Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج -ایرنا - طی تفاهم نامه ای، راه اندازی سومین مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری البرز و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در این استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، تفاهم نامه‌ پارک علم وفناوری البرز و موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با هدف ایجاد مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور باغبانی مشترک صبح امروز با حضور رئیس پارک علم وفناوری البرز، رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشورمنعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با تاکید بر این موضوع که بخش اعظم محصولات کشاورزی مختص محصولات باغی است و این بخش جزو محصولات مهم کشور به حساب می آیند، گفت: با توجه به اهمیت محصولات باغبانی در کشور، وزارت جهاد کشاورزی مجموعه ای تخصصی در این حوزه با نام موسسه تحقیقات علوم باغبانی تاسیس کرد.
داراب حسنی، یکی از اهداف موسسه تحقیقات علوم باغبانی را استفاده از ظرفیت های ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: یکی از مواردی که از ابتدای تاسیس موسسه به آن توجه خاص داشتیم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان بود که بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت موجود، حوزه علوم باغبانی را ساماندهی و مدیریت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امید است امضای تفاهم‌نامه ایجاد مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور باغبانی مشترک بین پارک علم و فناوری البرز و موسسه تحقیقات علوم باغبانی منشا شکوفائی درحوزه باغبانی کشور شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و دانش بنیان بتوان از این طریق گام‌های موثری در مسیر توسعه اقتصاد کشور در حوزه کشاورزی برداریم.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های پارک علم و فناوری البرز بستر مناسبی برای رونق بخش کشاورزی و باغبانی این استان است.
عطاء الله ربانی افزود: می‌توان از ظرفیت‌های موجود طرفین تفاهم نامه در مسیر تجاری‌سازی دستاوردها و تحقیقات باغبانی و عملیاتی کردن اهداف اقتصادی این حوزه استفاده کرد.
ربانی ،انعقاد این تفاهم‌نامه را اقدام برای تاسیس سومین مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری البرز و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در استان اعلام کرد.
وی گفت: پس از ایجاد مرکز رشد موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و مرکز رشد موسسه تحقیقات آب و خاک، مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور باغبانی سومین مرکز رشد مشترک از سوی وزارت جهاد کشاورزی در استان البرز خواهد بود که با همکاری و نظارت پارک علم و فناوری البرز در استان تاسیس خواهد شد.
رییس پارک علم و فناوری البرز، همکاری مشترک بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی را منشا ورود فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های تخصصی و در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.
وی تاکید کرد: با استمرار همکاری میان پارک علم و فناوری البرز و موسسه تحقیقات علوم باغبانی ، می‌توان مسیرهای جدیدی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب شرکت های فناور و دانش بنیان در زمینه باغبانی فراهم کرد و به توسعه اقتصاد کشور و گسترش اشتغال دانش بنیان دست یافت.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها