Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیر خانه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان گفت:خدمات جدید آموزشی و بهداشتی به سالمندان خرم آباد ارائه می‌شود.

پوران دخت قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد دهم تا شانزدهم مهرماه را هفته تکریم منزل سالمندان دانست و اظهارداشت: در هفته سالمند که امسال با شعار جهانی حرکت به سوی آینده، بهره‌گیری از استعدادها، همکاری‌ها و مشارکت افراد سالمند در جامعه آغاز شده است برنامه‌های مختلفی برای سالمندان استان لرستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری برنامه‌های هفته سالمند را معرفی بیشتر سالمندان و افزایش توجه به آنها دانست و افزود: از جمله برنامه‌های هفته سالمند در لرستان برپایی نمایشگاه کارآفرینی و دستاودهای سالمندان است که فردا در سالن ارشاد خرم‌آباد برپا می‌شود.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان با بیان اینکه در هفته سالمند نمایشگاه عکسی با موضوع سالمندی را نگارخانه ارشاد خرم‌آباد برپا می‌شود عنوان کرد: زیارت جمعی از سالمندان به همراه کودکان مهد کودک از اماکن مذهبی از دیگر برنامه‌هایی است که انجام می‌شود.

وی بیان کرد: فردا ساعت 10 صبح مراسم عزدارای ویژه سالمندان در سالن اجتماعات بهزیستی استان لرستان برگزار می‌شود.

قاسمی گفت: در هفته سلامت در مصلی‌های استان و پارک کیو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز سالمندان پایگاه پایش سلامت جهت کنترل قند و فشار خون ایجاد می‌شود.

وی معرفی سالمندان و بازنشستگان نمونه ادارات را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و خاطرنشان کرد: در هفته سلامت استخر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای سالمندان رایگان است.

مسئول دبیر خانه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان تصریح کرد: روز جمعه 14 مهر ماه بازدید سالمندان از موزه‌ها و سایر اماکن تاریخی و تفریحی استان رایگان است.

وی به صدا درآمدن زنگ تکریم سالمندی در مدارس استان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اظهارداشت: با همکاری اداره کل بهزیستی لرستان، اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی روز 14 مهر ماه ساعت 7:30 تا 9 صبح ورزش همگانی ویژه سالمندان در پارک کیو خرم‌آباد انجام می‌شود.

قاسمی برگزاری جشنواره غذا در مرکز سالمندان صدیق و توزیع کتاب بین سالمندان را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت دانست و افزود: روز جمعه در نماز جمعه های سراسر استان توزیع کتاب بین سالمندان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس نیازسنجی‌های انجام شده مهمترین مشکل سالمندان پر بار نبودن اوقات فراغت است که در همین راستا در شورای سالمندان استان و شهرستان خرم‌آباد تصویب شد تا یک کانکس 24 متری جهت انجام خدمات مختلف به سالمندان در پارک کیو خرم‌آباد مستقر شود.

مسئول دبیر خانه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان بیان کرد: بنا شده است تا یک پزشک از طرف مرکز بهداشت جهت غربالگری سلامت سالمندان و ارائه آموزش بهداشتی در این کانکس به سالمندان خدمت کند.

وی تصریح کرد: یک مربی ورزشی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان در پارک کیو خرم‌آباد مستقر می‌شود تا شیوه صحیح ورزش کردن را به سالمندان آموزش دهد.

قاسمی با بیان اینکه یک مربی هنری فرهنگی جهت آموزش‌های هنری به سالمندان در پارک کیو مستقر می‌شود، گفت: یک مشاوره نیز از طرف بهزیستی جهت ارائه خدمت به سالمندان در کانکس مذکور مستقر می‌شود.

وی اظهارداشت: کانکس مورد نظر ساخته شده است و هم اکنون پیگیری‌های در حال انجام است تا شهرداری خرم‌آباد فضایی برای آن قرار دهد تا در جای مناسبی نصب شود و برنامه داریم این کانکس در هفته سالمندان در این پارک مستقر شود.

مسئول دبیر خانه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از انجا که تا سال 1430 حدود یک پنجم جمعیت کشور سالمند می‌شود و تعداد سالمندان از تعداد جوانان بیشتر می‌شود باید پای کار بیایم تا این مسئله تبدیل به فرصت شود و در در آینده سالمندان تندرستی داشته باشیم.

انتهای پیام/

R41450/P1336/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم

استاندار لرستان از بهره‌برداری بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عملیات اجرایی پروژه بیمارستانی نیایش خرم‌آباد در زمینی به‌مساحت 107 هزار مترمربع در 14 بلوک در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند سال 1390 آغاز شده‌است.

بیمارستان 551 تختخوابه نیایش بنا بود 36 ماه به بهره‌برداری برسد، اما پس از گذشت 10سال هنوز نیمه‌کاره است و به پیشرفت 60درصدی رسیده‌است.

دستور استاندار لرستان برای آغاز روند تکمیل هتل صخره‌ای+فیلم

ابوطالب شفقت، عصر امروز، در بازدید از پروژۀ بیمارستان نیایش خرم‌آباد گفت: 71پروژه در حوزه بهداشت و درمان در لرستان افتتاح شده‌است.

او با تأکید به لزوم اختصاص زمین برای احداث بیمارستان جدید در بروجرد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که کلنگ‌زنی این بیمارستان در سفر دوم رئیس‌جمهور انجام شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در این استان 6.5 برابر شده‌است، بیان کرد: کلنگ‌زنی بیمارستان نیایش سال 1392 انجام شده‌است.

شفقت با اعلام پیشرفت 65درصدی بیمارستان نیایش خرم‌آباد، یادآور شد: تمام تجهیزات این بیمارستان خریداری شده‌است و این پروژه طبق گفتۀ پیمانکار سال 1404 به بهره‌برداری می‌رسد.

او اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان در صورت پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه‌ها قبل از ماه محرم باشد.

.

انتهای  پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست