Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:23:33 GMT

ونزوئلا به دنبال گسترش روابط با هم پیمانان خود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۸۱۷۰

ونزوئلا به دنبال گسترش روابط با هم پیمانان خود

تهران-ایرنا- خبرگزاری ' افه' اسپانیا گزارش داد: رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که ساعاتی دیگر به روسیه و پس از آن به بلاروس و ترکیه سفر می کند.

به گزارش ایرنا، در این گزارش خبرگزاری رسمی اسپانیا عنوان شد: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا امروز(سه شنبه) تایید کرد که برای شرکت در یک نشست مربوط به امور انرژی در جهان و همچنین دیدار با ولادیمیر پوتین امروز راهی روسیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مادورو تصریح کرد: به دعوت رئیس جمهوری فدراسیون روسیه برای شرکت در یک نشست بین المللی امور انرژی ساعاتی دیگر عازم روسیه می شوم.
خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز در مورد سفر مادورو به روسیه نوشت: مادورو تاکید کرد که وی نشست کاری مهمی را با پوتین برای بحث در زمینه همکاری های دوجانبه در امور مالی، تکنولوژی و نظامی خواهد داشت.
مادورو همچنین اعلام کرد که وی قصد دارد به بلاروس سفر کند تا با مقامات این کشور در مورد همکاری ها در زمینه ساخت و ساز، توسعه صنعتی و روابط تجااری با مینسک در چارچوب یک کمیسیون مشترک مذاکره کند.
همچنین رئیس جمهوری ونزوئلا قصد دارد به ترکیه نیز سفر کند تا ریاست یک کمیسیون بین دولتی را با هدف گسترش روابط دوجانبه در امور مالی، انرژی، صنعتی و نظامی برعهده بگیرد.
این سفر مادورو در حالی انجام می شود که طی ماههای گذشته مقامات ونزوئلا بارها تاکید کرده اند قصد دارند همکاری های این کشور با روسیه، چین و هند را تقویت کنند. به دنبال تحریم های مالی امریکا علیه ونزوئلا از سوی دولت دونالد ترامپ، دولت مادورو قصد دارد روابط خود را با هم پیمانان سنتی اش بیش از پیش تقویت کند.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا طی ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی و سیاسی دست به گریبان بوده که موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی شده است. نیکلاس مادورو اعلام کرده که امریکا به دنبال به راه انداختتن کودتا در این کشور با حمایت مخالفان در ونزوئلا بوده و واشنگتن قصد دارد با اعمال تحریم های مالی اقتصاد ونزوئلا را فلج کند. به همین دلیل دولت مادورو به دنبال تقویت اقتصاد این کشور با گسترش همکاری ها با هم پیمانان خود است.
اروپام**9234** 1908
ناشر : افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید