Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برجام بدون آمریکا توجیهی است که برخی برای لاپوشانی ایرادات وارده به کارشان می‌آورند و این موضوع اصلا امکان‌پذیر نیست.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص سخنان برخی مسئولان مبنی بر ادامه برجام بدون آمریکا اظهار داشت: امروز و در شرایط فعلی برجام دو وضعیت کلی وجود دارد که وضعیت دوم آن خود دارای دو حالت جداگانه است؛ اول آنکه همه‌ی کشورها حضور داشته باشند و همه به تعهداتی که دارند پایبند باشند و عمل کنند، در این حالت برجام محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر برجام مثل همین دو سال گذشته ادامه پیدا کند که آمریکا نامش بوده ولی عملا حضور نداشته و مخل برجام بوده؛ این ثمری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وضعیت دوم برجام این است که آمریکا از آن خارج شود؛ اینجا ما دو حالت خواهیم داشت، اول آنکه آمریکا از برجام خارج شود و دیگر کاری به آن نداشته باشد، به اصطلاح بگوید عیسی به دین خود موسی هم به دین خود ما کاری به برجام نداریم و کارشکنی و مخالفت هم نمی‌کنیم، اگر اینطور شود شاید بتوانیم لنگان، لنگان با اروپا کاری کنیم.

ذوالنور ادامه داد: اما حالت دوم این است که آمریکا از برجام خارج شود و شروع کند به کارشکنی، اصلا آمریکا به همین دلیل هم از برجام خارج می‌شود، آمریکایی‌ها می‌گویند این به ضرر ما است و از برجام خارج می‌شوند تا بتوانند در مقابل اجرای آن سنگ‌اندازی کنند؛ وقتی آمریکا از برجام خارج شود سایه‌ی سنگینش روی بانک‌ها و کشورهای اروپایی می‌افتد و هیچ کدام از آن‌ها هم نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

وی عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام به معنای مرگ قطعی برجام است؛ این آقایانی که حدود 5 سال کشور را به این وضعیت گرفتار کردند و از سایر حوزه‌ها غفلت کردند امروز نمی‌دانم در پیشگاه خدا و ملت چه پاسخی دارند که بدهند و وزیر محترم امور خارجه که بوی الرحمن برجام را بلند کرد و فاتحه آن را خواند و پیش‌بینی کرد که ممکن است آمریکای‌ها خارج شوند در واقع یک فرار رو به جلو انجام داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برخی سعی می‌کنند تبعات موضوع را برای خودشان کم کنند و اذهان را متوجه آمریکا کنند که این موضوع هم صحت دارد و اذهان باید متوجه آمریکا باشد. ما در نگاه دوم می‌گو‌ییم که چرا علیرغم همه‌ی تذکراتی که داده شد، برخی مقدرات مردم را 5 سال درگیر برجام کردند.

ذوالنور در پایان اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند، شیطنت می‌کنند و در نتیجه برجام محقق نمی‌شود، در واقع برجام یک کل است که بین اعضا تعریف شده و اگر جزئی از این کل نباشد، کل هم دیگر وجود ندارد؛ برجام بدون آمریکا توجیهی است که برخی برای لاپوشانی ایرادات وارده به کارشان می‌آورند و این موضوع اصلا امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد