Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@18:17:24 GMT

تیم ملی ووشو قهرمان جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۳۳۵۲

تیم ملی ووشو قهرمان جهان شد

رویداد۲۴-
در پایان چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان، تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین‌بار قهرمان جهان شد.
چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی شهر کازان در روسیه به اتمام رسید. آخرین روز این رقابت‌ها از صبح امروز(سه‌شنبه، ۱۱ مهر) با حضور نمایندگان ایران در دو بخش تالو و ساندا به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هشت مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز کسب کردند و برای نخستین‌بار به مقام نخست رقابت‌های جهانی دست یافتند.
الهه منصوریان، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی سه نماینده‌ی ایران در بخش ساندای بانوان بودند که در رقابت‌های نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ مهر) به ترتیب در اوزان منهای ۵۲ کیلوگرم، منهای ۶۵ کیلوگرم و منهای ۷۰ کیلوگرم توانستند با پیروزی در مقابل نمایندگانی از کشورهای ویتنام، مصر و فیلیپین به سه مدال طلای رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان دست یابند.
قابل توجه است که مریم هاشمی سانداکار پر افتخار ایران با کسب چهارمین مدال طلای خود در آوردگاه جهانی از دنیای قهرمانی رقابت‌های ووشو خداحافظی کرد.
اما در بخش رقابت‌های ساندای مردان نیز محسن محمدسیفی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، یوسف صبری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، معین تقوی در وزن منهای ۸۵ کیلوگرم و میلاد عارفی‌مقام در وزن ۹۰ کیلوگرم چهار نماینده ایران بودند که توانستند به ترتیب با برتری در مقابل حریفانی از مصر، ماکائو، بلاروس و مصر چهار مدال طلای دیگر را در بخش مردان برای تیم ملی ووشوی ایران کسب کنند.
اما ووشوکار باتجربه و پرافتخارترین نماینده ووشوی ایران حمیدرضا قلی‌پور در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم بود که با شایستگی توانست مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کند.
به این ترتیب تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین‌بار با کسب هفت مدال طلا در بخش ساندا، یک مدال طلا در بخش تالو(فرم دوئلین) و دو مدال برنز در تالو، توانست قهرمانی به یاد ماندنی را بعد از ۱۳ دوره سلطه‌ی چینی‌ها در ووشو کسب کند.
چین با هفت طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه نیز با ۲ طلا٬ یک نقره و ۲ برنز سوم شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن منهای ۸۵-کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به نشان طلای این دسته رسید. 

در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، محسن محمدسیفی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در‌مرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار ایران این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد