Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بانه گفت: در چند سال اخیر به دلیل توجه بیشتر مردم به مبادلات مرزی بخش کشاورزی تا حد زیادی تضعیف شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، محمد فلاحی صبح امروز در دومین جلسه شورای کشاورزی که با حضور مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه مبادلات مرزی در بانه در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه مردم این شهرستان قرار گرفت بخش کشاورزی تا حد زیادی تضعیف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از تضعیف بخش کشاورزی در این شهرستان، توسعه کشاورزی به‌عنوان یکی از ارکان تولید و اشتغال پایدار در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و خوشبختانه با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی این بخش تا حد قابل قبولی در بانه احیا شد.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره ضرورت حمایت از بخش کشاورزی تصریح کرد: آسان‌کاری و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه کم‌بهره به کشاورزان بانه‌ای می‌تواند در افزایش رغبت کشاورزان به‌ویژه قشر جوان و فارغ‌التحصیل این حوزه تأثیرگذار و سبب رونق کشاورزی و تولید در این شهرستان شود.

وی ادامه داد: امسال یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده اجرای پروژه‌های عمرانی و طرح‌های تولیدی و کشاورزی در روستا بوده اما مهاجرت بی‌رویه روستانشینان به شهرها و ترک کردن محل روستا از جمله تهدیدات پیش‌رو است.

فلاحی افزود: «توسعه و رونق بخش کشاورزی» سبب ماندگاری روستائیان در روستاها و افزایش اشتغال و تولید می‌شود بنابراین باید با استفاده از ظرفیت جوانان فارغ‌التحصیل برای توسعه کشاورزی نوین در روستاها تلاش کرد.

وی اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی هرگز تناقضی با مبادلات مرزی ندارد و ساماندهی تبادلات مرزی یکی از اولویت‌های دولت در بانه است.

فرماندار شهرستان بانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش هزار نفر در بانه کارت کوله‌بری دارند و دو هزار نفر به صورت فعال از بازارچه‌های موقت این شهرستان در «هنگه‌ژال و گله‌سوره» کالا وارد می‌کنند.

انتهای پیام/

R7848/P1357/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت درباره وضعیت عوارض صادرات سیب زمینی، اعلام کرد: با توجه به لزوم تامین سیب زمینی مورد نیاز بازار، به استناد مفاد بند چهارم تصمیم‌های متخذه جلسه تنظیم بازار کشور در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبنی بر تفویض اختیار وضع عوارض صادراتی برخی از اقلام کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود صادرات سیب زمینی با کد تعرفه ۰۷۱۰۱۰۰۰ صرفاً با اخذ عوارض معادل ۶۰ درصد ارزش صادراتی آن از پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد