Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@13:25:29 GMT

مهم ترین دلیل ایجاد بحران آلودگی هوا در کرج

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۱۲۳۴

مهم ترین دلیل ایجاد بحران آلودگی هوا در کرج

به گزارش ایرنا،روزنامه پیام سپیدار این مطلب را به قلم سارا دشتگرد در ستون یادداشت خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده:مهم ترین دلیل ایجاد شرایط بحران آلودگی هوا، بروز پدیده وارونگی دمایی است و با توجه به کوهپایه ای بودن شهرکرج، احتمال وقوع این معضل در فصول سرما بسیار زیاد است، مشکل آلودگی هوا یکی از چالش های مهم استان البرز بویژه کلانشهر کرج است،مهم ترین منابع آلاینده در کلانشهر کرج، تردد وسایل نقلیه بیش از توان ظرفیتی معابر عمومی شهر، بویژه در بافت مرکزی شهر، وجود شهرک های صنعتی و واحدهای تولید در پیرامون شهر، قرار گرفتن چندین نیروگاه تولید برق مانند نیروگاه منتظر قائم پیرامون شهر و استفاده از وسایل گرمایشی در مناطق مسکونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به وجود وسایل نقلیه در سطح کرج، توزیع بنزین یورو4 در کوتاه مدت و تغییر رویکرد شهر کرج از خود محور بودن به ویژه در هسته مرکزی شهر(البته در درازمدت)می تواند موثر باشد .
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: جابه جایی و انتقال واحدهای صنعتی پیرامون شهر به فواصل دورتر، جایگزین کردن سوخت و نیروگاههای تولید برق از سوخت های فصیلی به گاز طبیعی در کوتاه مدت و روی آوردن به تولید برق از طریق نیروگاههای خورشیدی در دراز مدت، تجهیز واحدهای مسکونی به سیستم گرمایش مرکزی و منسوخ کردن استفاده از بخاری در منزل و در مجموع راه حل بسیاری از معضلات و چالش های محیط زیستی کرج، گام برداشتن در راستای پیاده سازی مدیریت سبز و استفاده از انرژی های پاک راهکارهایی برای پیشگیری از آلودگی هوا خواهد بود.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، در راستای تکالیف مقرر دستگاه‌های اجرایی در سند توسعه بخش تعاون در حوزه اقتصادی به عنوان الگوی رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، نشستی به ریاست “محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با حضور دستگاه‌های اجرایی، در جهت تحقق و اجرای اهداف تعیین شده در سند مذکور، در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان برنامه‌های خود در راستای تحقق سند توسعه بخش تعاون پرداخت.

“راضی جلالی” در این نشست با اشاره به شعار سال با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: یکی از اصلی ترین راهبردهای ما در جهت تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف از جمله شیلات، کشاورزی، صنایع تبدیلی و… گسترش تعاونی هاست.

وی در این راستا، شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های گذشته و رفع آنها، آموزش و فرهنگ سازی، همچنین تقویت تعاونی‌های با ظرفیت اشتغال بالاتر را در اولویت دانست.

معاون استاندار بر شناسایی ظرفیتهای مناطق مختلف استان و اولویت بندی آنها در جهت تاسیس تعاونی‌ها و به نتیجه رساندن اهداف تاکید کرد و گفت: تولید، توزیع، بازاریابی و فروش با روحیه کار گروهی و کسب مهارت به بهترین شکل انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: الگوی کسب و کار در دنیا به شکل قدیمی و سنتی منسوخ شده، و برای ایجاد جهش و مشارکت مردم باید به روش‌های نوین متوسل شد.

خبرنگار: دانیال اسلامی پناه

انتهای خبر/

کد خبر: 1227503 برچسب‌ها جهش تولید ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • جین بلای جان زمین