Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@22:29:41 GMT

کم‌جمعیت‌ترین استان کشور در حال سالمند شدن

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۵۲۷۶

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: در حال حاضر دو مرکز شبانه -روزی نگهداری سالمندان در ایوان و ایلام و یک مرکز روزانه داریم که در مراکز شبانه -روزی بیش از 50 سالمند زن و مرد و در مرکز روزانه نیز 30 نفر سالمند نگهداری و به آنها خدمات ارائه می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : «فرهاد قیصربیگی» در نشست خبری به مناسبت هفته‌ی تکریم منزلت سالمندان، اظهار کرد: جمعیت سالمندان یکی از چالش‌های جهانی و کشور است و طی چند سال آینده میزان جمعیت سالمند استان نیز رشد خواهد داشت و باید برنامه‌ریزی و فکر جدی و آمادگی لازم برای موضوع داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بحث اشتغال غیر رسمی سالمندان باید مورد توجه باشد و در این زمینه همه دستگاه ها مسئول هستند، ادامه داد: راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی سالمندان استان در حال تکمیل شدن است و اگر دیگر دستگاه‌ها هم در تکمیل آن کمک کنند شود قطعا در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: راه‌اندازی بنیاد فرزانگان در استان اقدام خوبی است و می‌تواند فضایی را برای تحقیق و پژوهش در زمینه‌ی سالمندان فراهم کند،

قیصربیگی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته فضاهای نگهداری سالمندان در استان مناسب‌سازی شده است و اعتبار لازم برای ارتقاء کیفی خدمات‌رسانی به سالمندان جذب شده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا، در مورد جمعیت سالمندان تحت پوشش بهزیستی گفت: در حال حاضر دو مرکز شبانه -روزی نگهداری سالمندان در ایوان و ایلام و یک مرکز روزانه داریم که در مراکز شبانه -روزی بیش از 50 سالمند زن و مرد و در مرکز روزانه نیز 30 نفر نگهداری و خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه عمده مشکل جمعیت سالمندان، عدم همکاری لازم دیگر دستگاه‌های عضور شورای سالمندان استان است، تصریح کرد: شورای سالمندان 17 عضو دارد که برای تحقق اهداف مورد نظر باید همه اعضای شورا همکاری لازم را انجام دهند.

قیصربیگی با تاکید بر اینکه مدیریت درست و دقیق این حوزه برنامه ریزی و عمل میخواهد تصریح کرد: بهزیستی به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد اما به تنهایی متولی امر سالمندان نیست.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه بابت هر سالمندی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود، ماهانه 560 هزار توان یارانه پرداخت می‌شود افزود: هزینه‌ی تمام شده برای نگهداری هر سالمند در ماه یک میلیون تومان است لذا در این راستا بحث مشارک‌های اجتماعی بسیار مهم حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در بحث ویزیت در منزل 250 نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: به 250 نفر نیز در قالب طرح مراقبت در منزل خدمت ارائه می‌شود.

قیصربیگی خواستار مشارکت همه سازمان ها در بحث ساماندهی و مدیریت جمعیت سالمندان شد.

هر ساله از 5 تا 13 مهرماه هر سال به عنوان روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: دو کوهنوردی که در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی به دلیل شرایط جوی نامساعد و هوای مه آلود گم شده بودند، توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حمزه محمدی مقدم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پس از گزارش تلفنی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان ایلام مبنی بر گم شدن دو کوهنورد در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی، بلافاصله تیم امداد و نجات این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پس از ۴ ساعت عملیات جست‌وجو، ۲ کوهنورد را در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی پیدا و به پایین کوه منتقل کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام اضافه کرد: این دو نفر کوهنورد به علت شرایط جوی نامساعد و هوای مه آلود مسیر خود را گم کرده بودند.

کد خبر 750929

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر