Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:48:01 GMT

ابراز ناخرسندی پوتین از سطح روابط روسیه و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۱۴۲۹

ابراز ناخرسندی پوتین از سطح روابط روسیه و آمریکا

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با سفرای ۲۰ کشور جهان، از سطح پایین روابط بین مسکو و واشنگتن ابراز نارضایتی نموده و تاکید کرد، روابط دو کشور باید بر اساس برابری، احترام متقابل و همکاری سازنده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «کامرسانت»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (3 اکتبر) در کاخ کرملین با 20 تن از سفرای جدید کشورهای جهان در مسکو دیدار نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در مراسم معرفی استوارنامه های سفرای جدید، تاکید کرد که روسیه علاقه مند است تا فعالیت همه سفرای خارجی در این کشور موثر و همراه با موفقیت باشد. وی گفت: «در مقام نمایندگان تام الاختیار و رسمی کشورهایتان، شما ماموریت مهم و با مسئولیتی را برای انجام مذاکرات با مقامات دولتی، پارلمانی و نمایندگان جامعه مدنی و رسانه های روسی برعهده دارید. و من امیدوارم که همگی شما در فعالیت خود در روسیه موفق بوده و موثر عمل کنید.»

رئیس جمهوری روسیه در خصوص روابط دوجانبه با ایالات متحده تاکید کرد: «سطح کنونی روابط دو کشور نمی تواند موجب رضایت قرار داشته باشد. مسکو خواستار همکاری سازنده و قابل پیش بینی است و معتقد است که توسعه روابط دوجانبه باید برابر، بر اساس احترام متقابل، تامین منافع ملی هر دو کشور و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.»

ولادیمیر پوتین همچنین یادآور شد که اظهارات جنگ افروزانه و تند پیرامون کره شمالی، راهی منتهی به بن بست و بسیار خطرناک است. در شرایط کنونی همه طرفها باید خویشتن داری کرده و به دنبال یافتن راهی مسالمت آمیز برای حل و فصل این مناقشه باشند.

وی افزود: «در جلوی چشمان ما مناقشه ای بسیار پیچیده پیرامون برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی شکل گرفته است. همه از مواضع روسیه در این رابطه مطلع هستند: ما اقدامات پیونگ یانگ در نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می کنیم. ولی بر این عقیده هستیم که سخنان جنگ افروزانه و تحریک آمیز هم راهی به بن بست رسیده و بسیار خطرناک است. در شرایط کنونی همه طرفین باید خویشتن داری کرده و به دنبال یافتن راهی برای حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات موجود در منطقه باشند.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین خطاب به سفیر آمریکا، نسبت به رخداد فاجعه آمیز تیراندازی در شهر لاس وگاس ایالات متحده، صمیمانه ابراز تاسف نموده و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده و خواستار سلامت هر چه سریعتر مجروحان این حادثه شد.

قصد سفیر آمریکا برای ایجاد اعتماد دوباره بین مسکو و واشنگتن

جان هانتسمن سفیر جدید آمریکا در روسیه نیز اعلام کرده است که قصد دارد روی برقراری اعتماد متقابل بین مسکو و واشنگتن و تقویت روابط دوجانبه کار کند.

بر اساس اطلاعات منتشره در سایت رسمی سفارت آمریکا در مسکو، هانتسمن بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، گفت: «من بعنوان سفیر ایالات متحده در روسیه قصد دارم روی این مسئله کار کنم که اعتماد از بین رفته بین دو کشور دوباره ایجاد شده و روابط دوجانبه تقویت شود. من با قشرهای مختلف جامعه روسیه ملاقات کرده و با آنها تبادل نظر خواهم داشت تا ارزشهای آمریکایی را به آنها معرفی کرده و بتوانم با فرهنگ و تاریخ غنی روسیه آشنا شوم. من به همراه همسرم (مری کئی) قصد داریم به نقاط مختلف روسیه سفر کرده و با مردم این کشور از نزدیک آشنا شویم. این اقدام کمک خواهد کرد تا آنها ما را بهتر درک کرده و دو ملت به یکدیگر نزدیک تر شوند.»

انتهای پیام/

R7969/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که چین به آمریکا هشدار می‌دهد که تهمت‌زدن و سرزنش دیگران، بحران اوکراین را حل نخواهد کرد.

وی درباره تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه چین به علت روابط دوستانه با روسیه گفت: ما به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که بنزین‌ریختن به این آتش (جنگ اوکراین)، بدنام‌کردن و سرزنش دیگران راه‌حل بحران اوکراین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: تنها راه و گزینه درست برای حل‌وفصل بحران اوکراین، درنظرداشتن نگرانی‌های امنیتی معقول همه طرف‌ها، و ایجاد ساختار متعادل، موثر و پایدار برای امنیت اروپا است.

پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که دولت آمریکا در تلاش است تا تحریم های مالی علیه برخی بانک های چینی ایجاد کند تا پکن را مجبور به قطع روابط تجاری با روسیه کند، زیرا واشنگتن نگران است تجارت روسیه با چین منجر به افزایش تولید نظامی شود و جنگ اوکراین به جنگ فرسایشی تبدیل شود.

کد خبر 6086449

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست