Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:38:12 GMT

وقوع سرقت در استان قزوین 6 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۶۶۳۰

وقوع سرقت در استان قزوین 6 درصد کاهش یافت

قزوین-ایرنا-فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل وقوع انواع سرقت در استان 6 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سردار مهدی محمودی روز سه شنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر کاهش 6 درصدی انواع سرقت، در این مدت در وقوع قتل 33 درصد، تصادف های برون و درون شهری 13 درصد، تصادف های منجر به فوت 24 درصد، تصادف های جرحی 23 درصد و نزاع و درگیری 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار محمودی ادامه داد: این در حالی است که در مدت یاد شده در زمینه کشف مواد مخدر 14 درصد، کشف سیگار قاچاق 60 درصد، کشف انواع کالاهای قاچاق 218 درصد، دستگیری قاچاقچیان و حاملان موادمخدر 53 درصد، دستگیری در حوزه جرائم رایانه ای و فضای مجازی 49 درصد و جرائم فضای مجازی نیز 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.

**ثبت 134 هزار تماس با پلیس 110
به گفته وی، در حوزه تماس شهروندان با سامانه 110 نیز در 6 ماهه نخست امسال با 134 هزار و 210 مورد تماس، شاهد افزایش چهار درصدی ارتباط مردم با پلیس نسبت به پارسال بوده ایم که 48 درصد تماس های یاد شده منجر به عملیات شده، 49 درصد به راهنمایی و ارشاد اختصاص داشته و سه درصد نیز غیرقابل رسیدگی بوده است.

**کاهش 120 درصدی عزاداری های نامتعارف
فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی های صورت گرفته از سوی دستگاه های متولی و نشست های انجام شده به منظور آگاه سازی در جهت دوری از انجام برخی اعمال نامتعارف در ماه محرم از جمله قمه زنی، افزود: خوشبختانه با کارهای صورت گرفته امسال شاهد کاهش 120 درصدی این اعمال در سطح استان بودیم.
سردار محمودی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن هفته ناجا، گفت: در این هفته نیروی انتظامی استان 150 برنامه کشوری و استانی که آغاز آن از روز جمعه هفته جاری با حضور در نماز جمعه و پایان آن نیز روز پنجشبه هفته آینده با حضور در گلزار شهدا خواهد بود، برگزار می کند.
وی اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مشترک با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان، تجلیل از فرماندهان نمونه و تجلیل از کارکنان پایور و وظیفه، افتتاح طرح های عمرانی، اهدای خون توسط کارکنان، نشست های هم اندیشی و تخصصی کارکنان با ائمه جمعه و جماعات، حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس، قرائت پیام مهر در مدارس سراسر استان، اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و کوهپیمایی کارکنان ناجا از جمله برنامه های هفته نیروی انتظامی است.
سردار محمودی در بخش دیگری از صحبت های خود،تولید و ایجاد امنیت را وظیفه ذاتی پلیس برشمرد و گفت: این مهم تنها در حوزه اختیارات و وظایف نیروی انتظامی نبوده و بسیاری از سازمان ها و دستگاه های ذیربط نیز در انجام آن سهیم هستند.
این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: ناجا براساس وظیفه ذاتی خود که همانا ایجاد بسترهای مناسب در جهت اجرای صحیح ماموریت های خود است شبانه روز برای حفظ و ایجاد امنیت تلاش می کند.
وی با بیان اینکه پلیس به تنهایی نمی تواند نقش موثری در حفظ، نگهداری و تولید امنیت داشته باشد، اضافه کرد: همه مردم، سازمان ها و دستگاه های ذیربط موظف هستند چه از نظر وظایف قانونی سپرده شده به آنها و چه از نظر همکاری و همیاری، نیروی انتظامی را در این راه کمک کنند.
سردار محمودی در ادامه، مردم را سرمایه های اجتماعی جامعه خواند و یادآور شد: تولید و حفظ امنیت از سوی پلیس تنها برای مردم صورت می پذیرد و نیروی انتظامی در انجام این وظیفه فارغ از سلایق سیاسی و جناحی و با اصل بر بی طرفی، شبانه روز در انجام این ماموریت مهم فعالیت می کند.

**پلیس هیچ مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت ندارد
فرمانده انتظامی استان قزوین، ایجاد ناامنی از سوی پلیس را برای قانون شکنان و کسانی دانست که قصد برهم زدن آسایش مردم را دارند و ادامه داد: عوامل ناجا برای مقابله با هنجارشکنان جامعه هیچ گونه مماشات نمی کنند و با صلابت و قدرت در حفظ و ایجاد امنیت تلاش دارند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایش های اخیر خود با اشاره به اجرای ماموریت های پلیس، فرمودند امروز کسانی که در قالب نیروی انتظامی سعی در ایجاد آسایش خیال برای آحاد جامعه دارند به معنای واقعی کلمه مجاهدان فی سبیل الله هستند.
سردار محمودی در پایان به دیگر اولویت های پلیس در کنار تامین نظم و آرامش عمومی اشاره کرد و گفت: تشدید در مبارزه با قاچاق کالا و تداوم در پاک نگاه داشتن چهره شهرها از آسیب های اجتماعی، بازگرداندن اموال مالباختگان و ارائه خدمات انتظامی مناسب و سریع به مردم از اولویت های نیروی انتظامی قرار دارد.
14 تا 20 مهرماه هر سال به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند

 
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: یک اوباش مهاجم با سلاح سرد در شهرستان ملارد با اقدام بموقع ماموران پلیس زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر روز گذشته و اعلام خبر درگیری و قدرت نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گلها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل را دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد افزود: یکی از اراذل بنام حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت ماموران انتظامی حمله ور می شود که ماموران انتظامی باهدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمین گیر می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح شده و جهت درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل می شود.

سرهنگ نورمحمدی خاطرنشان کرد: متهم پس از اقدام درمانی، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل‌های برق فشار قوی در مشهد
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در مشهد
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد