Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به گزارش سازمان ملل در مورد تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌ها، گفت: بر اساس این گزارش در سه دهه گذشته نزدیک به دو میلیون کودک در جنگ‌ها کشته شدند و این آمار به منزله ننگ بشریت در دوره کنونی است. این در حالیست که در این آمار کودکانی که در جنگ‌ها آواره شدند مورد احتساب قرار نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در همایش «نقش آفرینی و تجارب زیسته زنان در دفاع مقدس»، افزود: تجارب و دستاوردهای زیسته دوران دفاع مقدس باید متناسب با نیازهای روز به جوانان منتقل شود. اما گاهی اسطوره‌سازی قوی ما باعث شده است تا جوانان فکر کنند نمی‌توانند با قهرمانان دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید با پرسشگری به پیام دفاع مقدس دست پیدا کنند ادامه داد: جوانان باید در مفاهیم دفاع مقدس اندیشه کنند و بپرسند که اهداف دنبال شده در دفاع مقدس چه بود؟ و آیا همه شهدا داوطلبانه در این جنگ شرکت کردند یا خیر؟ این نگاه تنها با پرسشگری به جوانان منتقل خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه نگاه خالی از پرسشگری کار جوانان را در درک صحیح از دفاع مقدس دشوار کرده است اظهار کرد: هنر و سینما دو ابزار مهمی هستند که می‌توانیم با استفاده از آنها در استمرار انتقال پیام دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همانطور که پیام کربلا تا دوران حاضر زنده مانده است، باید این نگاه در دفاع مقدس نیز به لحاظ فکری ادامه پیدا کند تصریح کرد: جوانان در دفاع مقدس بر اساس شناخت، آگاهی و درک این مسیر را انتخاب کردند و به همین دلیل در تاریخ ماندگار شدند و عزت و افتخار را برای ایران به ارمغان آوردند.

ابتکار با تاکید بر اینکه باید فرصت جستجوگری، چالش و کنکاش را برای جوانان فراهم کنیم اضافه کرد: همانطور که جوانان نسل گذشته بدون پرسش چیزی را نمی‌پذیرفتند نباید انتظار داشته باشیم که جوانان نسل حاضر نیز مفاهیم را بدون پرسشگری از ما قبول کنند. یکی از بهترین روش‌های انتقال این مفاهیم به جوانان استفاده از تجارب زیسته افرادی است که در زمان جنگ حضور داشتند. باید اجازه دهیم که جوانان خودشان با این مفاهیم زندگی کنند و این ارزش‌ها را در خود ماندگار کنند.

ابتکار با اشاره به واقعه عاشورا و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: ما در تمام زوایا در این واقعه با شخصیت‌های متعددی روبرو هستیم که از دل این اشخاص نکات ظریف و خاصی به افراد جامعه منتقل می‌شود. در این واقعه حضرت زینب یکی از راویان اصلی و انتقال دهنده پیام عاشورا بودند و امروزه نیز بانوان در دوران هشت ساله دفاع مقدس همچون حضرت زینب در انتقال پیام‌ها نقش مهمی در ایجاد صلح ایفا کردند.

وی با اشاره به الهام بخشی زنان در دوران دفاع مقدس از واقعه کربلا گفت: تجربه زیسته زنان در دفاع مقدس در فیلم‌های سینمایی مشاهده می‌شود اما این بازنمایی به تنهایی کافی نیست و انتقال و بررسی و ارزیابی این نگاه برای نسلی که جنگ را تجربه نکرده است اقدام بسیار ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران