Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سازمان هواشناسي کشور با توجه به ادامه فعاليت سامانه بارشي کنوني، تا جمعه براي بسياري از استان هاي واقع در نيمه شمالي کشور، افت دماي هوا و بارش باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد شديد را پيش بيني کرد.

به گزارش ايرنا، امروز با ادامه فعاليت اين سامانه بارشي در نوار شمالي کشور، در استان هاي گيلان، مازندران، اردبيل، برخي نقاط آذربايجان هاي شرقي و غربي، ارتفاعات البرز غربي و مرکزي رگبار باران، گاهي با رعدوبرق و وزش باد شديد موقت رخ مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در برخي نقاط استان هاي گلستان، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي و ارتفاعات کردستان بارش با شدت کمتر ادامه مي يابد.
امروز شدت بارش ها در گيلان، نيمه غربي مازندران، برخي نقاط اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي بيشتر است.
چهارشنبه (فردا) با تقويت اين سامانه، رگبار گاهي با رعد و برق و وزش باد شديد موقت در گيلان، اردبيل، مازندران، زنجان، قزوين، البرز، تهران، قم، نيمه شمالي سمنان، برخي نقاط استان هاي کردستان، همدان، مرکزي، گلستان، شرق کرمانشاه و همچنين بارش پراکنده در لرستان، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي، ارتفاعات اصفهان پيش بيني مي شود.
چهارشنبه گيلان، برخي نقاط مازندران، اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي، زنجان، استان هاي واقع در دامنه هاي البرز غربي و مرکزي در بخش هاي شمالي استان هاي البرز، تهران، قزوين و سمنان بيش از ديگر مناطق بارش دارند.
بارش هاي چهارشنبه در نقاط مرتفع و سردسير آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در گيلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوين، سمنان، و در روز پنجشنبه در ارتفاعات البرز در مازندران، گلستان، البرز، تهران، سمنان، شمال زنجان، ارتفاعات خراسان شمالي به صورت برف پيش بيني شده است که مي تواند به لغزندگي جاده هاي کوهستاني منجر شود.
پنجشنبه اين هفته نيز رگبار باران، گاهي با رعد و برق و وزش باد در استان هاي ساحلي خزر، اردبيل، خراسان شمالي، نيمه شمالي خراسان رضوي، نيمه شمالي سمنان، تهران و البرز اتفاق مي افتد.
همچنين در استان هاي مرکزي، قم ، قزوين ، همدان، زنجان، آذربايجان شرقي و غربي بارش پراکنده پيش بيني شده است.
از سه شنبه تا صبح جمعه با نفوذ توده هواي سرد، دماي هوا در نوار شمالي هفت تا 12 درجه کاهش مي يابد و از روز جمعه بتدريج دما روند افزايشي مي يابد.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام*1108*1961* تنظيم: ايرج منصوري* انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی

آفتاب‌‌نیوز :

در اطلاعیه روز جمعه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، با توجه با تقویت سامانه فعال در استان از اواخر وقت امشب تا عصر روز شنبه شاهد افزایش حجم بارش‌ها همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی از نقاط استان هستیم.

این سامانه وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل را در بردارد.

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت‌حیدریه، قوچان، درگز، چناران – گلبهار، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و برخی از نوحی کلانشهر مشهد رخ خواهد داد.

عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی؛ مدیریت تردد در مناطق ییلاقی و گردشگری استان و خودداری از سفر‌های غیر ضروری از توصیه‌های هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • موج جدید بارش در شمال کشور/ تهران تا کی بارانی است؟
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان یزد
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه دارد
  • بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم
  • پایان هفته بارانی در استان سمنان
  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است