Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:58:09 GMT

حضرت زینب (س) دومین چهره تاریخ‌ساز کربلا بودند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۸۱۱۲

حضرت زینب (س) دومین چهره تاریخ‌ساز کربلا بودند

زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: حضرت زینب (س) دومین چهره مهم و تاریخ‌ساز کربلا بودند که با جلوه صبر و توکل نقش خودشان را ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر جنتی شامگاه سه شنبه در همایش رهروان زینبی که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه اگر حضور حضرت زینب (س) در کربلا نبود، پیام عاشورا به این صورت مخابره نمی‌شد، افزود: یکی از مسائلی که در کربلا نمود یافت موضوع حیا و عفت بود، ایشان با وجود اینکه وظیفه ابلاغ پیام کربلا را داشتند با حفظ حدود و احکام شرعی رفتار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همان‌گونه که حضرت زینب (س) در کربلا و در سخت‌ترین شرایط اسارت مراقب عفاف و حجاب خود بودند، ما هم باید با تبعیت از سیره آن حضرت در این راه ثابت‌قدم باشیم، ادامه داد: حضرت زینب (س) مظلومه تاریخ هستند و این مظلومیت تا به امروز نیز ادامه دارد و یقینا با حادثه‌ای که برای حضرت زینب (س) در کربلا رخ داد برای شخص دیگری اتفاق می‌افتاد توان بردباری و مقابله با آن را نداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه حضرت زینب (س) از زمان تولدشان دارای کمالات خاص و ویژه‌ای بودند و تنها پرداختن به واقعه کربلا، خود مظلومیتی دیگر برای آن حضرت است، اظهار کرد: حضرت زینب (س) در زمان خلافت امام علی (ع) جزو مفسرین قرآن در مدینه محسوب می‌شدند. همچنین آن حضرت دومین چهره مهم و تاریخ‌ساز کربلا بودند که با جلوه صبر و توکل نقش خودشان را ایفا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه دغدغه پوشش و حفظ حجاب از چشم نامحرمانان در هر شرایطی همراه با زینب کبری (س) بود، خاطرنشان کرد: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و در عمل باید این شعار را پیاده کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده‌ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکین انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد، ادامه داد: به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جریان دارد و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • طرح جدید دیوارنگاره میدان حضرت ولی‌عصر(عج) زنجان
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز