Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد : عزاداری و گریه برای امام حسین باید از روی معرفت به عمل ایشان باشد و باید آرمان ایشان که ظلم ستیزی بود را در افراد تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه آفاق رادیو گفت و گو با موضوع ، فرهنگ ظلم ستیزی در حماسه حسینی با حضور حجت الاسلام حسن آخوندپور ، کارشناس مذهبی روانه آنتن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای برنامه حجت الاسلام آخوند پور اظهار کرد : حضرت امام حسین تاکید داشتند که ظلم ستیزی با امثال یزید تنها منحصر به زمان من نیست و هر کسی که مانند من آزادمرد باشد و به خدا و قرآن معتقد باشد در برابر اشخاصی که مانند یزید زور می گویند خواهد ایستاد.

وی افزود : تمام عمل و قول امام حسین از خروج ایشان به سمت کربلا تا نامه ها و نمازشان سرشار از روحیه ظلم ستیزی بوده است.

این کارشناس مذهبی به مصادیق ظلم ستیزی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت : اطاعت از فرمان امام زمان ، لبیک به ولی فقیه ، کمک به مظلومان در سراسر دنیا ، اعام انزجار به ستم و ...می تواند ظلم ستیزی محسوب شود.

حجت الاسلام آخوندپور به سکوت برخی در برابر ظلم به بهانه ظهور امام زمان اشاره کرد و گفت : همین افراد وعده حل تمامی مشکلات را با ظهور می دهند در حالی که این گونه نیست.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ظلم ستیزی را در تمام زندگی خود جاری کنیم ، اظهار کرد : ایستادن در برابر حرف زور باید از خانواده آغاز شود و به جامعه نفوذ کند و شهامت نپذیرفتن ظلم باید در روح و روان افراد نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با رادیو گفت و گو عنوان کرد : خداوند در سوره جن می فرماید تلاوت قرآن باید سبب رشد شما باشد و شما را از لحاظ علمی و فرهنگی به تعالی برساند.امام حسین نیز می فرماید با سخنان و کارهای خود شما را به سوی تعالی دعوت می کنم.بنابراین چه خوب است که عزاداری های ما نیز در نهایت به تقویت روحیه ظلم ستیزی منتهی گردد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد : زمانی که عزاداری ها منجر به افزایش روحیه یاری به مظلومان شود مفید خواهد بود چرا که آرمان امام حسین که ظلم ستیزی بوده است را در ما تقویت کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جشنواره‌ای از توانمندی‌های هنری دانش آموزان دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام در قالب نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام برپا شد.

 در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ اثر هنری دانش آموزان این دبستان شامل نقاشی روی کاغذ و سنگ، کاردستی‌های حجمی (ماکت خانه، منظره)، زیبا نویسی، نجوم و دست سازه‌های علوم به نمایش گذاشته شد.

 این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان به مدت دو روز در محل دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام دایر می‌باشد.

دیگر خبرها

  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد
  • عملیات وعده صادق به تقویت نظم نوین نظامی جهان منجر شد
  • عملیات «وعده صادق» روحیه ملت‌های مسلمان را تقویت کرد
  • تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو | سوناک: ایران اشتباه محاسباتی کرده است