Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فریمان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت این کمیسیون از فعالیت‌های فرهنگی چاپ در معافیت از مالیات گفت: صنف چاپ با همکاری اتاق اصناف پیشنهاد مشخص خود را به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست بررسی موضوع کاهش مالیات بر ارزش افزوده صنف چاپ ظهر امروز سه شنبه 11 مهر با حضور احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی، محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران و تهران، علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی و غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور به جز تهران در باشگاه خبرنگاران پویا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی گفت: بسیاری از قوانینی که اشاره کردید، بیش از وضع مالیات بر ارزش افزوده یعنی پیش از سال 87 تصویب شده‌اند، طبق قانون کلیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری معاف از مالیات هستند. البته در این قانون تفسیر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری یک تفسیر عام بود و شامل موسسات فرهنگی، ناشران، مطبوعاتی‌ها و سینمایی‌ها می‌شد، اکنون تمامی این عزیزان اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارسال می‌کنند اما از مالیات معاف هستند.

وی ادامه داد:‌ چون این معافیت در قانون همه نوع حوزه مالیاتی را شامل می‌شد، این عزیزان در حوزه مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف هستند اما چون در تخصیص فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی شاهد تخصیص معین نبودیم اکنون دچار مشکلاتی شده‌ایم سینمادارها و گالری‌دارها با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

قاضی‌زاده تصریح کرد:‌ طبعا لایحه مالیات بر ارزش افزوده هنوز در کمیسیون اقتصادی بررسی نشده است این لایحه وقتی وارد مجلس می شود در کمیسیون‌های اصلی و فرعی بررسی می‌شود بحث ما این است که از صنوف فرهنگی مالیات بر ارزش افزوده گرفته نشود و در بررسی این لایحه در کمیسیون فرهنگی این را مد‌نظر خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود فضایی مبهم در زمینه مالیات بر ارزش افزوده گفت: ما در کشور سیستم‌های مالیاتی قابل کنترلی نداریم، درحالی که در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع قابل کنترل است و می‌توان تشخیص داد که فلان کالا در چه فروشگاهی به فروش رفته است. بنابراین چون سازمان مالیاتی ما سیستم منسجمی ندارد با مشکلاتی مواجه شده‌ایم، مشکلاتی که منجر به این می‌شود تا سازمان مالیاتی با مودیان سروکار داشته باشد و به پایان فروش اول بگوید من مالیات را از تو می‌گیرم، این ناشی از نوعی عدم انسجام و حاکمیت سلیقه‌ای است. اکنون ما برنامه ششم توسعه را در دستور کار داریم که یکی از الزامات آن تعیین تکلیف قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا زمانی که در صحن علنی مجلس اعلام وصول نشود دولت می‌تواند آن را پس بگیرد و من شنیده‌ام که این لایحه نیز نواقصی دارد که دولت در حال اصللاح آن است.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود:‌ در حوزه چاپ و محصولات فرهنگی و هنری ما قائل به معافیت هستیم، اما در حوزه صنایع بسته بندی و چاپ تجاری چون قائلیم جنبه فرهنگی و هنری ندارد، معافیت را نمی‌پذیریم. شما پیشنهاد مشخص خود را به کمیسیون فرهنگی ارائه کنید ما آن را در کمیسیون بررسی می‌کنیم و قطعا در صورت لزوم حمایت خواهیم کرد. پیشنهاد عملی که من به شما می‌دهم این است که اکنون دوستان صنف چاپ با دوستان اتاق اصناف تهران و ایران تجمیع شوند و جلسات مشورتی برگزار کنند تا این موضوع تسریع شود. این لایحه تا بررسی شده و به شورای نگهبان برود و برگردد نزدیک به یک سال طول می‌کشد بنابراین ما فرصت کافی برای بررسی مطالبه شما خواهیم داشت.

وی در پایان گفت:‌ تنها راه این است که یک کار مشورتی حقوقی داشته باشیم و برای ما حکم پیشنهادی بیاورید فضای کمیسیون فرهنگی اکنون حمایت از آثار تألیفی و تولیدات فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/

R1013198/P1439/S4,35/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی

حجت اله صالحی در جلسه با معاونین اداره‌کل مالیانی استان از تمدید ارائه اظهارنامه ارزش افزوده و بخشودگی صد درصد آن خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای مقررات ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال ۱۴۰۲ یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.
مدیرکل امور مالیاتی لرستان بیان داشت: به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنان در اولین دوره اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بنا به اختیار حاصل از ماده (۱۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم، و بخشنامه صادره در خصوص مؤدیانی که تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح و یا تکمیل (ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آنها در سامانه مؤدیان صادر نشده است) و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند امکان برخورداری صد درصدی از بخشودگی جریمه تأخیر موضوع ماده (۳۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ را تا زمان فوق و همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده (۳۶) قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) برای موارد مذکور فراهم نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد