Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اصفهان، مهندس بیجندی در افتتاح دوره آموزش دو روزه تهک در هواشناسی اصفهان ضمن عرض تسلیت ایام دهه محرم مصادف با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین ، گزارش مختصری از عملکرد تهک در هواشناسی اصفهان بیان نمود و افزود: سعی کردیم در زمینه توسعه انتقال سریع اطلاعات و توسعه ارتباطات ، بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری و فیبر نوری شهرستان ها را برای ارتباط یکپارچه با مرکز استان فراهم سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هواشناسی اصفهان یکی از استان های پیشرو در حوزه تهک است و سعی شده لایه های ارتباطی را در جهت ارتباط با کاربران فعال سازیم اظهار داشت : هواشناسی استان با ایجاد تعامل با دستگاه های مشارکتی و به طور مثال انعقاد تفاهم نامه با کمیسیون کشاورزی و دامپروری اتاق بازرگانی استان توانسته نظر آنها را در حوزه تهک جلب نماید.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان برگزاری جلسات مستمر در حوزه تهک بخصوص کشاورزی و آلودگی را در استان ثمر بخش خوانده و گفت: هر هفته جلسات تهک در 16 شهرستان استان اصفهان در ادارات هواشناسی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بسط تهک در بخش های کشاورزی، دامپروری، زنبورداری و ... و اذعان نهادها و بخش دولتی و غیر دولتی خود گواهی در کاربردی شدن خدمات رسانی و مطلوبیت آن است.

مسؤل تهک کشاورزی سازمان هواشناسی کشور و مدرس این دوره نیزضمن ابراز خرسندی از حضور در هواشناسی اصفهان گفت: می بایست با تشکیل اینگونه جلسات و کلاس های آموزشی سطح آگاهی کارشناسان خود را ارتقاء دهیم . تا بتوانیم دیدگاه جامعه را به این موضوع تغییر داده و با خود همراه سازیم.

مهندس مسعود حقیقت با اشاره به اینکه فعالیتهای تهک کشاورزی در استان اصفهان بسیار خوب و بعنوان یکی از استان های پیشرو کشور در حوزه تهک ارزیابی می شود ، از تجربه برگزاری منظم و مداوم تهک کشاورزی در 17 شهرستان استان اصفهان بعنوان یک ایده نو و طرحی تازه نام برد و خواستار برگزاری این جلسات در سایر شهرستان های استان شد.

لازم به ذکر است این دوره به مدت دو روز در تاریخ های 11 و 12 مهرماه در هواشناسی استان اصفهان در حال برگزاریست و 26 نفر از کارشناسان استانهای اصفهان و چهارمحال بختیاری با مباحثی چون ارتباط با کاربر نهایی صنایع غذایی (تهک کشاورزی ) آشنا می شوند . در پایان برای شرکت کنندگانی که در آزمون نهایی حد نصاب نمره را کسب نمایند گواهی 12 ساعته حضور از سوی آموزش سازمان هواشناسی کشور صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
محمد سبزه زاری مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.
او ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی