Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم-ایرنا- آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت:پیروان مکتب سیّدالشهداء(ع)با پیروزی انقلاب، مسئولیت یکی از بزرگترین آزمایش‌ها را در تاریخ اسلام به عهده گرفته‌اند که اگر دقّت شود مسئولیت آنان در شرایط فعلی، کمتر از مسئولیت مسلمانان و مجاهدان آغاز طلوع آفتاب رسالت اسلام نیست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، وی در یادداشتی به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آورده است: خداوند متعال، چنین خواست که دعوت الهی اسلام، از ایران به دنیا برسد، و ملّت مسلمان ایران، ‌و پیروان مکتب اهل بیت (ع)، پرچم توحید اسلام را، به اهتزاز درآورده، و جهان را به دعوت قرآن، و ایدئولوژی‌های اسلام، رهنمون گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ما همه باید از نعمت اسلام و ایمان، امتنان داشته باشیم که ما را به افتخارهای تاریخی، درهم شکستن دژهای ظلم و استبداد نایل کرده و کشور ما را، سرافراز ساخت. ما یک مکتب زنده، و متحرّک، و انقلابی داریم که آن، مکتب اسلام، قرآن، محمّد(ص) و علی (ع)، فاطمه و زینب(س) و مکتب شهادت حسین (ع) است.
این مرجع تقلید تاکید بر اینکه باید پای حرفی که زده‌ایم ‌و به دنیا ابلاغ کرده‌ایم بایستیم، گفت: باید راهی را که رفته‌ایم برویم، و برای فداکاری صمیمانه‌تر از پیش، آماده باشیم، و همکاری کنیم تا امّت نمونه‌ای را که خدا خواسته است بسازیم.
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: همه باید، با نقش سازنده و جلوه‌دهنده، روح توحید و عدل اسلام را نشان بدهند، و با کار و عمل، دِین خود را به اسلام، و به جامعه، و به آنان که در راه انقلاب اسلامی خون خود را نثار کردند، ادا کنند.
وی با اشاره به درس‌‌های نهضت حسینی (ع) اظهار داشت: درس‎هایی که نهضت حسینی به انسان‎های خداپرست و آزادی‌خواه داده، خردمندان را مات و مبهوت، و ارباب بینش و بصیرت را حیران ساخته است، درس‌هایی که فقط یک مشت الفاظ، و عبارات، و سخنرانی، و فریاد، و ادّعا نبود. درس‎های آنها، فداکاری‎های قهرمانانه، و از خودگذشتگی‎های خالصانه، و تصمیم محکم و عزم راسخ بود.
این مرجع تقلید اظهار داشت: این قیام و فداکاری از هر ناحیه‎ای برای بشر، متضمّن عبرت‎ها و درس‌هایی است که به فرموده علّامه کبیر شیخ محمد حسین کاشف الغطا، خردمندان در برابر آن خاضع، و در محراب عظمت آن، عقول، پیشانی خضوع بر زمین ادب گذارده‎اند.
وی ادامه داد: اکنون هم صدای این قیام بی‌نظیر، نزدیک 14 قرن است که همواره و همه ساله بلندتر می‌شود؛ صدای شرک‌ستیز و استکبارزدا، صدای حیات، صدای ایمان و اسلام،‌ صدای قرآن، صدای ویران‌سازِ بنیادهای ظلم و استبداد و استضعاف و در یک کلمه؛ صدای امام حسین (ع) شور و غوغای بیداری را در جهان برپا می‌کند. این صدا، همه را به سوی جلو، حرکت و شتاب می‌دهد؛ و انسانیت و مکارم اخلاق را زنده می‌کند.
آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: اگر در روز عاشورا، سپاهِ کفر و ظلم، انگشت در گوش‌های خود می‌نمودند که صدای حسین(ع) را نشنوند، در دنیای ما و در دنیاهای آینده شرق و غرب، این صدا به گوش همگان می‌رسد، و همه در برابر عظمت امام حسین اظهار خضوع می‌نمایند، و همه بر آن مصیبات جانکاهی که آن حضرت برای حفظ دین و مبارزه‌ با آن اختناق و استکبارِ اموی متحمّل شدند، اشک می‌ریزند، و روحیه می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر مبانی نهضت بیدارگر حسینی(ع) است، گفت: انقلاب و تحوّل کم‌نظیری که در آستانه قرن پانزدهم با الهام از تعالیم قرآن مجید، پایمردی، همّت، فداکاری و جهاد پیروان مکتب اهل بیت رسالت (ع) و تربیت‌شدگان مدرسه شهادت و قیام حسینی در کشور ایران به وجود آمد، ادامه همین صدای پیروزی حق بر باطل، و صدای شرک‌ستیز و استکبارزدا، و صدای ایمان و اسلام است.
آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: این انقلاب که در تاریخ چهارده قرن اسلام بی‌سابقه است، مسلمانان را به نیروی عظیم معنوی ایمان، و وحدت کلمه، و فداکاری و استقامت، و نقش آنها در جهاد با ظلم و شرک، و جهل و باطل و استبداد، آگاه ساخت.
7401/ 6133/ تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است