Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:38:31 GMT

قیمت گوشت در خراسان جنوبی به 34 هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۵۸۸۶

قیمت گوشت در خراسان جنوبی به 34 هزار تومان رسید

بیرجند - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از اوایل سال جاری تاکنون جلسات متعددی برای تعیین قیمت گوشت قرمز در استان برگزار شد که در نهایت قیمت با افزایش 21.4 درصدی از 28 هزار تومان به 34 هزار تومان رسید.

محمد علی بیجاری روز سه شنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان افزود: کشتار دام مولد در سال های گذشته ناشی از خشکسالی، خروج دام از استان به سایر استان های کشور با هدف کسب درآمد، وجود مناسبت های عید نوروز، ماه رمضان، عید قربان، بازگشت حجاج و ماه محرم از مهمترین دلایل کمبود و گرانی گوشت در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین گرانی گوشت مرغ به عنوان کالای جایگزین ناشی از کاهش جوجه ریزی گله های مرغ مادر به دلیل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان و در نتیجه گرانی قیمت جوجه یکروزه موجب کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ گرم در بازار شد.
وی گفت: علت گرانی تخم مرغ نیز شیوع بیماری و حذف گله ها در سال گذشته بوده است.
به گزارش ایرنا بیجاری با اشاره به آخرین وضعیت قیمت مواد پروتئینی در استان اظهار کرد: در حال حاضر گوسفند (نرینه) زنده هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان و مصرف کننده 36 هزار تومان، میش و بز زنده هر کیلوگرم 13 هزار تومان و برای مصرف کننده 30 هزار تومان، گوشت گاو زنده هر کیلوگرم 13 هزار تومان و برای مصرف کننده گوشت مسن 33 هزار تومان و جوانه 35 هزار تومان است.
وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت شترمرغ زنده 12 هزار تومان و مصرف کننده 37 هزار تومان، گوشت گاو منجمد( تنظیم بازار) 23 هزار تومان و آزاد، ران 28 هزار تومان و سردست 26 هزار تومان است.
وی بیان کرد: گوشت مرغ زنده هر کیلوگرم چهار هزار و 600 تومان، کشتارگاه 6 هزار و 600 تومان و مصرف کننده هفت هزار و 220 تومان، مرغ منجمد طرح تنظیم بازار پنج هزار و 650 تومان به فروش می رسد.
وی گفت: از جمله راهکارها و اقدامات جهاد کشاورزی، پیگیری واردات دام زنده از مرزها، افزایش عرضه مرغ و گوشت قرمز منجمد بوده است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه واردات دام بر اساس مجوز هیئت وزیران و وزارت جهاد کشاورزی از مرزهای شرقی کشور قابل انجام است گفت: پس از برگزاری جلسات هماهنگی متعدد و با پیگیری مجموعه استان از نیمه شهریورماه تاکنون برای 10 نفر از متقاضیان واردات دام زنده مجوز صادر شد.

**صدور مجوز واردات بیش از 39 هزار راس دام به استان
وی افزود: در مجموع برای ورود 31 هزار راس گوسفند، پنج هزار و 700 راس گاو و گوساله و 2 هزار و 800 نفر شتر و بچه شتر مجوز واردات صادر شده است.
وی کمک به تنظیم بازار گوشت داخلی و تامین نیاز مردم استان از طریق افزایش عرضه با قیمت مصوب، افزایش واردات برای کمک به دوطرفه شدن بازارچه های مرزی و رونق فعالیت بازارچه های مرزی و استفاده از سرمایه گذاری های انجام شده را جمله مهمترین مزایای واردات دام به استان عنوان کرد.
وی ایجاد اشتغال، کمک به فعال شدن واحدهای بسته بندی گوشت در استان، افزایش سرمایه گذاری در زمینه ایجاد و یا تجهیز صنایع مرتبط از جمله کشتارگاه دام، واحدهای بسته بندی و غیره را از دیگر مزایای واردات دام به استان دانست.
بیجاری با تاکید بر لزوم تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی برای واردات دام به استان یادآور شد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه پیشنهاد می شود شرایط و اعطای تسهیلات سرمایه گذاری برای ایجاد امکانات قرنطینه در کنار تمامی بازارچه های مرزی استان تسهیل شود.
تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی، تجهیز و تکمیل کشتارگاه نهبندان، ایجاد کشتارگاه جدید در استان در نزدیکترین نقطه به مرز برای متناسب سازی توان کشتار دام با میزان مجوزهای صادره، لزوم استفاده از متقاضیان توانمند و جدی که واقعا در پی واردات دام با هدف تامین نیاز داخل کشور از دیگر پیشنهاداتی بود که بیجاری به آن اشاره کرد.

**242 تن برنج همزمان با محرم در استان توزیع شد
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: در راستای اجرای طرح تنظیم بازار در ایام محرم و صفر و در زمینه تامین نیاز هیئت های مذهبی استان 242 تن برنج هندی 1121و prll، 98 تن شکر، 60 تن مرغ منجمد و 30 تن گوشت قرمز در استان توزیع شد.
وی گفت: توزیع مرغ منجمد سهمیه عادی برای تنظیم بازار و تامین نیاز اقشار آسیب پذیر استان از ابتدای ماه مبارک رمضان کماکان ادامه دارد.
وی در ارتباط با بررسی برگزاری نمایشگاه پاییزه در استان افزود: نمایشگاه پاییزه در بیرجند از 21 تا 27 شهریورماه دایر بود در این نمایشگاه تعداد 120 غرفه نسبت به عرضه محصولات مختلف از جمله پوشاک، کفش، کیف، لوازم التحریر، مواد خوراکی و غیره مردم پرداختند.
وی ادامه داد: همچنین تعداد 10 غرفه نیز مربوط به تنظیم بازار بودکه کالاهایی از قبیل برنج، شکر، مرغ، گوشت قرمزمنجمد، تخم مرغ و غیره با قیمت مصوب ارایه می شد، در سایر شهرستان هانمایشگاه پاییزه برگزار نشد اما کالاهای تنظیم بازار از طریق مراکز منتخب توزیع شد.
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد

حسین شیرزاد از خرید روزانه ۱۰۰۰ تن گوشت مرغ در کشور خبر داد و گفت: خرید مرغ مازاد تولید داخلی بدون هیچ محدودیتی از مرغداران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت متعهد به خرید مرغ هستند و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

وی اظهار داشت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیر کشتاری اتفاق افتاده چنانچه مرغ را تا ۵۹ روزگی مرغ نگهداری کنند پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور خواهد بود.

نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور فراهم است

شیرزاد، با بیان اینکه امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به صنعت مرغداری کشور کرده است به طوری که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم؛ زیرا زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری این محصول را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شد و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر راهبُردی مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات خود دارد.

شیرزاد با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور نیازمند فعال سازی کریدور‌های صادراتی است، گفت: صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.

وی بیان کرد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم، نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور