Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:48:39 GMT

مشارکت گردشگران خارجی در مراسم های مذهبی اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۷۰۸۹

مشارکت گردشگران خارجی در مراسم های مذهبی اصفهان

اصفهان - رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان گفت: در دهه اول محرم شاهد مشارکت گردشگران و حضور آنها در شهر اصفهان با هدف شرکت در مراسمات ایام تاسوعا و عاشورا بودیم.

مهدی نریمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هر ساله در مهر و آبان فصل مناسب برای ورود گردشگران خارجی به اصفهان است، اظهار داشت: در این دو ماه شاهد حضور گسترده گردشگران در اصفهان هستیم و این در حالی است که در ایام محرم و صفر هرچند از تعداد گردشگران کاسته می‌شود اما در دو ماه عزاداری بیشتر شاهد حضور گردشگرانی هستیم که با هدف تماشای مراسمات سوگواری و فرهنگی مذهبی به اصفهان سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم حتی شاهد حضور خبرنگاران خارجی در اصفهان بودیم، تصریح کرد: گردشگرانی که به میدان امام آمدند در مراسمات عزاداری شرکت کردند و شاهد حضور گسترده گردشگران در شهرستان‌های دیگر بودیم.

رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان تصریح کرد: در ایام محرم با توجه به اینکه شهرستان های اطراف اصفهان برنامه های فرهنگی ویژه سوگواری بومی مختلف دارند در نوع خود یک جاذبه گردشگری و فرهنگی است و بر همین اساس از شهرهای مختلف ایران به عنوان گردشگر به اصفهان سفر می کنند.

وی ادامه داد: در مراسم‌های عزاداری شاهد حضور گردشگرانی از ادیان مختلف به اصفهان بودیم و همین گردشگران مبلغ ما در دیگر کشورها خواهند بود و به جای اینکه ما سرمایه گذاری کنیم و شهر و دین خود را به دیگر کشورها معرفی کنیم می توانیم با جذب گردشگر و معرفی برنامه های فرهنگی و مذهبی این خواسته را محقق کنیم.

نریمانی گفت: تصمیم سازان باید به تمام این وجوه دقت کنند و از ظرفیت گردشگری استفاده و فرهنگ، تاریخ و تمدن شهر اصفهان را به دیگر کشورها معرفی کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد