Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@18:29:34 GMT

تصمیم های حوزه شهری در اتاق شیشه ای گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۳۷۷۲

تصمیم های حوزه شهری در اتاق شیشه ای گرفته شود

به گزارش ایرنا، عنایت اله رحیمی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید شهرهای آباده و صغاد در شمال استان فارس افزود: اگر اعتماد مردم از بین برود نه تنها یک شهر بلکه کشور آسیب خواهد دید.
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از فساد این است که همه در جریان خرج و دخل و نحوه انتخاب کارمندان و پیمانکاران قرار بگیرند و راه برای تخلف در شهرداری بسته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه درآمد حاصل از جرایمی مثل اضافه ساخت و بنا، درآمد محسوب نمی شود و هزینه است، گفت: درآمد شهرداری نباید به جرایم و درآمد حاصل از کمیسیون ماده100 و تفکیک زمین متکی باشد بلکه شهرداران باید با شناخت نقاط مناسب سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار در تحقق درآمد شهرداری تلاش کنند.
رحیمی گفت: شهرداران سرداران جبهه مقدم خدمات رسانی در شهر هستند و باید افرادی چند وجهی باشند، بدین معنا که در مباحث فرهنگی، عمرانی، سیاسی و اجتماعی ، مدیریتی کارآمد در شهر داشته باشند.
وی با بیان اینکه تعامل شهردار با مردم می تواند زمینه ساز رشد و توسعه یک شهر باشد، اظهار کرد: باید اجرای برنامه و تصمیم ها در شهرها با مشارکت شهروندان صورت گیرد.
این مقام استانداری با بیان اینکه نقش مردم پس از انتخابات شورای شهر بسیار مهم و قابل توجه است، گفت: مردم نباید با انتخابات شورای شهر خود را کنار بکشند و همه چیز را به دست نمایندگان خود بسپارند بلکه باید از این پس مهم ترین وظیفه خود یعنی مطالبه گری را ایفا کنند.
رحیمی در ادامه ، خود محوری، خود رایی و خودخواهی، را از آسیب های پیش روی شوراها دانست وافزود: ترجیح منافع شخص بر شهر از مهم ترین آسیب های شوراهاست که در این خصوص باید شوراها منافع مردم را بر منافع شخصی، باندی و سیاسی ترجیح دهند
وی افزود: می توان با یک برگه حکم، شهردار شد اما با این برگه هیچکس شهرداری معقول، موفق و نمونه نخواهد شد چراکه ملاک در این قضیه عملکرد و تسلط بر قوانین است.
فرماندار آباده نیز در سخنانی در این آیین گفت: حرکت بر اساس قانونمندی اصل عملکرد شهرداری است و شهردار باید در این خصوص با مردم تعامل داشته باشد.
محمدرضا زارع با بیان اینکه توسعه پایدار بدون پیش بینی درآمدهای پایدار ممکن نیست، افزود: هرچند وصول مطالبات در شهرداری کار آسانی نخواهد بود اما شهردار باید با تدبیر، بودجه سالانه شهرداری را تامین و مدیریت کند.
وی با تاکید بر اینکه شهردار باید هر صبح اولین نفری باشد که از خیابان ها و مبلمان شهری سرکشی می کند، افزود: رسیدگی به مطالبات پرسنل و نظارت و عملکرد پیمانکاران در اولویت باشد.
فرماندار آباده با بیان اینکه شهردار با شورای شهر تعامل داشته باشد، گفت: شهردار جدید بر اساس نقشه راه شهر که همان مصوبات شورای شهر است، عمل کند.
در این جلسه غلامعباس زارع به عنوان شهردار جدید آباده معرفی و از خدمات محمد هادی هاشم پور شهردار قبلی این شهر قدردانی شد.
در این آیین، علی پولادیان با شهرداری صغاد خداحافظی کرد و علیرضا اسدی به عنوان شهردار جدید این شهر واقع در شهرستان آباده معرفی شد.
شهرستان آباده در فاصله 276 کیلومتری شهر شیراز واقع است.
2027
خبرنگار: سعادت ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در دیدارفینال جام فوتسال کارگرکه به مناسبت هفته کار و کارگردر سنندج برگزار شد تیم اتاق اصناف استان در یک بازی مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر از سد کارگران شهرداری گذشتند.

رئیس هیئت ورزش کارگران کردستان با بیان اینکه 12 تیم از قشر کارگر و صنوف مختلف در این جام شرکت کرده بودند گفت : در نهایت تیم های اتاق اصناف ، کارگران شهرداری و تعاونی 298 تانکر داران به ترتیب به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

بدری افزود : در این مسابقات که 10 روز به طول انجامید 34 مسابقه برگزار شد.

وی عنوان کرد : تیم اتاق اصناف به عنوان نماینده سنندج در مسابقات فوتسال استان حضور خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه