Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه سنندج گفت: اگر امروز معنویت و عرفان از بین برود جامعه رو به نابودی خواهد رفت باید کرامت اولیا را به یادآورد چرا که برای معنویت باید تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور که در مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عالم بشریت با اشعاراهل عرفان به سوی اوج معنویت می‌رود و بی‌شک مداحانی که اولیا و پیامبران را مدح می‌کنند دلها را گرم می‌کنند و همگی یادآوری قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرجا که یاد صالحان خداوند شود برکت به ارمغان می‌آید و امروز این همایش جایگاه نغمه‌‌سرایانی است که اشعارشان در خصوص انبیا انسن را به دنیای تفکر معنویت می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز معنویت و عرفان از بین برود جامعه رو به نابودی خواهد رفت باید کرامت اولیا را به یادآورد چرا که برای معنویت باید تلاش کرد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: انسان تا زمانیکه اهل معنویت و عرفان باشد در همه مسائل حرامی خود را نگاه می‌دارد چون معنویت انسان را به سوی محبت خدا و رسول خداوند هدایت می‌کند.

ماموستا رستمی با اشار ه به اینکه رسالت رسول اکرم محدودیت زمانی و مکانی ندارد و تا قیامت بردوام است، خاطرنشان کرد: اعجاز رسول خدا که قرآن کریم بوده تا قیامت ماندگار است چراکه قرآن سرشار از مسائل مختلف در تمامی عرصه‌ها بوده و مسائل صالحان قبلی را برای ما بیان می‌کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز با کنار هم بودن شیعه و سنی در کنار هم شاهد وجود وحدت تکاملی هستیم و تا این وحدت، معنویت و عرفان باشد دشمن نمی‌تواند سنگر را بشکند

ماموستا رستمی اضافه کرد: دشمن بخاطر دین و وحدت و معنویتمان از ما می‌ترسد و باید عامل ماندگاری این مولفه‌ها باشیم‌.

وی با بیان اینکه در این استان عتبات مقدسه داریم که مرکز گردشگری دینی شده است، اضافه کرد:  زیارتگاه خواهر امام رضا(ع) در این دیار حضور دارند که بیانگر عرفان و معنویت این استان بوده و امروز کردستان را به مرکز گردشگری دینی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: عرفان گردشگری قرآن کریم کردستان مرکز گردشگری دینی معنویت و عرفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است