Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اتمام پروژه های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق پورمهدی ظهر سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هیچ منعی برای اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان و بخش خصوصی وجود ندارد، گفت: سیاست ما در چهار سال گذشته این بوده است که در اجرای پروژه‌ها به اعتبارات دولتی تکیه نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی، گفت: در سال گذشته تنها ۲۵ درصد از بودجه عمرانی استان تخصیص یافت و این نشان می‌دهد که منابع دولتی برای اجرای پروژه‌ها کافی نیست و باید به دنبال منابع مالی دیگر باشیم.

وی افزود: بر این اساس در چهار سال گذشته اغلب پروژه‌های استان توسط شرکت‌های خدمات‌رسان، بخش خصوصی و خیرین متناسب با نیازهای استان اجرا شده و دولت نیز در تسریع این پروژه‌ها کمک کرده است.

هم‌اکنون ۱۸۰۰ پروژه نیمه ‌تمام در استان وجود دارد

پورمهدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که اتمام آنها در اولویت است و تا زمانی که این پروژه‌ها تمام نشده پروژه جدیدی از محل منابع دولتی شروع نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بخشنامه ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۷ کشور، گفت: ایجاد ممنوعیت برای آغاز پروژه‌های جدید عمرانی مربوط به کل کشور است و این ممنوعیت نیز منحصراً برای پروژه‌های دولتی ایجاد شده و سایر نهادهای عمومی و بخش خصوصی که از محل درآمدهای خود تأمین منابع می‌کنند، هیچ منعی برای اجرای پروژه‌های مختلف ندارند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین همچون ۴ سال گذشته از سوی مدیریت جدید استان نیز مورد تأکید بوده و با این رویکرد پیش خواهیم رفت.

پورمهدی بر استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز تأکید و خاطرنشان کرد: حضور ۱۹ نماینده از استان در مجلس ظرفیتی بزرگ محسوب می‌شود که باید در راستای توسعه استان از این پتانسیل به‌خوبی بهره‌مند شد.

وی با اشاره به نشست مشترک استاندار و نمایندگان استان در مجلس، بیان کرد: در این جلسه که اولین جلسه کاری استاندار جدید بود، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته آینده پروژه‌های اولویت‌دار خود را برای سال ۹۷ مشخص و به سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کنند تا بعد از جمع‌بندی در اختیار نمایندگان قرار گرفته و در بررسی و تصویب بودجه سال ۹۷ مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور پیگیر رویداد تبریز۲۰۱۸ است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویداد تبریز ۲۰۱۸ از مهم‌ترین تأکیدات استاندار محترم است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های آینده نشستی در سطح ملی در خصوص تبریز ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد و با توجه به اهمیت موضوع معاون اول رئیس‌جمهوری شخصاً پیگیر این موضوع است.

پورمهدی گفت: احیای دریاچه ارومیه همچنان یکی از موضوعات اولویت‌دار استان است و در دوره جدید مدیریت استان نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ افزود: بار اصلی این رویداد فرهنگی- تاریخی بر عهده شهرداری تبریز است و انتظار داریم با توجه به عدم صدور حکم شهردار جدید تا این لحظه، سرپرست فعلی شهرداری و سایر مدیران تا آخرین لحظه خدمت خود با تاکید ویژه ای نسبت به تبریز ۲۰۱۸، فعالیت های مربوطه را پیش ببرند.

وی افزود: در نشست استاندار با نمایندگان مجلس، ایجاد ردیف ویژه برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در بودجه سال ۹۷ مورد تأکید قرار گرفت که این موضوع توسط نمایندگان پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز