Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، برنامه شعبده شوم با موضوع بررسی ادیان و جنبش‌های معنوی نو پدید، با حضور حجت الاسلام محمد حسین شیخ شجاعی (دکترای عرفان، نویسنده و پژوهشگر عرفان های نو ظهور) و سید مسلم مدنی (دکترای عرفان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حجت الاسلام محمد حسین شیخ شجاعی با اشاره به شیوه ارتباط افراد دارای رفتارهای ناهنجار با فرقه های نوظهور، گفت: عضویت رسمی، وابستگی فکری و تقلید رفتاری عامل مهمی هستند که شیوه ارتباط افراد با فرقه های نوظهور را تعریف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این که رسانه ها در سوق دادن یک فرد به سمت فرقه ای خاص نقش بسیار موثری را دارند، اظهار داشت: رسانه های مختلف می توانند به واسطه ایجاد ارتباطات خود افراد متعددی را به عضویت رسمی یک فرقه نوظهور درآورند.

این پژوهشگر عرفان های نو ظهور با اشاره به این که رسانه های مختلف همیشه به دنبال الگودهی در حوزه زندگی هستند، عنوان کرد: رسانه ها همیشه به دنبال ارائه الگو هستند به طوری که چگونه زندگی کردن را به مخاطبان خود القا کنند.

وی با اشاره به این آموزه های دین اسلام در حوزه ترغیب افراد به دین، تصریح کرد: شایسته است که افراد متدین با رفتار پسندیده خود سایر انسان ها را به سمت دین اسلام گرایش دهند.

حجت الاسلام محمد حسین شیخ شجاعی در ادامه اضافه کرد: رسانه ها با ارائه الگوهای زندگی تفکر و ذهن مخاطبان خود را به نوعی هدایت می کنند، که مخاطب سبک دیگری از زندگی را تصور نکند و جهانی به غیر از الگوی ارائه شده را مطلوب نداند.

وی افزود: رسانه ها در اغلب مواقع از روی آگاهی و اشراف به موضوع سبک خاصی از زندگی را تبلیغ می کنند، در حالی که برخی از مواقع رسانه ها بدون آگاهی و ناخودآگاه دست به تبلیغ سبک های خاصی از زندگی می زنند.

این پژوهشگر عرفان های نو ظهور در ادامه تاکید کرد: رسانه های مختلف در بسیاری از مواقع به ابزار تبلیغ معنویت ها یا فرقه های نوظهور تبدیل می شوند.

وی با اشاره به این که مخاطب ها باید آمادگی دریافت پیام های رسانه های مختلف را داشته باشند، تصریح کرد: در موضوع جنگ نرم ابزار متعددی به کار گرفته می شوند و از آنجایی که نوع و تعداد ابزار و سلاح ها در این نوع جنگ به صورت دقیق مشخص نیستند کاربران مختلف باید با دیدگاه و ذهنی آگاه به مقابله با جنگ نرم بپردازند.

در ادامه برنامه شعبده شوم از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر سید مسلم مدنی با اشاره به این که مصرف مواد مخدر مهم ترین آسیب فرقه های نوظهور هستند، گفت: برخی از افراد تحت تفکر فرقه هایی نوظهور با تکیه بر مصرف مواد مخدر حالتی از عالم ماورای طبیعت را تجربه می کنند.در فرقه های نوظهور تجربه شخصی عارف با تجارت شخصی پیروان یک مکتب یکسان نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به کمبود فعالیت های پژوهشی میدانی در حوزه معنویت های نوظهور در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار مرکز در سطح شهر تهران در حوزه معنویت های نوظهور فعالیت های متعددی را پیش می برند.

وی با اشاره به موضوع خلسه عرفانی، تصریح کرد: موضوع مصرف مواد مخدر در فرقه های نوظهور در کشور باید به صورت ویژه مورد تحقیق میدانی قرار بگیرد. احساس خلسه یا سرخوشی ایجاد شده در عرفان نوظهور برای عارف یک مسیر و محل عبور است و این مرحله معنای غایت یا هدف را به خود نمی گیرد.

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