Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:03:07 GMT

مادران پیش از بارداری، پرونده سلامت تشکیل دهند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۳۹۱۰

کارشناس سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد: تمام مادران باردار، به ویژه مادران باردار پُرخطر، علاوه بر این که تحت نظر متخصص زنان هستند، در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تحت مراقبت خواهند بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ هنگامه سیمیاری، کارشناس سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در تشریح اهمیت تشکیل پرونده قبل از بارداری در مراکز خدمات جامع سلامت،در چهارمین نشست شورای پیام گزاران ادارات شهرستان قزوین گفت: برای کاهش احتمال وقوع مرگ مادران باردار، لازم است مادران، سه ماه قبل از تصمیم به بارداری، به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت به محل سکونت خود مراجعه کرده و پرونده بهداشتی تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این کارشناس بهداشتی، تمام مادران باردار، به ویژه مادران باردار پُرخطر، علاوه بر این که تحت نظر متخصص زنان هستند، در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تحت مراقبت خواهند بودند.

سیمیاری تصریح کرد: مادران باردار تا 42 روز بعد از زایمان، در صورت وجود علائم خطر، مثل: سرگیجه، احتقان پستان، مشکلات بندناف، فشار خون بالا و تب، به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

اختصاص مرخصی ساعتی اداری برای سلامت کارمندان
کارشناس سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهرستان قزوین اظهار کرد: برنامه خدمات نوین میانسالان (گروه سنی 30 تا 59 سال) شامل بررسی شیوه زندگی، خطرسنجی بیماری‌های قلبی و مغزی، معاینات پزشکی و خدمات مامایی برای بانوان، در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: کارکنان ادارات با استفاده از مرخصی ساعتی اداری می‌توانند به نزدیک ترین مرکز محل سکونت خود مراجعه کنند.

سیمیاری با اشاره به اینکه مرکز بهداشت شهید بلندیان آمادگی اعزام تیم سلامت به ادارات شهرستان، برای ارائه خدمت به مردان 30 تا 59 سال را دارد، خواستار همکاری ادارات در این زمینه شد.

شیر خشک، یکی از دلایل کاهش تمایل کودک برای گرفتن شیر مادر
در ادامه، دکتر الهی متخصص کودکان، به موضوع سلامت مادر و کودک و خصوصاً اهمیت شیر مادر در دوران رشد و تکامل کودک اشاره کرد.

وی ضمن اینکه سلامت مادران را در داشتن زایمان طبیعی دانست و زایمان سزارین را مضر برای سلامت کودک و مادر برشمرد و گفت: دادن شیر خشک یکی از دلایل کاهش تمایل کودک برای گرفتن شیر مادر است و شیر مادر، غذای کامل و بسیار مناسب برای کودک است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان