Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:26:28 GMT

۲۵ درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۹۰۹۹

۲۵ درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند

دستیار معاون حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نشست خبری به مناسبت «هفته سالمند» گزارشی از وضعیت سالمندان تحت حمایت ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید ملکشاهی با اعلام اینکه ۲۵ درصد از سالمندان کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: هم اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند با سن بیش از ۶۰ سال تحت حمایت این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به خدمت‌رسانی به سالمندان تحت حمایت این نهاد شده است افزود: ارتقا خدمات حمایتی به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد شاخص امید به زندگی را میان آنها افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۴درصد سالمندان تحت حمایت این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند افزود: ۱۵۴ هزار سالمند به صورت موردی و تک خدمتی از خدمات این نهاد در طول سال بهره‌مند می‌شود.

وی سالمندان مستمری بگیر تحت حمایت کمیته امداد را به سه دسته تفکیک کرد و گفت: ۴۱ درصد از سالمندان کمیته امداد را سالمندان جوان ( ۶۰ تا ۶۹ سال)، ۳۲ درصد را سالمندان سالخورده (۷۰ تا ۷۹ سال) و ۲۷ درصد را نیز سالمندان سالخورده‌تر ( بیش از ۸۰ سال) تشکیل می دهد. هم اکنون دو سالمند تحت حمایت کمیته امداد با ۱۳۵ سال سن دراستان کردستان ساکن و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

ملکشاهی با بیان اینکه جمعیت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند گفت: کمیته امداد با خرید محصولات تولیدی سالمندان دارای بیش از ۸۰ سال سن با قیمت مناسب حس ارزشمندی و امید به زندگی را در آنها رشد می‌دهد.

در ادامه این نشست مجید زارع‌فرد، مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به شعار روز سالمند امسال مبنی بر "آینده‌ای بهتر با مشارکت سالمندان" گفت: یکی از خدمات کمیته امداد به سالمندان «مددکاری سالمندان» است که با هدف نگاه تخصصی به نیازهای سالمندان سعی می‌کند انتظارات آنها را در محل اسکان برآورده کند.

زارع‌فرد با اشاره به رویکرد کارمحوری برای افزایش امید به زندگی در سالمندان تحت حمایت گفت: درصد زیادی از سالمندان تحت حمایت به دلیل نداشتن فعالیت و نادیده گرفتن قابلیت‌های آنها دچار بیماری می‌شوند.

جعفر رحیمی، مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با بیان اینکه خدمات درمانی و بهداشتی قابل توجهی به سالمندان تحت حمایت ارائه می‌شود گفت: هم اکنون از کل جمعیت سالمندان تحت حمایت حدود ۲۳ هزار سالمند زمین گیرند که از این تعداد ۱۶ هزار سالمند نیازمند خدمات ویژه برای نگهداری و پرستاری هستند. کمیته امداد ماهانه ۱۰۰ هزار تومان علاوه بر مستمری ماهیانه هزینه‌ درمان به سالمندان پرداخت می‌کند .

رحیمی به اجرای طرح غربالگری برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد نیز اشاره کرد و افزود: از ۱۸۰ هزار سالمندی که در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند ۳۰ درصد آنها بیمار تشخیص داده شده‌اند.

وی درباره خدمات بهداشتی و درمانی به سالمندان نیازمند گفت: نیمی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد دارای بیمه پایه و نیمی دیگر دارای بیمه سلامت هستند و به طور کلی همه سالمندان تحت حمایت این نهاد دارای بیمه مکمل کمیته امداد (شامل خرید تجهیزات و عمل جراحی بدون پوشش بیمه) هستند .

شایسته ذکر است ۴۰درصد از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد در شهرها و ۶۰درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رییس کمیته امداد امام خمینی ره سلماس با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در راستای کمک‌های مؤمنانه بوده است گفت: به مناسبت سال نو یک هزار و ۵٠٠بسته معیشتی بین مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح شهرستان سلماس توزیع شد.   وی با قدردانی از حمایت‌های خیرین و مراکز نیکوکاری از کمیته امداد در مناسبت‌های مختلف افزود: این بسته‌های معیشتی، شامل برنج، روغن، خرما، گوشت قرمز، ماکارونی و رب است.   وی ارزش هر بسته را ۱۵میلون ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از دو میلیارد و پانصد میلون تومان هزینه تهیه این بسته‌های معیشتی شده است.   رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سلماس تاکید کرد: این بسته‌های معیشتی که توسط خیرین تهیه شده، بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با اولویت مناطق محروم و روستایی در سطح شهرستان توزیع شد

دیگر خبرها

  • شروع زندگی جدید با آغاز سال جدید
  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • برپایی ضیافت افطاری ویژه ایتام و نیازمندان حمیدیه
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • 17 هزار فرزند یتیم و محسنین درآذربایجان غربی زیر پوشش کمیته امداد
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • ۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • بیش از ۵ هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز