Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:21:01 GMT

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان چهار برابرحد مجاز

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۴۹۱۷

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان چهار برابرحد مجاز

زاهدان - ایرنا - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار، میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان های شمال این استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را امروز/چهارشنبه / به بیش از چهار برابر حد مجاز و حدود یک برابر حد بحرانی رساند.

رضا آزادمنش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 676 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با سرعت70 کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زابل به سه هزار و 500 متر کاهش داد.
وی ادامه داد: با افزایش شیب فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور شاهد افزایش شدت وزش باد و گرد و خاک از امروز تا روز جمعه در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از امروز در نیمه شمالی این استان شاهد کاهش چهار تا هشت درجه ای دما خواهیم بود.
وی افزود: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 18 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان، خاش و زهک و حداکثر دما با 42 درجه بالای صفر مربوط به دلگان بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
این استان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 84 هزار و 539 تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان سیستان و بلوچستان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات 39 هزار و 225 تن کالاهای شامل برنج، موز و  کنجد و بیش‌ از 44 هزار و 198 تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی  و سایر خشکبار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان کل ترانزیت محصولات کشاورزی در  یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را 1116 تن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت