Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@12:36:11 GMT

ایران مخالف هرگونه تجزیه‌طلبی در عراق است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۸۰۷۹

ایران مخالف هرگونه تجزیه‌طلبی در عراق است

رئیس مجلس گفت: ما مخالف هر نوع تجزیه‌طلبی هستیم، زیرا معتقدیم که به امنیت کشورها صدمه وارد می‌شود.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «دنیس او دونوان» رئیس مجلس سنای ایرلند، گفت: چند کشور با همکاری هم و با مشکلات زیاد توافق هسته‌ای را به سرانجام رساندند و ما به آن پایبند خواهیم بود، اما با اقداماتی که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا صورت می‌گیرد، در آینده ممکن است مشکلاتی را به‌وجود بیاورد که ما هم خواهان آن نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتحادیه اروپا باید مستقل باشد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید و ما نقش اتحادیه اروپا را مثبت می‌دانیم و می‌تواند این اتحادیه در برقراری آرامش به کشور فلسطین و میانمار کمک نماید، زیرا فجایع انسانی در آنجا رخ داده است.

رئیس مجلس با اشاره به مخالفت ایران با تجزیه‌طلبی در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: ما مخالف هر نوع تجزیه‌طلبی هستیم، زیرا معتقدیم که به امنیت کشورها صدمه وارد می‌شود و کشور عراق تازه داشت از دست گروهک تروریستی داعش خلاص می‌شد که با مشکل جدید کردستان عراق مواجه گردید.

لاریجانی با اشاره به موقعیت و وسعت کشور ایران، تصریح کرد: ایران کشوری با منابع انرژی فراوان و جمعیت زیاد است که همین امر زمینههای همکاری و سرمایه‌گذاری برای سایر کشورها را فراهم مینماید.

وی همچنین آمادگی ایران در زمینه مبادلات بانکی و گسترش روابط تجاری در زمینه‌های مختلف را اعلام کرد.

رئیس مجلس در پایان بر لزوم گسترش روابط پارلمانی تأکید کرد و نقش گروه دوستی را در این زمینه مؤثر دانست.

همچنین «دنیس او دونوان» رئیس مجلس سنای ایرلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: مسئولین و ملت ما خواهان گسترش روابط با ایران هستند و ما خیلی علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ شما هستیم.

وی افزود: ما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا این اطمینان را می‌دهیم که به توافق هسته‌ای پایبند هستیم و مذاکرات مجدد در این خصوص را به ضرر همه طرفین این توافق می‌‌دانیم و متوجه این همه تردید آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای نمی‌شویم و آنچه که مسلم است، اینکه اتحادیه اروپا خود را مستقل دانسته و تلاش می‌کند که این اتحاد را حفظ کند و تصمیمات آمریکا بر روی این اتحادیه تأثیرگذار نخواهد بود.

رئیس مجلس سنای ایرلند خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که ایران فداکاری و تلاش زیادی کرد تا این توافق به سرانجام برسد و نتیجه آن برای همه کشورها مفید بوده است و به همین دلیل نخواهیم گذاشت که به راحتی این توافق خدشه‌دار شود.

«دنیس او دونوان» با اشاره به لزوم گسترش سطح روابط سیاسی و تجاری با ایران، اظهار داشت: ایرلند ذخایر انرژی محدودی دارد و ما هم شدیدا نگران آینده محیط زیست هستیم و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم.

وی گفت: درباره صادرات تجهیزات دارویی و مبادلات فناوری‌ها سطح همکاری‌ها را افزایش خواهیم داد و در همین زمینه هیئتی اقتصادی ماه آینده به ایران سفر می‌کند که این اقدام را نخستین گام مثبت در گسترش سطح روابط می‌دانیم.

رئیس مجلس سنای ایرلند ضمن تأکید بر لزوم تسهیل روابط بانکی میان دو کشور، اظهار داشت: پس از بازگشت حتما با مسئولین دولتی و نمایندگان سنای مجلس این موضوع را بررسی و موانع را برطرف خواهیم کرد.

