Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مقدمات و اقدامات اولیه پایش بازمانده آنتی بیوتیک ها در شیر خام در این استان فراهم شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا علی اکبر دلیرصحرایی اظهارکرد: با استفاده از کیت هایی که توسط اداره کل دامپزشکی استان تهیه شده، در عرض چند ساعت وجود آنتی بیوتیک ها در شیر خام را برای اطمینان از سلامت شیر بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پایش بازمانده آنتی بیوتیک در گوشت مرغ و گوشت قرمز نیز در خراسان شمالی در حال انجام است.
دلیرصحرایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون در خراسان شمالی 2 شرکت متقاضی کد بهداشتی IRهستند که به محض اخذ این کد، می توانند نسبت به صادرات فرآورده های خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در خراسان شمالی در تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز اقدامات بسته بندی و برچسب گذاری انجام می شود افزود: در این استان در مورد آبزیان بسته بندی وجود ندارد که قرار است این مهم هم انجام شود .
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به عدم استقبال مردم استان از مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک اظهار کرد: نگرانی ما از بسته بندی آبزیان هم این است که مردم متقاضی نباشند، چون باید حداکثر تا 48 ساعت مصرف شود.
وی با ذکر اینکه اکنون درخراسان شمالی دو واحد مرغداری تولید کننده مرغ بدون آنتی بیوتیک قعالیت دارند گفت: در حال حاضر تولیدات این مرغداری های به استان های همجوار ارسال می شود.
دلیر صحرایی عنوان کرد: در خراسان شمالی تولید و عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک وجود دارد اما متقاضی ندارد، باید دراین زمینه فرهنگ سازی شود.
وی در پایان با ذکر اینکه دامپزشک بیکار در خراسان شمالی وجود ندارد گفت: اگر کسی دامپزشک بیکار سراغ دارد، به این اداره کل معرفی کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها