Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان در گرو گسترش فعالیت و میدان داری بخش خصوصی است.

غلامرضا کاتب روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : یکی از معیارهای هدفمند برای افزایش رونق اقتصادی، کاهش هزینه های تولید است و اگر مدیریت نواحی و شهرک های صنعتی به بخش خصوصی واگذار شود می توان برای کاهش روز افزون آمار بیکاری در استان گام های اساسی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : اکنون تمامی نواحی و شهرک های صنعتی سمنان با نظارت دولت درحال فعالیت است و این امر در افزایش هزینه های تولید مانند پرداخت مالیات از سوی صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد : در برنامه چشم انداز توسعه و برنامه ششم اشتغالزایی سالانه 950 هزار نفر برنامه ریزی شده است که می توان با توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری در نواحی و شهرک های صنعتی به این جامعه هدف آرمانی دست یافت.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : در سال 92 بیش از 40 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان نیمه فعال و غیرفعال بود که با تلاش مسوولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس اکنون بخش قابل توجه ای از این واحدها به چرخه تولید برگشته است.
کاتب یادآوری کرد : ارایه تسهیلات بیش از چهارهزار میلیارد ریالی از اقدامات موثر و مطلوب دولت برای رفع مشکلات اقتصادی درکشور بوده است و باید در چهارسال آینده این طرح های اشتغال آفرین ادامه یابد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : کمبود آب یکی از مشکلات اساسی در اجرای نشدن ظرح های توسعه ای در شهرک ها و نواحی صنعتی و اقتصادی استان سمنان است.
به گزارش ایرنا، 929 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف کشور فعال است که از این تعداد 25 شرکت و ناحیه صنعتی در استان سمنان مستقر است. بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد و برای بیش از 28 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.
در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان