Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وکلاي ملت امروز در صحن علني مجلس با اولين کارت زرد به دولت دوهزدهم،‌ کليات الحاق يک ماده به قانون تعيين تکليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي را تصويب کردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، جلسه علني صبح امروز سه‌شنبه (11 مهرماه 96) با حضور 203 نماينده مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.
*کليات الحاق يک ماده به قانون تعيين تکليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي تصويب شد
در ابتدا، نمايندگان کليات طرح الحاق يک ماده به قانون تعيين تکليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزش‌ياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدي را به تصويب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با رأي نمايندگان مجلس
تخلف در بهره‌برداري ژنتيکي مجازات‌هاي تعزيري درجه 5 و 6 را در پي دارد
در ادامه،‌ وکلاي ملت لايحه حفاظت و بهره‌برداري از منابع ژنتيکي کشور را به تصويب رساندند.
حاجي‌دليگاني در صحن علني مجلس:
گزارش عملکرد بودجه‌اي مجلس منتشر شود
سپس،‌ حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر با استناد به ماده 55 آيين‌نامه داخلي پارلمان، گفت: بايد سالانه گزارش هزينه‌کرد بودجه مجلس منتشر شود.
*نماينده اروميه: با سايت‌هاي مدعي دوتابعيتي بودن رئيس مجلس برخورد شود
در ادامه نيز، نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس طي تذکري گفت: متاسفانه سايت معلوم الحالي با مديريت ضد انقلاب، همچون «خوره» به جان نيروهاي انقلابي افتاده و هر روز به بهانه‌هاي واهي به‌دنبال تخريب اعتماد عمومي به نظام است.
عليرضا‌بيگي طي طرح سؤال از رحماني‌فضلي در مجلس:
اعضاي علي‌البدل متخلف به جلسه شوراي شهر تبريز دعوت شدند
همچنين احمد عليرضابيگي نماينده مردم تبريز به نمايندگي از 8 نماينده مجلس سؤال از عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير کشور را با موضوع علت فقدان نظارت فرمانداران بر مصوبات وعملکرد شوراهاي اسلامي شهر و روستا و عدم کارآيي هيأت حل اختلاف استان‌ها به موجب مخدوش شدن اعتماد مردم به کارآمدي اين نهاد شده است، مطرح کرد.
*وزارت کشور به دليل ضعف در قوانين حق عزل شهرداران را ندارد
عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير کشور نيز در پاسخ به سؤال 8 نفر از وکلاي ملت درباره فقدان نظارت فرمانداران به مصوبات و عملکرد شوراهاي اسلامي شهر و روستا و عدم کارايي هيأت حل اختلاف استان‌ها، اظهار داشت: وزارت کشور متولي نظارت بر شوراهاست و با توجه به ميزان اختيارات قانوني تلاش کرده اين نظارت را در ابعاد مختلف انجام دهد.
*اولين کارت زرد مجلس به يک وزير دولت دوازدهم/ نمايندگان از پاسخ رحماني فضلي قانع نشدند
نمايندگان ملي شوراي اسلامي از پاسخ عبدالرضا رحماني فضلي به سوال مشترک 8 نماينده مجلس قانع نشدند.
*شهرياري به طور مشروط از پاسخ وزير کشور قانع شد
در ادامه حسينعلي‌ شهرياري نماينده مردم زاهدان از پاسخ عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير کشور به سؤال خود درباره عدم تقسيمات استان سيستان و بلوچستان به دو يا 3 استان به طور مشروط قانع شد.
سياوشي شاه عنايتي در نطق ميان دستور:
هرگونه اقدام تجزيه‌طلبانه در کردستان عراق تخطي از اصل حفظ تماميت ارضي است/ تنشي جديد در فضاي سياسي متلاطم خاورميانه به وجود مي‌آيد
در بخش ديگري از نشست امروز، طيبه سياوشي شاه عنايتي نماينده مردم تهران در نطق ميان دستور خود در صحن علني مجلس شوراي السلامي طي سخناني، اظهار داشت: با بزرگداشت و تقدير از حضور حماسي و باشکوه مردم ايران در اجتماعات عاشوراي حسيني که نشانگر عمق عشق و ارادت هميشگي مردم به خاندان مطهر پيامبر اسلام (ص) است عشق و ارادتي که در شعارهاي انقلاب نيز به خوبي منعکس شد.
*شهرياري در جريان سوال از وزير کشور در صحن مجلس:
حل مشکلات سيستان و بلوچستان مشروط به تقسيمات مناسب است
همچنين حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان سوال خود از عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور را با موضوع علت عدم تقسيمات استان سيستان و بلوچستان به دو يا سه استان مطرح کرد.
*پايان جلسه علني مجلس/ نشست بعدي 8 صبح فردا آغاز مي‌شود
نشست علني امروز مجلس شوراي اسلامي دقايقي پيش به پايان رسيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس