Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: مطمئن هستم با افزایش حجم مبادلات و افزایش مناسبات دو کشور، سیر مثبت روابط دو کشور به سرعت ادامه پیدا می‌کند.رجب طیب اردوغان در جریان سفر به ایران در نشست خبری مشترک خود با حسن روحانی گفت: خدمت جناب رئیس‌جمهور و مسئولین رسانه‌ای سلام گرم عرض می‌کنیم. امروز به دعوت برادرم روحانی در خدمت شما هستیم و از میزبانی شما تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اینجا و در حضور شما خدمت برادرم روحانی به دلیل موفقیت در انتخابات که با مشارکت بالای مردم در انتخابات همراه بود و مردم دوباره ایشان را انتخاب کردند، تبریک می‌گویم و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم جناب حق یار شما باشد.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: در ابتدای سخنانم از جناب حق می‌خواهم ماه محرم که حصرت محمد از آن به عنوان شهر الله یاد کرده است، سبب خیر باشد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: بدین وسیله از امام حسن(ع) و نیز امام علی(ع) به عنوان شیر خدا و پدر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز یاد می‌کنم. از درگاه حق می‌خواهم این روز مبارک را به عنوان روز وحدت و اخوت دنیای اسلام قرار دهد.

اردوغان با بیان اینکه امروز با رئیس‌جمهور ایران چهارمین نشست شورای راهبردی دو کشور را برگزار کردیم که بسیار مفید و راهبردی بود، اظهار داشت: در چارچوب این مذاکرات درخصوص کلیه ابعاد روابط دوجانبه اعم از سیاسی، نظامی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی را به صورت وسیع مورد صحبت قرار دادیم. در چارجوب این سفر، وزرای دو کشور به صورت دوجانبه موضوعات خود را مورد بحث قرار دادند و درخصوص مسائل خود به تبادل نظر پرداختند.

وی اضافه کرد: مطمئن هستم با افزایش حجم مبادلات و افزایش مناسبات دو کشور، سیر مثبت روابط دو کشور به سرعت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه پیش از این همراه با آقای روحانی برای ارتقای مبادلات اقتصادی برای ۳۰ میلیارد دلار به توافق رسیده بودیم، تصریح کرد: در سال‌های اخیر حجم مبادلات دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار رسیده لذا در چهارمین نشست شورای راهبردی، هدف ۳۰ میلیاردی و نقشه راه دستیابی به این هدف موضوع اصلی نشست را تشکیل داد

اردوغان با بیان اینکه در چارچوب این نشست فعالیت‌های وزرا در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف اعم از انرژی، صنایع دفاعی، گردشگری و راه بحث شد و توصیه‌های ما به طرفین ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: ضمنا تصمیم گرفتیم با همکاری بانک‌های مرکزی دو کشور و همکاری دیگر بانک‌ها، بخش تامین مالی دو کشور را احیا کنیم و آن را افزایش دهیم. همچنین برای نجات روابط اقتصادی خود از بازار ارز مبادلات مالی خود را از طریق پول محلی دو کشور انجام دهیم.

وی ادامه داد: همانطور که روحانی گفت مسئولان بانک مرکزی دو کشور هفته آینده گردهمایی خواهند داشت و قرارداد آن را نهایی می‌کنند. همچنین تصمیم گرفته شد برای احداث شعب بانک‌های ترکیه در ایران و شعب بانک‌های ترک در ایران مراکز و بخش‌های ذی ربط تشکیل شوند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: اراده و قاطعیت خود را برای تقویت روابط دو کشور در زمینه انرژی بیان و در این باره تصمیم گرفتیم.


ادامه دارد...

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی

رئیس جمهور بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود که دکتر رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکردها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات 6 هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودروهای وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به 25 هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال 1398 تا 1401، 57 هزار و 607 خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته 68 هزار خودرو یعنی 18 درصد بیش از 4 سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که براساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد 47 درصدی و ارتقاء 6 رتبه‌ای داشته است.

وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت 36 درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری 7  میلیون متر مکعب از گازهای مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای 600 نفر به صورت مستقیم و 1200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • اخبار سیاسی ۸ فروردین؛ دیدار هنیه با رئیسی/تصویب ضوابط دستمزد/افزایش جرایم رانندگی
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • نشست رمضانی رئیس جمهور با خیرین
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد
  • عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب
  • افزایش ۵۴ درصدی صادرات به تاجیکستان/ تهاتر گاز با برق ارمنستان