاش کنیم.

رئیس هیئت مدیره ی مجمع خیرین گلستان ادامه داد؛ اجرای طرح بانک زمان و نذر تخصص به عنوان اولویت مجمع خیرین کشور در گلستان هم پیگیری می شود و سال کذشته عملکردمان در این بخش بسیار خوب بوده و این روال ادامه دارد و بحث ایجاد بیمارستان ها و درمانگاه صحرایی به صورت مقطعی در مناسبت های مختلف و استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و فرهنگیان و حتی مربیان فنی و حرفه ای و هنرمندان بخش صنایع دستی در روستاها و نقاط محروم و دورافتاده نسبت به مرکز استان و نواحی مرزی را با جدیت دنبال می کنیم و انتظار داریم عملکرد پزشکانی که دلی و بدون چشمداشت مالی با مجمع خیرین استان همکاری دارند بیشتر از گذشته مد نظر مسئولان قرار بگیرد. 
شایان ذکر است، محمد شهرکی در سه دهه ی اخیر فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه ی زیادی در بخش مختلف داشته و به دفعات به عنوان چهره ی ماندگار عرصه ی سلامت، خیر نمونه ی ملی در حوزه ی سلامت، چهره ی ملی تقریب، خیر نمونه ی هلال احمر و کمیته ی امداد انتخاب و تندیس ملی صبر و استقامت را دریافت کرد و در آزادسازی نزدیک به هفت هزار زندایی نقش سازنده و مساعدت مالی داشته و به میمنت و مبارکی ایام روحانی و نورانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز درصدد آزادسازی گروهی از زندانیان است. او سرپرستی ۲٠٠ کودک بی سرپرست و یا بد سرپرست را برعهده دارد، بیش از صد میلیارد تومان وام قرض الحسنه با هدف کارگشایی در اختیار نیازمندان قرار داده،  در ساخت، نوسازی و تجهیز بیمارستان ها، درمانگاه ها، خانه های بهداشت، مساجد و مدارس پیش قدم بوده و به دفعات کمک نقدی و غیر نقدی به مناطق آسیب دیده از سیل، زلزله و خشکسالی ارسال نموده، به زوجین جوان هدایا و اسباب اثاثیه منزل اهدا کرده و پیش از آغاز سال نو و در نخستین روز بهار قرآن اقدام به توزیع ده هزار بسته معیشتی نمود تا تعداد بسته های توزیع شده توسط این خیر نمونه از آغاز همه گیر شدن  ویروس کرونا به بیش از ۱۶٠ هزار بسته برسد

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز