Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی هفته‌های اخیر شهروندان منطقه سورو بندرعباس با افزایش کم‌سابقه جمعیت سگ‌های ولگرد مواجه شده‌اند که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی صبح می‌شود و می‌خواهید از منزل خارج‌شده و در ساحل پیاده‌روی کنید، سگ‌هایی را می‌بینید که به‌صورت گله‌ای در حال پرسه زدن هستند که در این حالت یا باید دونده ماهری باشید و خود را از معرکه نجات دهید، یا دل را به دریازده و آماده مقابله شوید و یا اینکه از همان راهی که رفته‌اید به خانه‌ بازگردید.

یکی از اهالی محله سورو بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: تابه‌حال سگ‌ها به افراد زیادی حمله‌ور شده‌اند و برخی اوقات کودکانی که در حال دوچرخه‌سواری در ساحل هستند را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و بعضاً شاهد هستیم که کودکان با رها کردن دوچرخه‌های خود گریه‌کنان فرار می‌کنند.

پور دریایی تصریح کرد: سگ‌ها به افراد بزرگ‌سال هم رحم نمی‌کنند و افرادی را از محله‌مان می‌شناسم که سن بالایی دارند و در زمان حمله‌ور شدن سگ‌ها آسیب‌دیده‌اند و هم‌اکنون در خانه بستری هستند.

وی افزود: این ساحل متعلق به ما است و به‌جای اینکه ما بتوانیم در آن قدم بزنیم و ورزش کنیم به محلی برای زندگی سگ‌های وحشی تبدیل‌شده است و ما برای ورزش کردن نیاز است فاصله‌های زیادی را تا محلات دیگر طی کنیم زیرا اصلاً ساحل امن نیست.

این ساکن محله سورو بندرعباس ادامه داد: در گذشته به این صورت تعداد سگ‌ها زیاد نبود اما به‌تازگی تعداد آن‌ها افزایش‌یافته است و انتظار داریم مسئولین هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند تا بتوانیم به‌راحتی در محله خود قدم بزنیم.

یکی دیگر از اهالی محله سورو بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: چند روز گذشته شاهد این موضوع بودم که تعدادی از شهروندان برای تفریح به این منطقه از شهر بندرعباس آمده بوده‌اند و کودکان آن‌ها در حال بازی کردن بودند که به ناگاه سگ‌های ولگرد به یکی از کودکان حمله‌ور شدند و باعث آسیب رسیدن به وی شدند و تا زمانی که ما برای نجاتش رسیدم کمی دیر شد و کودک آسیب‌های جدی دید.

وی تصریح کرد: از مسئولین انتظار این سگ‌ها را از این محله جمع‌آوری کنند تا خطرات آن‌ها ما را تهدید نکند.

همچنین دیگر شهروند ساکن محله سورو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد سگ‌ها در این ساحل افزایش‌یافته است، تصریح کرد: حدود 20 سال است هر صبح برای پیاده‌روی به ساحل می‌آیم ولی هیچ‌گاه سگ‌ها به من حمله نمی‌کردند اما در حال حاضر چند سگ با یکدیگر به‌سوی مردم حمله می‌کنند.

فاطمه رئیسی خاطرنشان کرد: چند روز گذشته که اوایل صبح برای پیاده‌روی به ساحل محله سورو آمده بودم موردحمله چند سگ قرار گرفتم و بر زمین افتادم که باعث شد دستم دچار شکستگی شود.

وی افزود: باوجوداینکه سگ‌ها به من حمله‌ور شدند ولی از ورزش خود دست نکشیدم و هر صبح با وجود این خطرات برای پیاده‌روی به ساحل می‌آیم ولی مسیر کمتری را با ترس و دلهره طی می‌کنم.

رئیسی ادامه داد: از مسئولین امر تقاضا داریم به هر نحو که می‌توانند به ما یاری برسانند و برای جمع‌آوری این سگ‌ها اقدامی را صورت دهند تا مردم به‌راحتی بتوانند به ورزش بپردازند.

یکی دیگر از اهالی محله سورو بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در بندرعباس تنها یک ساحل بکر دارا هستیم که متأسفانه به محلی برای زندگی سگ‌ها ولگرد تبدیل‌ شده است.

محمد گچکی افزود: در اوایل صبح و در غروب این سگ‌ها به خانواده‌ها حمله‌ور می‌شوند و هیچ‌کس برای برخورد با این موضوع اقدامی را صورت نداده است.

وی اضافه کرد: اگر کسی از شهروندان هم اگر بگویند این سگ‌ها متعلق به ما است، باید از آن‌ها تعهدی اخذ شود که اگر به شهروندی آسیبی از سوی سگ آن‌ها وارد شد مسئولیتش را بر عهده بگیرند.

یکی دیگر از شهروندان در خصوص وجود سگ‌های ولگرد در محله سورو بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: شدیداً از این سگ‌ها ترس و واهمه دارم و باوجود اینکه با خودرو در این منطقه رفت‌وآمد دارم بازهم این واهمه در من وجود دارد و چند باری که مورد هجوم این سگ‌ها قرارگرفته‌ایم دیگر شهروندان به یاری ما آمده‌اند.

طلایی افزود: از مسئولین درخواست داریم پیگیر این موضوع باشند تا دیگر شاهد آسیب‌دیدگی مردم توسط سگ‌ها نباشیم.

دیگر شهروند ساکن محله سورو در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: پزشک به من توصیه کرده است پیاده‌روی کنم اما زمانی که برای پیاده‌روی به ساحل محله می‌آیم سگ‌های ولگرد زیادی در این منطقه هستند و باید با چوب‌دستی به پیاده‌روی بپردازیم.

زیبا یحیایی بابیان اینکه به هرکسی هم این مشکل را گفته‌ایم صدایمان به‌جایی نرسیده است، اضافه کرد: سنی از ما گذشته است و نیاز به ورزشی داریم که متأسفانه امنیت موردنیاز ما در این ساحل وجود ندارد و مجبور هستیم فاصله‌های زیادی را تا محلات دیگر طی کنیم تا بتوانیم به پیاده‌روی بپردازیم.

وی افزود: از مسئولین توقع داریم به یاری ما برسند و برای جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام کنند.

یحیایی عنوان کرد: در برخی مراجعات که به مسئولین داشته‌ایم به ما گفته شد که سگ‌ها را خود جمع‌آوری کنید و به ازای تحویل هر سگ مبلغی را دریافت کنید اما توانایی جمع‌آوری سگ در ما ساکنین این محله وجود ندارد و امیدواریم این مشکل هر چه زودتر رفع شود.

به گزارش ایسنا، پیگیری‌های ایسنا از مسئولان ذی ربط در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد و اعتراض شهروندان علی رغم پیگیری‌های فراوان نتیجه نداده است و این رسانه آمادگی انعکاس نظرات مسئولان دخیل در این امر را دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن دختر مفقود شده در جنگل دشت‌شاد

ایسنا/سمنان سرپرست جمعیت هلال‌ احمر استان سمنان از پیدا شدن دختر مفقود شده در جنگل دشت‌شاد در شهرستان میامی خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دختر مفقوده شده در جنگل دشت‌شاد با تلاش مردم و تیم های امدادی پیدا شد.

وی ادامه داد: این دختر ۲۴ ساله که بعدازظهر روز گذشته مفقود شده بود، حدودا پنج صبح امروز در یکی از زمین‌های کشاورزی مربوط به این خانواده، پیدا و تحویل خانواده‌اش شد.

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر استان سمنان از نیروهای مردمی، تیم‌های امدادی و مردم محلی به خاطر مشارکت در این جست‌وجو تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته اعلام شد که این دختر ۲۴ ساله حوالی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، به قصد پیاده‌روی از منزل خارج و به سمت جنگل دشت شاد حرکت می‌کند. در ادامه  نیروهای مردمی و امدادی با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، به‌صورت گسترده عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. استاندار سمنان شب گذشته طی دستوری ویژه از مسئولان خواست  با بسیج همه امکانات این دختر مفقودی را یافته و تحویل خانواده‌اش دهند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پرسه زدن گله قوچ اوریال در پارک ملی سالوک
  • اتلاف روزانه ۱۰ تا ۱۵ قلاده سگ ولگرد در زاهدان
  • پیدا شدن دختر مفقود شده در جنگل دشت‌شاد
  • امروز با سعدی: که حال غرقه در دریا نداند خفته بر ساحل
  • گروگان ۶ ساله بندرعباسی آزاد شد
  • گروگان ۶ ساله بندرعباسی به آغوش خانواده بازگشت
  • سگ‌های ولگرد معضل این روزهای سنندجی‌ها/زوزه‌هایی که دلهره آفرینند
  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • لحظات حمله سگ‌های ولگرد به سه کودک
  • فیلم| لحظه بمباران خانه‌ای در محله الصبره در غزه