«دنیس او دونوان» ضمن تشکر از ایران به دلیل تلاش در برقراری آرامش در منطقه، تأکید کرد: باتوجه به هرج و مرجی که در بسیاری از کشورها ایجاد شده، ایران خوشبختانه توانسته است ثبات و امنیت خود را حفظ کند، ایرلند هم تمایل دارد که در جهت مبارزه با تروریسم با ایران همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/

R1011202/P1011121/S1,15/CT12 موضوعات مرتبط علی اردشیر لاریجانی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل

نشست اتحادیه ورزشی نویسان آسیا، در سومین روز هشتادوششمین کنگره ورزشی نویسان جهان (ایپس) در سانتاسوسانا اسپانیا برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این نشست که به ریاست هی دون، رویس اتحادیه ورزشی نویسان آسیا برگزار شد، نمایندگان 24 کشور آسیایی جدیدترین برنامه های ارائه شده را مورد بررسی قرار داده و گزارش های رسمی رئیس، دبیرکل و خزانه دار را تصویب کردند.

بر این اساس، برگزاری کنگره سال 2024 اتحادیه ورزشی نویسان آسیا در کاتماندو نپال و همچنین کنگره سال 2025 در هنگ کنگ مورد تصویب اعضا قرار گرفت. همکاری بین ایپس آسیا و فدراسیون جدید التاسیس ورزش های محلی قطر و توافق همکاری ایپس آسیا و آژانس بین المللی عکس ATP نیز از دیگر توافقات صورت گرفته در این نشست بود.

در جریان این نشست، میثم زمان آبادی نایب رئیس اتحادیه ورزشی نویسان آسیا و رئیس ایرانی کمیته آموزش با تشریح جزییات نشست های آنلاین برگزار شده بین اعضای کمیته آموزش، از ارسال دعوتنامه رسمی خطاب به انجمن های ملی برای معرفی کاندیداهای دارای صلاحیت برای ورود به فرآیند رقابت جهت دریافت بورسیه تحصیلی خبر داد و ضمن تشریح ماموریت های کمیته آموزش جهت فراهم آوردن فرصت های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، جزییاتی از مذاکرات صورت گرفته با 3 دانشگاه برتر جهت تخصیص بورسیه های مدنظر را ارائه کرد.

در جریان این نشست همچنین، دکتر عبدالحمید احمدی، رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران و عضو هیئت رئیسه ایپس طی سخنانی، خواهان واکنش ایپس آسیا نسبت به شرایط غیرانسانی حاکم در اراضی اشغالی و غزه شد و جنایات فاجعه آمیز ماه‌های اخیر را که منجر به هزاران کشته و مصدوم و ویرانی اماکن و توقف جریان ورزش همگانی و قهرمانی و به تبع آن روزنامه نگاری ورزشی در فلسطین شده را محکوم کرد. وی همچنین خواستار حمایت و مساعدت جدی هیئت رئیسه ایپس آسیا از حضور همکاران فلسطینی در برنامه های آینده ایپس آسیا شد.

در ادامه روسای انجمن ورزشی نویسان عمان، عربستان سعودی و قطر نیز طی سخنانی، انتشار بیانیه اتحادیه ورزشی نویسان آسیا در محکومیت جنایات اخیر اسرائیل که علاوه بر کشته شدن بیش از 34هزار شهروند بیگناه فلسطینی، منجر به کشته شدن بیش از یکصد روزنامه نگار و همچنین 3 روزنامه نگار ورزشی عضو ایپس نیز شده را خواستار شدند.

در این نشست پیام رئیس انجمن ورزشی نویسان فلسطین، از محل اقامت وی و خانواده اش واقع در یک چادر موقت در مرز رفح قرائت شد. هی دون رئیس انجمن ورزشی نویسان آسیا و امجد مالک، دبیرکل نیز طی سخنانی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان روزنامه نگاران فلسطینی درگذشته، بر انتشار بیانیه ایپس آسیا در محکومیت جنایات اخیر تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!