Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌‌الاسلام آل هاشم خواستار پرداخت به زندگی ائمه معصوم و اخلاقیات ایشان در مراسمات عزاداری و مذهبی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور یگان‌های نظامی و انتظامی آذربایجان‌شرقی در حسینیه لشکر عاشورا برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین (ع) با توجه به شهادت پیش رو به سرزمین کربلا قدم نهاد، اظهار داشت: نقل است، زمانی که امام حسین (ع) وارد این سرزمین شدند، امام فرمود: خدایا من را از بلایا این سرزمین سربلند بیرون فرما و این نشان‌دهنده‌ی آن است که امام با فهم این موضوع به آغوش شهادت می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممکن است برای عده‌ای سؤال باشد که امام با دانستن شهادت چرا قیام کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مگر امربه‌معروف و نهی از منکر با شهادت از امام ساقط می‌شود؟ وظیفه پیامبران و امامان در امربه‌معروف و نهی از منکر در جهاد فی سبیل الله مانند یک فرد عادی نبوده و امام حافظ دین و پاسدار شریعت است؛ هر پیامبری در انجام مأموریت به وظیفه خویش باید سربلند بیرون آید، حضرت موسی در برابر فرعون و فرعونیان و حضرت ابراهیم در برابر بت‌پرستان قدم برمی‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) هیچ‌گاه تن به ذلت ندادند، خاطرنشان کرد: قیس ابن اشعث از امام حسین (ع) پرسید که چرا با یزید بیعت نمی‌کنی؟ امام در پاسخ فرمود: به خداوند قسم من هیچ‌وقت دست بیعت به یزید نخواهم داد و گردن ذلت را در برابر یزید کج نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه باید تمرکز عزاداری‌ها را به مساجد و حسینیه‌ها بکشانیم، تاکید کرد: باید از روحانیت و طلاب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) بهره برد.

امام جمعه تبریز اهتمام به قرآن را ضروری دانست و متذکر شد: مراسمات عزاداری را با قرآن شروع کنیم، البته درست است در بعضی از هیئات قرآن قرائت می‌شود، اما متأسفانه بعضی از این قرائت‌ها برای گرم کردن مجلس اقامه می‌شود.

وی با اعلام اینکه باید از ادعیه و مناجات به نحو احسن استفاده شود، توضیح داد: سعی کنیم نصایح اخلاقی در هیئات گوش زد شود، باید واعظان و مادحین، مجلس را به دو قسمت تقسیم نمایند و ابتدا معارف، اخلاقیات را در آن بیان و در بخش دوم مدح اهل‌بیت برگزار شود؛ امروز نسل جدید به معارف و اخلاقیات نیاز دارد و باید با معارف دینی بیشتر آشنا شوند، ما احتیاج داریم که جوانان ما فخر ورزند که در ایران زندگی می‌کنند.

حجت‌‌الاسلام آل هاشم بیان کرد: سعی کنیم مدح و نصیحت به‌صورت غیرمستقیم و شعرگونه باشد، چراکه گاهی اوقات یک بیت شعر تأثیر به‌مراتب بیشتری از ساعت‌ها سخنرانی دارد، نصایح می‌تواند از زندگی خود بزرگواران گرفته شود و برای اعتلای روحیه برابری و برادری باشد.

وی با اشاره به انتقال اخلاق از الگوی با ارزشی چون امام حسین (ع) به مستمعین، اذعان داشت: اخلاق را از امام حسین به مستمعین انتقال دهیم و اگر تنها عزاداری کنیم اما از سجایای اخلاقی امام و نحوه زندگی ایشان چیزی ندانیم، ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی در پایان متذکر شد: عزاداران را به ایثار دعوت و از هنر شعر استفاده کنیم، در مراسمات عزاداری از بیان هنر و مضامین انقلابی و اسلامی، بهره بگیریم و این کار می‌تواند مضامین انقلاب را در ذهن شنونده ملکه سازد.

گفتنی است؛ در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر با بیان اینکه نهضت عاشورا تداوم انقلاب را تضمین می‌سازد، تصریح کرد: تکیه به مردم و رهبر عاشورایی باعث شد تا انقلابی شکست‌ناپذیر را در عرصه جهان شاهد باشیم.

وی یادآور شد: امروز بیش از هر زمانی به فرهنگ عاشورایی نیازمندیم تا به آن توجه کنیم و همه باید بدانند که ما اهل تسلیم و ملایمت نیستیم و در صورت خطایی با تمام عِدّه و عُدّه در مقابل دشمن خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی

جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی با ارسال نامه از موضع آیت‌الله جوادی آملی درباره وعده صادق قدردانی کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله العزیز المتعال

محضر مبارک استاد گرانقدر و حکیم متألّه حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (ادام الله ظله الوارف)

سلام علیکم

پیام حکیمانه، هدایتگر، قرآنی و لبریز از امید و بصیرت آن فقیه زمان‌شناس بر قلب و روح رزمندگان جبهه مقاومت و به‌ویژه دست‌اندرکان وعده صادق، اطمینان و اعتماد، هدیه نمود و دل‌های رنجور از ظلمت و ظلم ستمگران کودک‌کش صهیونیست را حیات و آرامش بخشید و همچون همیشه اندیشه و انگیزه حق‌طلبان و حقیقت‌خواهان را از شبهه و تردید خنّاسان مغرض شستشو داد و بر شور و شعور ایمانی و انقلابی مجاهدان الهی بیش از پیش افزود.

مردم سرافراز و قدرشناس و خداباور این مرز و بوم و تمامی علاقه‌مندان به قرآن و معارف الهی بویژه طلاب و فضلای متعهد حوزه‌های علمیه و دانشجویان و اساتید دل‌آگاه و بیدار دانشگاه بلکه مجامع علمی کشورهای اسلامی سال‌ها است از بیان الهی رمزگشای آن استاد عزیز بهره‌مند بوده و در حوادث واقعه، متوقّع راهنمایی‌ها و موضع‌گیری‌های آن حضرت بوده و هستند به ویژه فرزندان معنوی آن استاد گرامی بر این باورند که هدایت‌های آن حضرت همواره در تبیین متن و محتوای اسلام ناب محمدی «صلوات الله علیه و آله»  قول فصل و حکم عدل بوده و چونان آبی گوارا تشنگان معارف ولایت را مایه حیات بوده و آفاقی از معرفت وحیانی و حکمی را در برابرآنان گشوده است.

از خدای حکیم علی الاطلاق، سلامتی و عزّت روزافزون برای حضرت استاد و توفیق بهره‌مندی بیشتر از فیض حضور و وجود آن عزیز را برای همگان مسألت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. 

۱. جواد محدثی                  ۲. حمید پارسانیا 

۳. محمد حسین فلاح زاده      ۴. محمود لطیفی 

۵. یدالله مقدسی                    ۶. علی مدبر(اسلامی)

۷.  سیدکمال الدین عمادی         ۸. شریفی اقدم 

۹.  جعفر انواری                     ۱۰. حسین آزادی 

۱۱. محمدرضا مصطفی پور

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود